Gjest prust Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Har lest tråden om midagstips, så det er ikke først og fremst det jeg er ute etter. Jeg er ute etter førstehjelp til noen av de mest elendige hverdagskokkene som finnes... :-( Vi synes det er SÅ kjipt å lage middag! Og vi synes det er viktig med middag. Som regel faller det på meg i alle fall å finne på, men også lage den. Og jeg blir sabla irritert over at det liksom er mitt hovedansvar, selv om jeg liker det like dårlig som ham. Vi kommer hjem fra jobb mellom 16 og 1745. Har 3 barn på snart 7, 9,5 og snart 12. Han eldste liker godt å lage mat (ære være han) - og vi spør han innimellom Men hvordan i huleste skal vi få opp inspirasjonen? I dag fikk vi fantastisk suppe i kirka (ungene og jeg var der), og da gadd jeg ikke planlegge noen middag. Min kjære ble jo litt muggen da, fordi han ikke fikk noe mat. Ingen av oss gadd å kjøre for å hente kinamat, og dermed ble det ingen annen middag enn suppa (men den var rågod, men ble spiste allerede 12.30). Så ble det kveldsmat med omelett (som jeg laget), godt det, men litt kjipt på en søndag kanskje. Noen som har noen glupe inspirasjonstips? Som helst virker telepatisk over på mannen.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358900-f%C3%B8rstehjelp-til-h%C3%A5pl%C3%B8se-kokker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Mannen din kan begynne å lage mannepizza. Og så kan han lage mannekoteletter med mannepoteter, grønnsaker og mannesaus. Så kan han lage mannelasagne og mannesalat med hjemmebakt mannebrød. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358900-f%C3%B8rstehjelp-til-h%C3%A5pl%C3%B8se-kokker/#findComment-3096980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Her i huset handler alt om planlegging, og jeg forlanger at både mann og barn (8 og 9) er med. ALLE skal vite hvordan kommende uke er, og alle skal få ha et ord med i laget når det kommer til middagsvalg (ungene får stort sett velge middag fredag og lørdag). I samme planleggingsslengen ser vi også på hva kommende uke byr på av møter og aktiviteter, og da fordeler vi matlagingsoppgavene mellom oss. Når ungene er på trening, så lager den av oss som ikke kjører middagen (som spises når de er ferdig på trening, altså). Dere må i grunnen sette dere ned, tror jeg, og snakke om dette med middager. Hvilke forventninger har dere begge, hva er dere villig til å gjøre for å oppnå det dere ønsker osv. Her i huset har vi i perioder prøvd 1 ny matrett hver uke. Det er morsomt, og om man ikke lager akkurat den retten igjen, så har man kanskje fått inspirasjon til nye retter. På menyfronten har vi ikke kommet skikkelig i gang igjen etter jula, men vi har et system som vi følger sånn noenlunde; det gjelder hovedingrediensen i måltidet (kjøtt/fisk/fugl). Da er det enklere å planlegge. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358900-f%C3%B8rstehjelp-til-h%C3%A5pl%C3%B8se-kokker/#findComment-3096982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Her i huset handler alt om planlegging, og jeg forlanger at både mann og barn (8 og 9) er med. ALLE skal vite hvordan kommende uke er, og alle skal få ha et ord med i laget når det kommer til middagsvalg (ungene får stort sett velge middag fredag og lørdag). I samme planleggingsslengen ser vi også på hva kommende uke byr på av møter og aktiviteter, og da fordeler vi matlagingsoppgavene mellom oss. Når ungene er på trening, så lager den av oss som ikke kjører middagen (som spises når de er ferdig på trening, altså). Dere må i grunnen sette dere ned, tror jeg, og snakke om dette med middager. Hvilke forventninger har dere begge, hva er dere villig til å gjøre for å oppnå det dere ønsker osv. Her i huset har vi i perioder prøvd 1 ny matrett hver uke. Det er morsomt, og om man ikke lager akkurat den retten igjen, så har man kanskje