Gå til innhold

Er praha fint for barn?

Gjest Hva med akvariet der?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva med akvariet der?

Er det noen som har hatt med barn til praha? Skjønner det som at det både er dyrehage og akvarium der. Men leste en plass at akvariet ikke hadde postitiv omtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv vært i Praha, men ikke besøkt de nevnte stedene. Jeg ville imidlertid ikke anbefale Praha, for barnefamilier. Det er flott arkitektur, flotte konserter, kirker og souverninrbutikker, som er svindyre, iallefall langs hovedgaten. Vi var heller ikke særlig imponert over verken vareutvalg eller prisnivå da vi besøkte byen. Vi skal garantert ikke tilbske dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv vært i Praha, men ikke besøkt de nevnte stedene. Jeg ville imidlertid ikke anbefale Praha, for barnefamilier. Det er flott arkitektur, flotte konserter, kirker og souverninrbutikker, som er svindyre, iallefall langs hovedgaten. Vi var heller ikke særlig imponert over verken vareutvalg eller prisnivå da vi besøkte byen. Vi skal garantert ikke tilbske dit.

Jeg synes Praha er svinbillig! Vi var der på sommeren med en 8 åring. Vi reiste opp på en høyde med en bane som ligna Fløybanen. Der gikk vi opp i et mini Eifell-tårn og et speilhus. Ellers var vi litt på ulike museum og utstillinger. Hotellet vi bodde på hadde svømebasseng og var også råbillig. Reiser definitivt tilbake til Praha, kanskje ikke med barn neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Praha fire ganger og er forelsket i den byen. Dessverre er det ti år siden sist jeg besøkte den, så det kan ha skjedd mye der. Mitt inntrykk var dog at det kanskje ikke er "barnebyen", men litt større barn/ungdom kan nok ha det fint.

Bare hold dere godt unna selve turistområdene når dere skal ete. Jeg var 14 første gang jeg var der, og opplevde det som en fantastisk tur. Jeg har jo musikkinteressen min, så jeg fløy jo på konserter så det holdt ;). Mye veldig bra som ikke behøvde koste allverden heller, høyt nivå på musikerne. Også er det arkitekturen da - jeg har alltid vært fascinert av hvordan ting ser ut...

Ta også google litt på opplevelser i Praha, eller hør litt med et reisebyrå. Bruk gjerne et tsjekkisk byrå via nett. Hatt god erfaring med "Tom's Travels," men vet ikke om det eksisterer nå.

ååå jeg lengter tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...