Gå til innhold

Manisk arbeidsplass...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er jeg i gang i den nye jobben. En liten, men svært spennendes arbeidsplass der jeg får frie tøyler og brukt meg selv fullt ut på alle områder. Men så kommer den berømte balansen.... sett bort i fra at vi begynner 9 om morningen finnes det ikke noe tidspunkt om når en skal gå hjem og hvor mye en kan jobbe. Det er uendelig med oppgaver og prosjekt å holde på med. Som sjefen sa selv, har han nok arbeid til fem ansatte til.

Den forrige jobben min gjorde meg etter hvert frustrert og deprimert fordi det var for lite å gjøre og gørrkjedelig rutinearbeid. Jobben før der igjen ble for krevendes da jeg var deprimert, utbrent og full av angst kombinert med at jobben krevde at jeg måtte være på topp hele tiden, holde foredrag og kurs, smile o.s.v...

En kan møte mange triste skjebner i jobben min og legen har rådet meg til å distansere meg mest mulig fra denne typen arbeid, noe jeg er enig i. Men så lurer jeg på hvordan jeg skal begrense meg eller... Rent tidsmessig har jeg sagt at jeg ikke vil gå over 50 prosent da AAP vil forsvinne og deltidsarbeid over vil kvele økonomien min. Jeg kjente jeg nesten ristet på slutten av dagen da jeg jobben som en tornado... Tok et par timer å roe ned hodet...

Kan jeg berge meg fra å stupe ved å passe på at jeg ikke går over 37 timer i uka? Jeg har 7 timers arbeid jeg skal gjøre hjemme.... Men alt jeg ønsker å ha fått gjort hjemme til neste uke vil nok ta mer enn 7 timer... Eller kanskje skal jeg bare kjøre på? Kan en jobb bli så meningsfull og kjekk at ens egne psykiske problemer forsvinner?

Å jeg har allerede begynt å gruble på om, når og hvordan jeg skal legge det fram om jeg skal på rusinstitusjon i 6 uker... Jaiks. Har bare jobbet der to dager, men de har allerede bestillt flybiletter og hotell for at jeg skal få være med på en utenlands studietur neste måned... Shit og jippi.

Skrevet

Hvordan får du til å jobbe 37 timer i uka og samtidig gå på 50% aap? Du skriver mye rart som ikke stemmer. Vet ikke hva du får ut av det, men det er sikkert en grunn for at du gjør det. Jeg trenger egentlig ikke blande meg opp i det.

Skrevet

Hvordan får du til å jobbe 37 timer i uka og samtidig gå på 50% aap? Du skriver mye rart som ikke stemmer. Vet ikke hva du får ut av det, men det er sikkert en grunn for at du gjør det. Jeg trenger egentlig ikke blande meg opp i det.

Det har du rett i... Dårlig i matte. jeg skal jobbe halvparten av 37 timer. Tenkte feil... Det blir 17 timer det ca. :-)

Gjest ikke blond
Skrevet

Det har du rett i... Dårlig i matte. jeg skal jobbe halvparten av 37 timer. Tenkte feil... Det blir 17 timer det ca. :-)

''Det har du rett i... Dårlig i matte. jeg skal jobbe halvparten av 37 timer. Tenkte feil... Det blir 17 timer det ca. :-)''

Det blir det vel ikke...

Skrevet

''Det har du rett i... Dårlig i matte. jeg skal jobbe halvparten av 37 timer. Tenkte feil... Det blir 17 timer det ca. :-)''

Det blir det vel ikke...

Det var ikke dette jeg ønsket tilbaemelding om da... Men en "normal" arbeidsuke 100 prosent er 37,5 timer. Om jeg da skal regne om til 50 % nøyaktig så blir det 18,75 timer. Jeg jobber fra 09.00 til 16.00 altså 7 timer to dager i uken. Da blir det 4.75 timer jeg skal jobbe hjemme. Enten 9,5 timer hjemme annenhver uke eller 4,75 timer hver uke. Fornøyd?

