Gå til innhold

Kan man stole på terapeuten sin?

Anbefalte innlegg

Gjest Drwho1
Skrevet

Min terapeut ønsker å avslutte behandlingen og mener jeg er klar for det. Jeg føler meg ikke klar. Og ser også at det kan ligge underliggende motiver bak. Som økonomi og begrensede ressurser. Eller at vedkommende rett og slett har fått nok.

Det hadde vært mye lettere for meg om jeg faktisk hadde fått vite akkurat som det var. Fremfor evt skjulte motiver.

Gjest Klinkekula
Skrevet

Kanskje h*n ikke ser noe håp i at du skal bli bedre, og vil derfor avslutte behandlingen. Tror du at videre behandling vil hjelpe deg?

Gjest mener jeg
Skrevet

Terapeuten din har jo gitt deg en forklaring på hvorfor det er på tide å slutte. Hva mer enn det skal han gjøre? Si det du tror er det han mener? Man må tro på det han sier selvsagt.

Det er ikke meningen en skal gå i terapi i all evighet.

Gjest mener jeg
Skrevet

Terapeuten din har jo gitt deg en forklaring på hvorfor det er på tide å slutte. Hva mer enn det skal han gjøre? Si det du tror er det han mener? Man må tro på det han sier selvsagt.

Det er ikke meningen en skal gå i terapi i all evighet.

Og hvis du ikke stoler på at han sier sannheten, har du vel ikke mye å hente på å gå i terapi med han. Terapirelasjonen er viktig for resultater.

Gjest Drwho1
Skrevet

Kanskje h*n ikke ser noe håp i at du skal bli bedre, og vil derfor avslutte behandlingen. Tror du at videre behandling vil hjelpe deg?

Det er vel heller motsatt. At jeg skal ha blitt såpass frisk at jeg jeg kan klare meg på egenhånd. Og ja jeg tror at fortsatt terapi kunne hjelpe meg til å bli friskere og sterkere og enda være til nytte.Jeg er enda sårbar og føler at jeg trenger mer terapi.

Skrevet

Kunne det være en idé å be om å heller få ta en pause på f.eks. 8 uker og så få en ny time for å evaluere hvordan det har gått.

Jeg tror ikke du har noen nytte av i å spekulere i det aller verste av skulte motiv.

mvh

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det mest sannsynlige motivet er det som blir sagt. Ja, du bør stole på terapeuten.

Skrevet

Ressurser spiller alltid en rolle i slike avgjørelser...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...