Gjest jobbsøk Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Nå har jeg hørt veldig mye forskjellig fra de proffe om hvordan skrive cv'er og søknader og hva en bør skrive og ikke skrive for å bli tatt i betraktning for en jobb. Bør en legge arbeid i CV'en rent designmessig og kunstnerisk eller er det uheldig ? Stiller man sterkere om en har et (fint) bilde? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Det du bør tenke på er at arbeidsgiveren ser på denne i noen sekunder for å avgjøre om du har noen egenskaper/kunnskap som er nyttig for dem. Med andre ord, forkuser på hva du kan gjøre for dem, og ikke at du "trenger en jobb". Med mindre du søker på en stilling innen surrealistisk samtidskunst så skriv en saklig søknad/CV på hvitt papir. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Når jeg tar imot søknader ser jeg mest på om CVen er ryddig og oversiktlig. Den trenger ikke være spesielt kreativ. Det eneste jeg ønsker av en CV er å få oversikt over kvalifikasjoner så raskt som mulig. En CV med overdrevent mye tekst, rotete oppsett og/eller skrivefeil havner lenger ned i bunken. Et bilde gjør at jeg husker CVen bedre, så det kan være lurt å ha med, men innholdet er selvsagt viktigst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg har vurdert mange jobbsøknader de siste ti årene. Mine foretrukne cv'er har disse egenskaper: *ryddig og strukturert *ingen skrivefeil *kontaktinformasjon (tlf + mail) lett synlig *balansert - altså at det ikke står opplistet hvert eneste dagskurs du har vært med på de siste tjue årene, men hovedlinjer. *inneholder kort litt om personlige interesser/aktiviteter i tillegg til relevant jobbinfo. *bilde er ikke nødvendig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg har vurdert mange jobbsøknader de siste ti årene. Mine foretrukne cv'er har disse egenskaper: *ryddig og strukturert *ingen skrivefeil *kontaktinformasjon (tlf + mail) lett synlig *balansert - altså at det ikke står opplistet hvert eneste dagskurs du har vært med på de siste tjue årene, men hovedlinjer. *inneholder kort litt om personlige interesser/aktiviteter i tillegg til relevant jobbinfo. *bilde er ikke nødvendig *Signerer* Jeg mottok en 8 siders søknad en gang. Det var en halv biografi med bilder og en lang utgreiing om livshistorien. Jeg satt nesten og håpet vi dro inn vedkommende på intervju, kun for å få tilfredsstilt min nysgjerrighet. Vedkommende virka relativt fjern. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 *Signerer* Jeg mottok en 8 siders søknad en gang. Det var en halv biografi med bilder og en lang utgreiing om livshistorien. Jeg satt nesten og håpet vi dro inn vedkommende på intervju, kun for å få tilfredsstilt min nysgjerrighet. Vedkommende virka relativt fjern. *grøss* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jobbsøk Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 *Signerer* Jeg mottok en 8 siders søknad en gang. Det var en halv biografi med bilder og en lang utgreiing om livshistorien. Jeg satt nesten og håpet vi dro inn vedkommende på intervju, kun for å få tilfredsstilt min nysgjerrighet. Vedkommende virka relativt fjern. Hørte om noen som hadde laget en CV i tegneserieformat!! Hva slags jobb vedkommende søkte eller om vedkommende fikk den aner jeg heller ikke. Hvordan hadde du stilt deg til en slik CV? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hørte om noen som hadde laget en CV i tegneserieformat!! Hva slags jobb vedkommende søkte eller om vedkommende fikk den aner jeg heller ikke. Hvordan hadde du stilt deg til en slik CV? I de jobbene jeg har hatt, så hadde ikke han/hun blitt tatt seriøst, tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirana Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 I de jobbene jeg har hatt, så hadde ikke han/hun blitt tatt seriøst, tror jeg. så det er ikke den slags type kreativitet du er ute etter? Skal presentere min CV som dukketeater, hva synes du om det? Eller kanskje som et eventyr? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hørte om noen som hadde laget en CV i tegneserieformat!! Hva slags jobb vedkommende søkte eller om vedkommende fikk den aner jeg heller ikke. Hvordan hadde du stilt deg til en slik CV? Vedkommende fikk ikke jobben, etter det jeg husker. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 så det er ikke den slags type kreativitet du er ute etter? Skal presentere min CV som dukketeater, hva synes du om det? Eller kanskje som et eventyr? Hadde noen servert meg CV'n sin som et dukketeater, ville jeg tenkt at vedkommende burde legges inn. Men det er selvfølgelig mulig jeg bare har vært på altfor streite arbeidsplasser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holmes Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hørte om noen som hadde laget en CV i tegneserieformat!! Hva slags jobb vedkommende søkte eller om vedkommende fikk den aner jeg heller ikke. Hvordan hadde du stilt deg til en slik CV? ''Hørte om noen som hadde laget en CV i tegneserieformat!! '' Selv om det er kreativt, er det ikke sikkert det er bra... Finnes utrolig mange dårlige tegneserier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hørte om noen som hadde laget en CV i tegneserieformat!! Hva slags jobb vedkommende søkte eller om vedkommende fikk den aner jeg heller ikke. Hvordan hadde du stilt deg til en slik