Gjest Rehabpenger før, AAP nå
Skrevet

''Rent tidsmessig har jeg sagt at jeg ikke vil gå over 50 prosent da AAP vil forsvinne og deltidsarbeid over vil kvele økonomien min.''

Trodde man kunne jobbe inntil 80 % og fortsatt få 20 % AAP, jeg? Dessuten, jobben bør vel gi et bedre innkomme enn AAP rent økonomisk, og trekk i trygda får du jo fra time 1.

I ditt tilfelle må det vel handle om å begrense seg fordi du ikke skal bli utbrendt, eller forstår jeg deg ikke riktig da? Er det slik, må du selv sørge for å være beinhard. Komme til riktig klokkeslett, gå hjem på riktig klokkeslett. Det blir sannsynligvis ditt ansvar, siden det er nok jobb å ta av.

Ikke så lett å begrense seg når man trives og har det gøy. Jeg tror at en riktig jobb i riktig mengde kan være god medisin, jeg, kanskje også ren kur for problemer.

Ønsker deg all mulig lykke til!

Skrevet

''Rent tidsmessig har jeg sagt at jeg ikke vil gå over 50 prosent da AAP vil forsvinne og deltidsarbeid over vil kvele økonomien min.''

Trodde man kunne jobbe inntil 80 % og fortsatt få 20 % AAP, jeg? Dessuten, jobben bør vel gi et bedre innkomme enn AAP rent økonomisk, og trekk i trygda får du jo fra time 1.

I ditt tilfelle må det vel handle om å begrense seg fordi du ikke skal bli utbrendt, eller forstår jeg deg ikke riktig da? Er det slik, må du selv sørge for å være beinhard. Komme til riktig klokkeslett, gå hjem på riktig klokkeslett. Det blir sannsynligvis ditt ansvar, siden det er nok jobb å ta av.

Ikke så lett å begrense seg når man trives og har det gøy. Jeg tror at en riktig jobb i riktig mengde kan være god medisin, jeg, kanskje også ren kur for problemer.

Ønsker deg all mulig lykke til!

Nei :-(

AAP er tidsavgrenset. Men da jeg var i 60 % jobb var det like før jeg måtte selge hus og hjem, for økonomien gikk ikke rundt.

Gjest Rehabpenger før, AAP nå
Skrevet

Nei :-(

AAP er tidsavgrenset. Men da jeg var i 60 % jobb var det like før jeg måtte selge hus og hjem, for økonomien gikk ikke rundt.

Fant dette på nav.no:

''Du kan arbeide mellom 0 og 60 prosent av full stilling, og likevel motta reduserte arbeidsavklaringspenger. Arbeider du mer enn 60 prosent av full stilling, mister du retten til arbeidsavklaringspenger for den aktuelle 14-dagersperioden.''

Det er altså 60, ikke 80 %.

Videre:

''Tiltak med lav eller ingen lønn

Arbeider du i et godkjent arbeidsrettet tiltak som enten er ulønnet eller som lønnes vesentlig lavere enn normalt, vil arbeidsavklaringspengene reduseres med et lavere timeantall enn det du faktisk arbeider.''

Hvis du tjener dårlig, altså.

Og så:

''Arbeidsevne som ikke blir utnyttet

NAV kan redusere arbeidsavklaringspengene dersom du kunne ha arbeidet mer enn du faktisk gjør. Dersom det er gjennomføringen av den arbeidsrettede aktiviteten som gjør det vanskelig å utnytte arbeidsevnen din, skal du likevel ha fulle arbeidsavklaringspenger.''

Mao: inntil 60 % eller 100 %. Hvis du er i stand til å jobbe 100 % er jo det det beste, hvis ikke må du holde deg til 60 eller mindre. Samtidig: Hvis du er i stand til å jobbe nærmere 100 %, men ikke fører opp og får betaling for mer enn 60 %, så er jo det litt dumt, da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...