Gå til innhold

Hvor mye strøm har dere brukt?

Gjest strøm er dyrt ja

Anbefalte innlegg

Gjest strøm er dyrt ja

Hjelpes, fikk en strømregning på 5900.- for 2 måneder nå. Har visst brukt 4900 kw. Tidligere pleide vi å få strømregninger på max 2000.- om vinteren, men da hadde vi halvparten så stort hus også. Er det bare vi som har fått så stor regning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest - Ingoen -

Nei, du er slett ikke alene!

Vår var på 6200 for 1 mnd.. *rive seg i håret*

Vi har enebolig med kjellerleilighet som er bebodd av andre enn oss. og har felles strømabonnement. Skikkelig dyr ordning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått regningen ennå, men forhåndsberegningen på nettsidene til Sognekraft viste at den blir på ca. 3500 kr. Det er ikke så mye mer enn vi pleier å ha på denne tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er slett ikke alene!

Vår var på 6200 for 1 mnd.. *rive seg i håret*

Vi har enebolig med kjellerleilighet som er bebodd av andre enn oss. og har felles strømabonnement. Skikkelig dyr ordning!

Vi leier også ut en leilighet i tomannsbolig. Vi fikk delt strømnettet i fjor slik at det går på hvert sitt abbonement. Det var ikke så ille dyrt, tror det var 3500 for å skille de to leilighetene. Men nå var det sikringskap i begge etasjene da. Ta kontakt med elektriker og be om et pristilbud på hva det koster å skille ut utleieleiligheten på eget abbonement. Det kan hende det vil lønne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk et prisoverslag på ca 7450. Sure penger, og enda har vi spart det vi kunne. Men med 20 kalde utenfor bare MÅ vi ha varme i kjelleren pga vannet. Men nå må det sies at vi glemte å sende inn forrige gang så da ble det estimert, muligens noe for lavt, og det får vi selvsagt svi for nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13000 kw her. Tror ikke jeg tør åpne rengningen når den kommer.

Oi, 13000 på tre mnd? Det var veldig, veldig mye, og jeg skjønner godt du er redd for å åpne! Vi bruker faktisk under det på to kvartal vi. Hvor stort areal varmer du opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått regningen, men vi hadde ikke brukt så avskrekkende mye mer enn resten av året faktisk. Etterisolering var en svært god investering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strømianne

Oi, 13000 på tre mnd? Det var veldig, veldig mye, og jeg skjønner godt du er redd for å åpne! Vi bruker faktisk under det på to kvartal vi. Hvor stort areal varmer du opp?

Ja, det er rett og slett nifst. Huset er på 280 kvadrat, og uisolert. For å isolere det, må jeg ut med flere hundre tusen. Har fått et anbud på 700.000 og et på litt over 800.000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er rett og slett nifst. Huset er på 280 kvadrat, og uisolert. For å isolere det, må jeg ut med flere hundre tusen. Har fått et anbud på 700.000 og et på litt over 800.000.

Oi oi. Her hadde jeg jobbet litt for å finne ut hva som ble rimligst ja, for med 13000 kwt det er neppe elektrisk oppvarming ;-) Må du varme opp og bruke hele arealet hele året foreksempel? Hva med å instalere varmepumper, og kun bruke elektrisk oppvarming over minus 15?

Ellers syns jeg 7-800' var en helt hinsides pris for etterisolering! Hva ligger i anbudet? Vi isolerte innenfra og brukte bare en brøkdel av dette, mens mine foreldre nettopp hentet inn anbud på etterisolering utenfra samt skifte av to vinduer og bordkledning og fikk tilbud på i underkant av 300'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest strømianne

Oi oi. Her hadde jeg jobbet litt for å finne ut hva som ble rimligst ja, for med 13000 kwt det er neppe elektrisk oppvarming ;-) Må du varme opp og bruke hele arealet hele året foreksempel? Hva med å instalere varmepumper, og kun bruke elektrisk oppvarming over minus 15?

