Mary Poppins Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Min bestevenninne venter barn om en måned (en liten jente). Jeg kommer til å være fadder for barnet, og har lyst til å gi en fin gave når jeg kommer på besøk på sykehuset. Noen som har noen forslag til hva jeg kan gi? Jeg tenker på noe litt mer enn blomster eller kosedyr. Pris er ikke så viktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Sølvkrus. Det har jeg til alle ungene og de store har tatt dem med seg så nå har jeg mitt og minstemann sitt stående hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Sølvkrus. Det har jeg til alle ungene og de store har tatt dem med seg så nå har jeg mitt og minstemann sitt stående hjemme. Er ikke det mer dåpsgave? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Er ikke det mer dåpsgave? Nei, jeg har fått det til alle tre og jeg fikk sjøl også. Jeg trodde det var helt vanlig å få. Ellers så har jeg fått bestikk til alle sammen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest segunda Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Nei, jeg har fått det til alle tre og jeg fikk sjøl også. Jeg trodde det var helt vanlig å få. Ellers så har jeg fått bestikk til alle sammen. Det er vanlig å få til dåp eller navnefest, men det er ikke noe imot å gi det som barselsgave for det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Nei, jeg har fått det til alle tre og jeg fikk sjøl også. Jeg trodde det var helt vanlig å få. Ellers så har jeg fått bestikk til alle sammen. Jeg har aldri hørt om noen som har fått det i barselgave, men kan være det er vanlig ) Mest vanlig for de jeg kjenner har vel vært bamser, klær, babytepper osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Det er vanlig å få til dåp eller navnefest, men det er ikke noe imot å gi det som barselsgave for det. Ups, jeg tenkte dåp hele tiden. Nei, det er nok mer en dåpsgave. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Alt etter hva mor har snakket om tidligere eller ikke, ville jeg kanskje tenkt litt på det. Jeg kjøpte selv bæresjal til min lille tulle etter at vi kom hjem fra sykehuset. Valgte et bæresjal, og forguder det. Finnes mange flotte slike sjal, eller andre typer bæretøy. Jeg er ingen typisk fanatiker av bæresjal, men jeg er veldig glad i å ha hendene frie, samtidig som jeg kan ha ungen tett innpå meg. Lilletuppa vår elsker bøker, så jeg satte personlig veldig pris på gode barnebøker. Det finnes mange flotte serviser der ute som barnet kan ha stor glede av oppover årene. Men, vel så viktig som den perfekte gaven til babyen, ville jeg kanskje heller satset på noe flott til ho mor. Og er hun av typen som liker spa, hudpleie eller veldig glad i frisøren, ville jeg kanskje satset på en ekstra søt kjole, eller et søtt smykke til babyjenta, og heller brukt penger på å skjemme bort mor. Hørte så vidt et program på radioen i dag, da det var snakk om at "alle" ønsker seg barn, men få er så lei seg som etter det... Den beste tiden er kanskje når barnet er rundt 6mnd, og etter det går det bare nedover og er ofte verst rundt 3 årsalderen. Så da fortjener ho mor noe ekstra. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snart godnatt Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Fotoalbum/fotoramme/eventyrbok/fleeceteppe/skrin til "min første tann"/pysjamas (større str enn de minste)/sengetøy/badeleker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Fotoalbum/fotoramme/eventyrbok/fleeceteppe/skrin til "min første tann"/pysjamas (større str enn de minste)/sengetøy/badeleker. Jeg ville sett på de fleste av disse gavene som dåpsgaver jeg da. Kanskje jeg er litt rar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Jeg ville sett på de fleste av disse gavene som dåpsgaver jeg da. Kanskje jeg er litt rar. Jeg fikk ikke noen gave når ungene ble født annet enn av moren og faren min og ei venninne og da fikk jeg klær 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Legger det inn på åpent og jeg siden jeg tydeligvis la det på et annet forum. Det her er ikke bare til barnet,men også til mor da. En pakke eller forskjellige enkeltprodukter fra Mama Mio. Det skal visst være deilige hudpleieprodukter ) www.mamamio.no 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Jeg fikk ikke noen gave når ungene ble født annet enn av moren og faren min og ei venninne og da fikk jeg klær Nei, jeg tror det er mer vanlig med litt småtteri etter fødsel. Som noen klær, kroppsprodukter osv. Bestikk, kopper, eventyrbøker osv er for meg gaver til dåpsdag ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Nei, jeg tror det er mer vanlig med litt småtteri etter fødsel. Som noen klær, kroppsprodukter osv. Bestikk, kopper, eventyrbøker osv er for meg gaver til dåpsdag ) Jeg tenkte dåp så derfor skrev jeg hva jeg synes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Min sønn fikk en litografi fra min beste venninne. Det syns jeg fremdeles - 15 år etter - var en flott velkommen-til-verden-gave 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest segunda Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Hvis du har god råd og vil bruke penger så anbefaler jeg å gi et verdifullt bilde til barnet som kan henge på rommet hennes i alle år. Det kan gjerne være eventyrbilde så appellerer til barn, eller noe som setter fantasien i sving i årene som kommer. Jeg ville også anbefalt en gave til mor, noe mindre kostbar, men likevel av verdi. Selv ville jeg satt pris på silkeskjerf, hudpleieprodukter, parfyme eller lignende. Hvis det er tenkt dåp ville jeg gitt gave til barnet alene og da muligens klassiske bøker som eventyr eller noe som passer for barn like godt som voksne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spenol(1) Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 hva med produsere noe selv? jeg strikket en stor ape til tantebarnet mitt, da hun ble født, hun er veldig glad i den. Alltid hyggelig med noe en har laget selv. et smykke? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Se på nøstebarn. De har mye fint i ull. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Snakk med mor og finn ut hva de ønsker seg. Bodyer kan man nesten ikke få for mye av, og skal man ha det litt festlig kan man finne noe morsomt her: http://www.probat.no/ny/probat/bebis/ Hvis ikke foreldrene allerede har kjøpt alt de trenger av praktiske ting/utstyr, kan du helt sikkert få lov til å bidra der med alt fra vognpose til bilstol og uteklær. Støtter forøvrig de som sier at akkurat på sykehuset kan det godt være mor som får en oppmerksomhet, og så kan du heller slå til mer når det er dåp siden du skal være fadder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Modern77 Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 En ammetopp til mor og matchende body til babyen og en liten bamse, har sett det et sted, husker bare ikke hvor (muligens la redoute). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.