Gå til innhold

Usunn terapirelasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Terapirelasjon
Skrevet

Blir snart "kastet på dør" av min psykofixer. Har en mistanke om at det ligger flere ting bak denne utkastelsen, kan du nevne eksempel på "utkastelseskriterier" NHD ?

Skrevet

Er det terapeuten som begrunner avslutningen av terapien med at det har oppstått en usunn terapirelasjon, eller er det din egen oppfatning?

Og hva tenker du om terapien, ønsker du å fortsette eller er det greit med avslutning nå?

Gjest Terapirelasjon
Skrevet

Er det terapeuten som begrunner avslutningen av terapien med at det har oppstått en usunn terapirelasjon, eller er det din egen oppfatning?

Og hva tenker du om terapien, ønsker du å fortsette eller er det greit med avslutning nå?

* egen oppfatning om at han misliker noe som han ikke vil si direkte og som han omskriver til å være noe annet.

*er noe knyttet til vedkommende, det fungerer, men samtidig så tenker jeg at han er lei.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

De to ytterpunktene er: Pasienten er frisk og trenger ikke mer behandling / tross iherdig innsats er det ikke skjedd noen endring til det bedre.

Utenom dette er den vanligste grunn til at jeg avslutter at pasienten ikke prioriterer terapien: Det er mye fravær, hjemmelekse blir ikke gjort, en viser liten vilje til å reflektere og/eller prøve ut nye ting (det er mye "ja, men"), kort sagt dårlig motivasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...