Gå til innhold

Konstant trøtt og uopplagt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste tida har jeg slitt veldig med dette. STORE problemer med å komme meg opp om morgenen, og med å forbli våken etter jeg har stått opp. Det skal sies at jeg en del netter blir vekket av ticsene til naboen min med tourettes (som jeg har nevnt tidligere). Som regel er det ikke veldig lange oppvåkninger, gjerne 10-15 min. Føler jeg rett og slett ikke får til det jeg skal i hverdagen... Om disse oppvåkningene har noe å si er jeg ikke sikker på, for jeg kan være like dau uten å ha våknet opp flere ganger. Prøver å legge meg 23, men noen ganger blir det dessverre seinere hver kveld, jeg bruker kanskje en halvtime på å sovne. Tidvis bruker jeg Sarotex 40mg eller Truxal 60-75mg for å få til å sovne når jeg vil, men dette har ikke gitt hangover før. Nå kan jeg sove 10-12 timer i strekk. Dersom jeg har noe å rekke er det også veldig hardt for meg, men jeg føler jeg f.eks. like trøtt om jeg har hatt en periode med lite søvn. Hvorfor er det sånn - jeg tør ikke gjøre avtaler tidlig på dagen pga. dette, fordi det har gått galt noen ganger. Vekkerklokker sover jeg over. Jeg har endatil en svært kraftig dagslyslampe (terapistandard) som slår seg på halv ni. Jeg ønsker å stå opp ni liksom. Men jeg føler meg regelrett syk når jeg står opp... Eter frokost, drikker kaffe - men etter det blir jeg enda trøttere. SLAPP, følelse av svakhet, svimmelhet, noen ganger også hodepine og kvalme.

Hva f skjer med meg??? Jeg har alltid vært B-menneske, men dette tar sånn av at jeg snart blir sprø. Jeg vil ikke ha det sånn.

På kvelden bruker jeg fast Lamictal 250mg, Seroquel 300mg (har gått på dobbelt så høy dose her uten at det gjorde meg trøtt), Rivotril 2mg /mot epilepsi - den har jeg heller ikke merket noe til etter som jeg tar den på femte året nå), Lithionit 83*, samt Atacand 16mg både mot migrene og arvelig høyt BT.

Frøkenbekymra
Skrevet

Hos meg er det Seroquel som er synderen, men nå har jeg begynt å avfinne meg med at jeg bør ta den ca en halv time før jeg legger meg og sørge for at jeg får sove i 8, helst 9 timer. Da er jeg frisk og opplagt neste dag.

Ellers er jeg av det slaget som må GJØRE noe når jeg har stått opp. Gjør jeg ikke det, kan jeg bare gå å legge meg igjen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...