fått inspirasjon til nye retter. På menyfronten har vi ikke kommet skikkelig i gang igjen etter jula, men vi har et system som vi følger sånn noenlunde; det gjelder hovedingrediensen i måltidet (kjøtt/fisk/fugl). Da er det enklere å planlegge. Lykke til! Så dere setter dere fysisk nede alle sammen og snakker om uka som kommer? Ser at det høres ok ut, når en bare kommer inn i det. Vi har ikke noe sånt planleggingsforum.... Jeg er så dritlei av å finne på mat og lage mat, og så er det alltid minst en som griner på nesa og ikke liker det jeg lager :-((((( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358900-f%C3%B8rstehjelp-til-h%C3%A5pl%C3%B8se-kokker/#findComment-3096984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Mannen din kan begynne å lage mannepizza. Og så kan han lage mannekoteletter med mannepoteter, grønnsaker og mannesaus. Så kan han lage mannelasagne og mannesalat med hjemmebakt mannebrød. Ja - hadde det bare vært så vel.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358900-f%C3%B8rstehjelp-til-h%C3%A5pl%C3%B8se-kokker/#findComment-3096985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Så dere setter dere fysisk nede alle sammen og snakker om uka som kommer? Ser at det høres ok ut, når en bare kommer inn i det. Vi har ikke noe sånt planleggingsforum.... Jeg er så dritlei av å finne på mat og lage mat, og så er det alltid minst en som griner på nesa og ikke liker det jeg lager :-((((( Ja, vi tar det stort sett ved middagsbordet onsdag (da har vi ikke noe på programmet, stort sett) eller før ungene kjøres til trening torsdag. Alle må sitte ned og være med. Ellers streiker mor. Sånn er det bare. :-) (Seriøst, vi gjør det altså, og jeg har sagt helt klart fra at jeg ikke ønsker å være eneveldende på matfronten.) Det tar ikke mer enn toppen 15 minutter, da, for når middagene er bestemt blir jo handlelista mye enklere å skrive også. Dessuten tar vi en runde i fryseren før vi begynner å planlegge, og vi er ganske flinke til å bruke det vi har handlet på tilbud tidligere. Det er slett ikke så vanskelig når man bare har gjort det et par ganger, for egentlig er det en stor lettelse for alle. Vi vet hva vi skal ha til middag, og vi vet at alt vi trenger til middagen er i hus. Og skulle vi få lyst til å lage noe annet, så gjør vi selvfølgelig det (men det skjer veldig sjelden). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358900-f%C3%B8rstehjelp-til-h%C3%A5pl%C3%B8se-kokker/#findComment-3096996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Ja, vi tar det stort sett ved middagsbordet onsdag (da har vi ikke noe på programmet, stort sett) eller før ungene kjøres til trening torsdag. Alle må sitte ned og være med. Ellers streiker mor. Sånn er det bare. :-) (Seriøst, vi gjør det altså, og jeg har sagt helt klart fra at jeg ikke ønsker å være eneveldende på matfronten.) Det tar ikke mer enn toppen 15 minutter, da, for når middagene er bestemt blir jo handlelista mye enklere å skrive også. Dessuten tar vi en runde i fryseren før vi begynner å planlegge, og vi er ganske flinke til å bruke det vi har handlet på tilbud tidligere. Det er slett ikke så vanskelig når man bare har gjort det et par ganger, for egentlig er det en stor lettelse for alle. Vi vet hva vi skal ha til middag, og vi vet at alt vi trenger til middagen er i hus. Og skulle vi få lyst til å lage noe annet, så gjør vi selvfølgelig det (men det skjer veldig sjelden). Dette høres veldig lurt ut. Tror jammen vi skal starte med et sånt opplegg. Og da skal søren meg mor streike hv is de ikke vil være med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358900-f%C3%B8rstehjelp-til-h%C3%A5pl%C3%B8se-kokker/#findComment-3097001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Dere har ingen vei utenom planlegging, tror jeg. Sett dere ned søndag kveld og lag en meny for