Gjest Drwho1 Skrevet 6. januar 2011 Skrevet 6. januar 2011 Min terapeut ønsker å avslutte behandlingen og mener jeg er klar for det. Jeg føler meg ikke klar. Og ser også at det kan ligge underliggende motiver bak. Som økonomi og begrensede ressurser. Eller at vedkommende rett og slett har fått nok. Det hadde vært mye lettere for meg om jeg faktisk hadde fått vite akkurat som det var. Fremfor evt skjulte motiver. 0 Siter
Gjest Klinkekula Skrevet 6. januar 2011 Skrevet 6. januar 2011 Kanskje h*n ikke ser noe håp i at du skal bli bedre, og vil derfor avslutte behandlingen. Tror du at videre behandling vil hjelpe deg? 0 Siter
Gjest mener jeg Skrevet 6. januar 2011 Skrevet 6. januar 2011 Terapeuten din har jo gitt deg en forklaring på hvorfor det er på tide å slutte. Hva mer enn det skal han gjøre? Si det du tror er det han mener? Man må tro på det han sier selvsagt. Det er ikke meningen en skal gå i terapi i all evighet. 0 Siter
Gjest mener jeg Skrevet 6. januar 2011 Skrevet 6. januar 2011 Terapeuten din har jo gitt deg en forklaring på hvorfor det er på tide å slutte. Hva mer enn det skal han gjøre? Si det du tror er det han mener? Man må tro på det han sier selvsagt. Det er ikke meningen en skal gå i terapi i all evighet. Og hvis du ikke stoler på at han sier sannheten, har du vel ikke mye å hente på å gå i terapi med han. Terapirelasjonen er viktig for resultater. 0 Siter
Gjest Drwho1 Skrevet 6. januar 2011 Skrevet 6. januar 2011 Kanskje h*n ikke ser noe håp i at du skal bli bedre, og vil derfor avslutte behandlingen. Tror du at videre behandling vil hjelpe deg? Det er vel heller motsatt. At jeg skal ha blitt såpass frisk at jeg jeg kan klare meg på egenhånd. Og ja jeg tror at fortsatt terapi kunne hjelpe meg til å bli friskere og sterkere og enda være til nytte.Jeg er enda sårbar og føler at jeg trenger mer terapi. 0 Siter
PieLill Skrevet 6. januar 2011 Skrevet 6. januar 2011 Kunne det være en idé å be om å heller få ta en pause på f.eks. 8 uker og så få en ny time for å evaluere hvordan det har gått. Jeg tror ikke du har noen nytte av i å spekulere i det aller verste av skulte motiv. mvh 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. januar 2011 Skrevet 6. januar 2011 Det mest sannsynlige motivet er det som blir sagt. Ja, du bør stole på terapeuten. 0 Siter
beate1234 Skrevet 6. januar 2011 Skrevet 6. januar 2011 Ressurser spiller alltid en rolle i slike avgjørelser... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.