CV? Dersom det var jobb i et tegneserieforlag, ville det muligens vært en hit? Jeg ville ikke tatt det seriøst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jobbsøk Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 ''Hørte om noen som hadde laget en CV i tegneserieformat!! '' Selv om det er kreativt, er det ikke sikkert det er bra... Finnes utrolig mange dårlige tegneserier. '' Selv om det er kreativt, er det ikke sikkert det er bra... Finnes utrolig mange dårlige tegneserier'' ok ble litt nysgjerrig. Hvilken tegneserie bør jeg ikke ta utgangspunkt i ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jobbsøk Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hadde noen servert meg CV'n sin som et dukketeater, ville jeg tenkt at vedkommende burde legges inn. Men det er selvfølgelig mulig jeg bare har vært på altfor streite arbeidsplasser. kanskje det var en vinn vinn situasjon. Hvis du likte forestillingen og vedkommende fikk jobben så var det bra for begge parter. Hvis vedkommende ikke fikk jobben så hadde h*n i det minste fått mere erfaringer i hvordan en skulle lage bra dukketeater enten det var relatert til denne jobben eller en annen.Øvelse gjør mester! Hva med en CV i operaform? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 kanskje det var en vinn vinn situasjon. Hvis du likte forestillingen og vedkommende fikk jobben så var det bra for begge parter. Hvis vedkommende ikke fikk jobben så hadde h*n i det minste fått mere erfaringer i hvordan en skulle lage bra dukketeater enten det var relatert til denne jobben eller en annen.Øvelse gjør mester! Hva med en CV i operaform? Sjuke menneske. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 En CV bør først og fremst være ryddig, oversiktlig og uten skrivefeil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holmes Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 '' Selv om det er kreativt, er det ikke sikkert det er bra... Finnes utrolig mange dårlige tegneserier'' ok ble litt nysgjerrig. Hvilken tegneserie bør jeg ikke ta utgangspunkt i ? ''ok ble litt nysgjerrig. Hvilken tegneserie bør jeg ikke ta utgangspunkt i ?'' Den verste er 91 Stomperud.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Nei. De kreative som alle ble oppfordret til å lage på diverse offentlige jobbsøkekurs for en del år siden er HELT UT. Rosa papir, klutepapir, border, merkelig format osv. vil kanskje finne vegen i "kanskje- bunken" hvis du søker jobb som kreativ medarbeider i reklamebyrå. Ellers- styr unna. Skikkelig hvitt papir i A4- format, ryddig oppsett, alle relevante data pent og kronologisk ramset opp på forsiden. OG OBS- Ingen skrivefeil! Når man får 100+ søknader til en jobb er førsteinntrykket på søknaden avgjørende. Få noen til å lese gjennom før du sender. Det har sikkert hendt mange ganger at en ypperlig kandidat har havnet i "Nei- bunken" på grunn av dårlig førsteinntrykk på søknaden. Den verste jeg har mottatt til en sekretær/ kontormedarbeiderstilling i et traust grossistfirma var på rosa papir i litt større enn A4. Klippet til med mønstersaks. Pyntet med litt glitter og klistremerker, teksten inneholdt noen skrivefeil og stor bokstavfeil, vårt firmanavn var feilskrevet, alle setninger endte med divrese smilies. På intervju: Kle deg pent og enkelt- prøv å finne ut hvordan kleskoden er i bransjen. Ikke bruk mye parfyme. Vi hadde en perfekt (iht søknad) kandidat til en salgsmedarbeiderstillig- samme trauste firmaet med trauste kunder. Inn på intervju kom en skikkelig punker med rosa dreadlocks, nagleboots, piercing i nese, leppe, øyenbryn osv. Hadde ikke funket i den stillingen......... Så, legg gjerne med et bilde som ikke er for stylet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Nei. De kreative som alle ble oppfordret til å lage på diverse offentlige jobbsøkekurs for en del år siden er HELT UT. Rosa papir, klutepapir, border, merkelig format osv. vil kanskje finne vegen i "kanskje- bunken" hvis du søker jobb som kreativ medarbeider i reklamebyrå. Ellers- styr unna. Skikkelig hvitt papir i A4- format, ryddig oppsett, alle relevante data pent og kronologisk ramset opp på forsiden. OG OBS- Ingen skrivefeil! Når man får 100+ søknader til en jobb er førsteinntrykket på søknaden avgjørende. Få noen til å lese gjennom før du sender. Det har sikkert hendt mange ganger at en ypperlig kandidat har havnet i "Nei- bunken" på grunn av dårlig førsteinntrykk på søknaden. Den verste jeg har mottatt til en sekretær/ kontormedarbeiderstilling i et traust grossistfirma var på rosa papir i litt større enn A4. Klippet til med mønstersaks. Pyntet med litt glitter og klistremerker, teksten inneholdt noen skrivefeil og stor bokstavfeil, vårt firmanavn var feilskrevet, alle setninger endte med divrese smilies. På intervju: Kle deg pent og enkelt- prøv å finne ut hvordan kleskoden er i bransjen. Ikke bruk mye parfyme. Vi hadde en perfekt (iht søknad) kandidat til en salgsmedarbeiderstillig- samme trauste firmaet med trauste kunder. Inn på intervju kom en skikkelig punker med rosa dreadlocks, nagleboots, piercing i nese, leppe, øyenbryn osv. Hadde ikke funket i den stillingen......... Så, legg gjerne med et bilde som ikke er for stylet. ''...vårt firmanavn var feilskrevet'' Det veier jo atskillig tyngre enn litt sprelsk grafikk... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.