uka. Gjør det i det minste en gang eller to og se om de ukene blir bedre enn vanlig Her i huset serveres det pasta og kjøttsaus en gang i uka. Det er en enkelt og grei middag selv om man lager sausen fra scratch. Har jeg en dag i uka jeg veit blir travel på ettermiddagen, blir dette pastadagen, og da brukes et glass Dolmio, Barilla eller hva de nå heter. En hjemmelaga fiskegrateng lages kvelden i forveien og puttes i ovnen når man kommer fra jobb. En av de mange halvtimene dere surrer vekk på kvelden, kan like gjerne brukes til å smekke sammen fiskegrateng. Kanskje til og med en av ungene kan sette den i ovnen dersom de er hjemme før dere, så kommer middagen fortere på bordet? Lag en fiskegryte av halvfabrikata og sprit den opp med ekstra fisk og grønnsaker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358900-f%C3%B8rstehjelp-til-h%C3%A5pl%C3%B8se-kokker/#findComment-3097003 Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Godt å høre at det er flere som har det sånn. Her i huset vi 4 personer 2 "barn" på 20 og 12 og gubben og jeg. Hun eldste er trenigsnarkoman og skal da ha selvfølgelig ha sunn middag laget fra grunnen av og helst nå hun kommer hjem fra skolen ca kl 16. Far i huset sverger til ferdigmat, dvs supper og gryteretter i poser. Jeg skal helt ha lavkarbo, dvs mat med en del fett og lite stivelse. Junior spiser stort sett det han får og er fornøyd. Dette er en stadig kime til konflikter og som deg er det stort set jeg som lager mat. De dagene jeg ikke kommer rett hjem fra jobb kjøper far ferdig fiskegrateng eller en pose gryterett. Jeg har også prøvd å få til arbeidsfordeling og menyforslag for en uke men det faller på stengrunn, " jeg er jo den som er best til å lage mat" i følge resten av familien. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358900-f%C3%B8rstehjelp-til-h%C3%A5pl%C3%B8se-kokker/#findComment-3097004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunrika Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Det jeg syns er kjedeligst er å finne hva vi skal ha til middag. Etter at vi begynte å planlegge ukesmeny har det hjulpet betraktelig. Lag en ukesmeny. Skriv opp hva dere skal ha til middag en uke fremover.Dere kan da handle inn for hele uka. Dere slipper å tenke på hva skal jeg lage til middag i dag for deretter å kjøre innom butikken på vei hjem. - Finn på noen middager hver - tenk gjerne at dere lager en ny ting hver uke. Jeg ville ha brukt 12 åringen som kokk en fast dag i uka. La barnet være med på å bestemme hva som skal lages denne dagen. Vi har nettoppbegynt med dette og det fungerer utmerket- jeg prøver å holde meg langt unna kjøkkenet. Når dere setter opp menyen er det også lurt å tenke at dere kan lage noen middager dagen i forveien, så er det kjapt når dere kommer hjem. (Jeg har stekt svinestek i dag som vi skal ha i morgen, lasagne og skinkegrateng skal lages en dag i forveien.) Det er sikkert drøssevis av ukemenyer å finne på nett, men det var vel ikke oppskrifter du var ute etter, men her er nå likevel en link:http://dinmat.fvn.no/Finn-oppskrifter/Ukens-meny 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358900-f%C3%B8rstehjelp-til-h%C3%A5pl%C3%B8se-kokker/#findComment-3097008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Dere har ingen vei utenom planlegging, tror jeg. Sett dere ned søndag kveld og lag en meny for uka. Gjør det i det minste en gang eller to og se om de ukene blir bedre enn vanlig Her i huset serveres det pasta og kjøttsaus en gang i uka. Det er en enkelt og grei middag selv om man lager sausen fra scratch. Har jeg en dag i uka jeg veit blir travel på ettermiddagen, blir dette pastadagen, og da brukes et glass Dolmio, Barilla eller hva de nå heter. En hjemmelaga fiskegrateng lages kvelden i forveien og puttes i ovnen når man kommer fra jobb. En av de mange halvtimene dere