Ellers syns jeg 7-800' var en helt hinsides pris for etterisolering! Hva ligger i anbudet? Vi isolerte innenfra og brukte bare en brøkdel av dette, mens mine foreldre nettopp hentet inn anbud på etterisolering utenfra samt skifte av to vinduer og bordkledning og fikk tilbud på i underkant av 300'.

''Oi oi. Her hadde jeg jobbet litt for å finne ut hva som ble rimligst ja, for med 13000 kwt det er neppe elektrisk oppvarming ;-) Må du varme opp og bruke hele arealet hele året foreksempel? Hva med å instalere varmepumper, og kun bruke elektrisk oppvarming over minus 15?''

Oi, oi. Det sier jeg óg. Vi fyrer med ved, har varmepumpe og panelovner. Vi har stengt av et par rom om vinteren, resten bruker vi. Ja, du sier noe der. Ny vedovn er bestilt, vi håper den vil varme såpass at vi slipper å bruke varmepumpen kontinuerlig. Selv når varmepumpen går, og panelovnene står på, kan vi våkne til ca 6 grader inne.

''Ellers syns jeg 7-800' var en helt hinsides pris for etterisolering! Hva ligger i anbudet? Vi isolerte innenfra og brukte bare en brøkdel av dette, mens mine foreldre nettopp hentet inn anbud på etterisolering utenfra samt skifte av to vinduer og bordkledning og fikk tilbud på i underkant av 300'.''

Enig, her også. I anbudene ligger å rive ned gammel kledning, som nå er i dårlig forfatning på to av veggene. 20 cm isolasjon, og ny kledning. Samt isolering av tak og mellom 2. etasje og loft, samt kjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

har ikke fått regningen enda, men prøveavregningen hos strømselskapet sa jeg kom til å få ei regning på i overkant av 5100 kr nå. Neste tomånedrsperiode pleier å være enda høyere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perogpål

Vi leier også ut en leilighet i tomannsbolig. Vi fikk delt strømnettet i fjor slik at det går på hvert sitt abbonement. Det var ikke så ille dyrt, tror det var 3500 for å skille de to leilighetene. Men nå var det sikringskap i begge etasjene da. Ta kontakt med elektriker og be om et pristilbud på hva det koster å skille ut utleieleiligheten på eget abbonement. Det kan hende det vil lønne seg.

Ca kr 9500,- i strømregning denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Har ikke sjekket strømmåleren,og kommer ikke inn på måleren på nett akkurat nå.

Men vi betaler inn 550 kr på akonto hver måned, og får som regel igjen 2-3000 kr pr år :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokkskadd!!

''Oi oi. Her hadde jeg jobbet litt for å finne ut hva som ble rimligst ja, for med 13000 kwt det er neppe elektrisk oppvarming ;-) Må du varme opp og bruke hele arealet hele året foreksempel? Hva med å instalere varmepumper, og kun bruke elektrisk oppvarming over minus 15?''

Oi, oi. Det sier jeg óg. Vi fyrer med ved, har varmepumpe og panelovner. Vi har stengt av et par rom om vinteren, resten bruker vi. Ja, du sier noe der. Ny vedovn er bestilt, vi håper den vil varme såpass at vi slipper å bruke varmepumpen kontinuerlig. Selv når varmepumpen går, og panelovnene står på, kan vi våkne til ca 6 grader inne.

''Ellers syns jeg 7-800' var en helt hinsides pris for etterisolering! Hva ligger i anbudet? Vi isolerte innenfra og brukte bare en brøkdel av dette, mens mine foreldre nettopp hentet inn anbud på etterisolering utenfra samt skifte av to vinduer og bordkledning og fikk tilbud på i underkant av 300'.''

Enig, her også. I anbudene ligger å rive ned gammel kledning, som nå er i dårlig forfatning på to av veggene. 20 cm isolasjon, og ny kledning. Samt isolering av tak og mellom 2. etasje og loft, samt kjeller.

Kan jo like godt bruke penger på å isolere, da. I stedet for å fyre for kråkene. Elller rett og slett bygge et nytt hus!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...