Gå til innhold

Når virker sobril

Anbefalte innlegg

Gjest Angstdrevet
Skrevet

Jeg holder på å gå på veggene her og er like før jeg tar meg en vodka drink. Jeg har kjempeangst. Og ønsker bare å dø akkurat nå. Tatt sobril nå men om de ikke virker snart så vil jeg drikke masse sprit.

Skrevet

Føler med deg, må være vanskelig!

*Så vidt jeg veit virker Sobril o.l. etter 20 - 30 minutter.

*Du dør ikke, sjøl om det kan oppleves slik.

*Alkohol er en "vidundermedisin" i øyeblikket, men vil bare forsterke plagene i etterkant! Vil råde deg til å styre unna i din situasjon.

Lykke til :-)

Skrevet

Ja, kutt ut sobrilen og drikk alkohol. Dette er den beste oppskriften for psykiske lidelser. Jeg har sett veldig mange i min familie drikke seg fra vett og forstand. Søk aldri hjelp, men drikk så mye du orker og gjerne litt til. Lykke til!

Gjest tregere
Skrevet

Føler med deg, må være vanskelig!

*Så vidt jeg veit virker Sobril o.l. etter 20 - 30 minutter.

*Du dør ikke, sjøl om det kan oppleves slik.

*Alkohol er en "vidundermedisin" i øyeblikket, men vil bare forsterke plagene i etterkant! Vil råde deg til å styre unna i din situasjon.

Lykke til :-)

sobril virker ikke så fort

Skrevet

Etter min erfaring kan det ta opp til en time før virkningen av Sobril tar den nødvendige plass. den smyger seg innpå hos meg, og slår ikke inn plutselig og befriende.

Sobril funker dårlig for meg, for jeg vil ikke ta noe før jeg VIRKELIG trenger det, og da er angstnivået så høyt at når ting ikke dempes fort nok, blir jeg desperat.

Skrevet

sobril virker ikke så fort

''sobril virker ikke så fort''

OK, det er kanskje individuelt? Jeg uttalte meg litt kjapt og kun på grunnlag at det jeg har hørt og lest, samt egen erfaring...

Jeg fikk utskrevet en pakke med 10 mg Sobril (tror det var 25 stk i den) for noen år siden etter en traumatisk opplevelse som hadde store ringvirkninger på familien min.

Første gangen jeg tok en pille tenkte jeg "oi, blir jeg roligere nå, så klarer jeg ikke å gjennomføre dagen". Meiner å huske at virkningen inntraff ganske kjapt. Nå tok jeg riktignok en pille et par ganger i uka over en kort periode, så det kan jo ha litt å si.

Gjest tregere
Skrevet

''sobril virker ikke så fort''

OK, det er kanskje individuelt? Jeg uttalte meg litt kjapt og kun på grunnlag at det jeg har hørt og lest, samt egen erfaring...

Jeg fikk utskrevet en pakke med 10 mg Sobril (tror det var 25 stk i den) for noen år siden etter en traumatisk opplevelse som hadde store ringvirkninger på familien min.

Første gangen jeg tok en pille tenkte jeg "oi, blir jeg roligere nå, så klarer jeg ikke å gjennomføre dagen". Meiner å huske at virkningen inntraff ganske kjapt. Nå tok jeg riktignok en pille et par ganger i uka over en kort periode, så det kan jo ha litt å si.

Ja, det er individuelt :)

Maks serumkonsentrasjon er imidlertid etter 2-4 timer. (Begynner gjerne å virke før det, altså)

Skrevet

For meg virker 25mg Sobril merkbart etter en time. Jeg tåler mye fra naturens side.

Vival/Valium har raskere effekt og lengre halvveringstid. Selv har jeg effekt av 5mg etter ca 30-45 minutter. Mange opplever at det virker kjappere. Felleskatalogen sier her maks serumkonsentrasjon etter 30-90 minutter - med store individuelle variasjoner). Det er dette jeg foretrekker som beroligende ved akutt angst.

Skal jeg være så frekk å vifte med pekefngeren ang den alkoholen.... Jeg har mine svin på skogen selv akkurat der, og det ble faktisk bare "svineri." av det. Det kan funke med en "angsfordriver", men det varer ikke lenge og blir det for mange er konsekvensen bare mer angst.

Be heller legen din om du kan prøve Vival.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...