surrer vekk på kvelden, kan like gjerne brukes til å smekke sammen fiskegrateng. Kanskje til og med en av ungene kan sette den i ovnen dersom de er hjemme før dere, så kommer middagen fortere på bordet? Lag en fiskegryte av halvfabrikata og sprit den opp med ekstra fisk og grønnsaker. Jo, jeg skjønner vi må til med planlegging. Men når en er fem stykker, så er det alltid noen som ikke liker noe av det vi har, og det blir jeg muggen av. Spaghetti med kjøttsaus skal helst lages med kjøttdeig og saus hver for seg, fordi eldstemann bare liker kjøttdeig (eller var det saus?). Alt av fisk er kjipt for samme fyr, unntatt lakseburger (men det liker ikke 6-åringen) og fylt laks og til nød fiskekaker. Jentene liker stort sett ikke grønnsaker... Jeg er ikke glad i brun saus og pølser, men vi har det innimellom likevel. Mannen min er ekstrem kresen på fiskebein, så hvis det finnes et mikroskopisk bein i maten, blir han muggen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358900-f%C3%B8rstehjelp-til-h%C3%A5pl%C3%B8se-kokker/#findComment-3097014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Godt å høre at det er flere som har det sånn. Her i huset vi 4 personer 2 "barn" på 20 og 12 og gubben og jeg. Hun eldste er trenigsnarkoman og skal da ha selvfølgelig ha sunn middag laget fra grunnen av og helst nå hun kommer hjem fra skolen ca kl 16. Far i huset sverger til ferdigmat, dvs supper og gryteretter i poser. Jeg skal helt ha lavkarbo, dvs mat med en del fett og lite stivelse. Junior spiser stort sett det han får og er fornøyd. Dette er en stadig kime til konflikter og som deg er det stort set jeg som lager mat. De dagene jeg ikke kommer rett hjem fra jobb kjøper far ferdig fiskegrateng eller en pose gryterett. Jeg har også prøvd å få til arbeidsfordeling og menyforslag for en uke men det faller på stengrunn, " jeg er jo den som er best til å lage mat" i følge resten av familien. Jeg synes det er helt greit med posesupper og posegryteretter og en sjelden gang ferdig fiskegrateng (selv om hjemmelaget er mye bedre). Nesten alt er bedre enn å lage den selv. Uff, det irriterer meg så vanvittig at det liksom skal være mitt ansvar, uten at jeg har villet ha det ansvaret.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358900-f%C3%B8rstehjelp-til-h%C3%A5pl%C3%B8se-kokker/#findComment-3097018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Dette høres veldig lurt ut. Tror jammen vi skal starte med et sånt opplegg. Og da skal søren meg mor streike hv is de ikke vil være med. Det er jo ingen fornuftig grunn til at den ene skal ha alt ansvaret hvis man er jevnbyrdige i antall timer på jobb. Dette handler også om å få Familie AS til å fungere så greit som mulig, og at man har igjen mest mulig tid til de hyggelige tingene. Å handle er ikke på vår liste over trivselsting, så vi gjør dette på den mest effektive måten. Lykke til, og fortell gjerne hvordan det går! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358900-f%C3%B8rstehjelp-til-h%C3%A5pl%C3%B8se-kokker/#findComment-3097019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Det jeg syns er kjedeligst er å finne hva vi skal ha til middag. Etter at vi begynte å planlegge ukesmeny har det hjulpet betraktelig. Lag en ukesmeny. Skriv opp hva dere skal ha til middag en uke fremover.Dere kan da handle inn for hele uka. Dere slipper å tenke på hva skal jeg lage til middag i dag for deretter å kjøre innom butikken på vei hjem. - Finn på noen middager hver - tenk gjerne at dere lager en ny ting hver uke. Jeg ville ha brukt 12 åringen som kokk en fast dag i uka. La barnet være med på å bestemme hva som skal lages denne dagen. Vi har nettoppbegynt med dette og det fungerer utmerket- jeg prøver å holde meg langt unna kjøkkenet. Når dere setter opp menyen er det også lurt å tenke at dere kan lage noen middager dagen i forveien, så er det kjapt når dere kommer hjem. (Jeg har stekt svinestek i dag som vi skal ha i morgen, lasagne og skinkegrateng skal lages en dag i forveien.) Det er sikkert drøssevis av ukemenyer å finne på nett, men det var vel ikke oppskrifter du var ute etter, men her er nå likevel en link:http://dinmat.fvn.no/Finn-oppskrifter/Ukens-meny Takk for tips. Ja, jeg tror vi skal bruke 12-åringen mer fast. På tirsdager har han ingen aktiviteter, og det hadde jo vært fantastisk å komme hjem til ferdig middag én dag i uka....! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358900-f%C3%B8rstehjelp-til-h%C3%A5pl%C3%B8se-kokker/#findComment-3097020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Ja, vi tar det stort sett ved middagsbordet onsdag (da har vi ikke noe på programmet, stort sett) eller før ungene kjøres til trening torsdag. Alle må sitte ned og være med. Ellers streiker mor. Sånn er det bare. :-) (Seriøst, vi gjør det altså, og jeg har sagt helt klart fra at jeg ikke ønsker å være eneveldende på matfronten.) Det tar ikke mer enn toppen 15 minutter, da, for når middagene er bestemt blir jo handlelista mye enklere å skrive også. Dessuten tar vi en runde i fryseren før vi begynner å planlegge, og vi er ganske flinke til å bruke det vi har handlet på tilbud tidligere. Det er slett ikke så vanskelig når man bare har gjort det et par ganger, for egentlig er det en stor lettelse for alle. Vi vet hva vi skal ha til middag, og vi vet at alt vi trenger til middagen er i hus. Og skulle vi få lyst til å lage noe annet, så gjør vi selvfølgelig det (men det skjer veldig sjelden). Beundringsverdig opplegg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358900-f%C3%B8rstehjelp-til-h%C3%A5pl%C3%B8se-kokker/#findComment-3097022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Det er jo ingen fornuftig grunn til at den ene skal ha alt ansvaret hvis man er jevnbyrdige i antall timer på jobb. Dette handler også om å få Familie AS til å fungere så greit som mulig, og at man har igjen mest mulig tid til de hyggelige tingene. Å handle er ikke på vår liste over trivselsting, så vi gjør dette på den mest effektive måten. Lykke til, og fortell gjerne hvordan det går! Vi jobber fullt begge to. Han har mye lenger reisevei enn meg, så ofte kommer han hjem seinere enn meg - men innimellom har han hjemmekontor eller kommer hjem tidlig, og da blir jeg SUR dersom ikke det er middag når jeg kommer hjem.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358900-f%C3%B8rstehjelp-til-h%C3%A5pl%C3%B8se-kokker/#findComment-3097023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg er enig med Mammantil3, det er planlegging som gjelder. Jeg synes det er helt greit å lage middag, men jeg synes det er forferdelig å skulle finne på hva vi skal ha hver dag. Vi har dessuten dårlig tid i hverdagen, så vi handler for en uke av gangen. Ofte setter vi oss ned lørdag morgen/formiddag og blir enige (mannen og jeg) om hva vi skal ha i uken og skriver handleliste i henhold til dette. Alternativt tar vi det i butikken, dvs. den som handler bestemmer. Ofte hører jeg med ungene om de har noen ønsker (de er klar over at vi ikke spiser pølser hver uke...). Vi har som utgangspunkt at vi skal ha minst to middager med fisk og en med hovedsaklig grønnsaker og så har vi kylling hver fredag. I tillegg har vi mange kvelder med aktiviteter, så en del av rettene må være raske å lage. Fordelen med å bestemme hjemme før handleturen er at vi kan bla litt i kokebøker og på nettet og finne noen nye retter, men vi har etterhvert et relativt stort dagligmiddagsutvalg som vi gjenbruker så det går stort sett greit å ta det på sparket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358900-f%C3%B8rstehjelp-til-h%C3%A5pl%C3%B8se-kokker/#findComment-3097027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Jo, jeg skjønner vi må til med planlegging. Men når en er fem stykker, så er det alltid noen som ikke liker noe av det vi har, og det blir jeg muggen av. Spaghetti med kjøttsaus skal helst lages med kjøttdeig og saus hver for seg, fordi eldstemann bare liker kjøttdeig (eller var det saus?). Alt av fisk er kjipt for samme fyr, unntatt lakseburger (men det liker ikke 6-åringen) og fylt laks og til nød fiskekaker. Jentene liker stort sett ikke grønnsaker... Jeg er ikke glad i brun saus og pølser, men vi har det innimellom likevel. Mannen min er ekstrem kresen på fiskebein, så hvis det finnes et mikroskopisk bein i maten, blir han muggen. ''Spaghetti med kjøttsaus skal helst lages med kjøttdeig og saus hver for seg, fordi eldstemann bare liker kjøttdeig (eller var det saus?).'' Dette er jo bare tull. Server denne versjonen en gang og se om den faller i smak: http://www.metacafe.com/watch/4120011/bolognese_sauce_with_gordon_ramsay/ ''Alt av fisk er kjipt for samme fyr, unntatt lakseburger (men det liker ikke 6-åringen) og fylt laks og til nød fiskekaker.'' Ha et par fiskekaker i frysern som du tar opp og varmer til ham hver gang dere har fisk. Så kan han sitte og mugne over de kjipe fiskekakene mens dere andre spiser ordentlig fiskemiddag. Kjedelig alternativ. ''Jentene liker stort sett ikke grønnsaker...'' Kamufler dem i pastasaus eller lag hjemmelaga tomatsuppe (kjør med stavmixer!) ''Jeg er ikke glad i brun saus og pølser, men vi har det innimellom likevel.'' Kjøttboller i brun saus med hjemmelaga potetmos liker de fleste. Pølser kan du la ungene grille i peisen på lørdags- eller søndagskvelden mens dere spiser noe godt. Jeg er også møkkalei av pølser med mindre de er grove og med skikkelig smak. ''Mannen min er ekstrem kresen på fiskebein, så hvis det finnes et mikroskopisk bein i maten, blir han muggen.'' Dette er også bare tull. Han er voksen. La ham mugne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358900-f%C3%B8rstehjelp-til-h%C3%A5pl%C3%B8se-kokker/#findComment-3097029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Beundringsverdig opplegg! Egentlig ikke noe å beundre, hvis man ser bort fra at vi løste ekteskapsgåten på den måten. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358900-f%C3%B8rstehjelp-til-h%C3%A5pl%C3%B8se-kokker/#findComment-3097031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 ''Spaghetti med kjøttsaus skal helst lages med kjøttdeig og saus hver for seg, fordi eldstemann bare liker kjøttdeig (eller var det saus?).'' Dette er jo bare tull. Server denne versjonen en gang og se om den faller i smak: http://www.metacafe.com/watch/4120011/bolognese_sauce_with_gordon_ramsay/ ''Alt av fisk er kjipt for samme fyr, unntatt lakseburger (men det liker ikke 6-åringen) og fylt laks og til nød fiskekaker.'' Ha et par fiskekaker i frysern som du tar opp og varmer til ham hver gang dere har fisk. Så kan han sitte og mugne over de kjipe fiskekakene mens dere andre spiser ordentlig fiskemiddag. Kjedelig alternativ. ''Jentene liker stort sett ikke grønnsaker...'' Kamufler dem i pastasaus eller lag hjemmelaga tomatsuppe (kjør med stavmixer!) ''Jeg er ikke glad i brun saus og pølser, men vi har det innimellom likevel.'' Kjøttboller i brun saus med hjemmelaga potetmos liker de fleste. Pølser kan du la ungene grille i peisen på lørdags- eller søndagskvelden mens dere spiser noe godt. Jeg er også møkkalei av pølser med mindre de er grove og med skikkelig smak. ''Mannen min er ekstrem kresen på fiskebein, så hvis det finnes et mikroskopisk bein i maten, blir han muggen.'' Dette er også bare tull. Han er voksen. La ham mugne. Du får meg til å smile midt i all elendigheten :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358900-f%C3%B8rstehjelp-til-h%C3%A5pl%C3%B8se-kokker/#findComment-3097035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.