Svimern Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 http://www.dagbladet.no/2011/01/11/nyheter/utenriks/helse/mental_helse/sykdom/15020737/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Etter min mening er slike undersøkelser verdiløse. Når lavt selvbilde, dårlig selvtillit og stress tas med som mentale problemer, blir det hele meningsløst for meg. Å tenke seg et liv uten stress er en utopi. Hvordan tror en at kvinner i Sudan eller Zimbabwe har det? Hvor mange kvinner kjenner du som ikke mener at de er for tykke? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DOLemannen Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Etter min mening er slike undersøkelser verdiløse. Når lavt selvbilde, dårlig selvtillit og stress tas med som mentale problemer, blir det hele meningsløst for meg. Å tenke seg et liv uten stress er en utopi. Hvordan tror en at kvinner i Sudan eller Zimbabwe har det? Hvor mange kvinner kjenner du som ikke mener at de er for tykke? Du mener enkelte har for lav terskel for diagnosen "psykiatriske lidelser", likevel mener du (vel?) at flere burde bruke antidepressiva? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Du mener enkelte har for lav terskel for diagnosen "psykiatriske lidelser", likevel mener du (vel?) at flere burde bruke antidepressiva? Jeg mener at flere av de som har korrekt diagnose depresjon burde bruke AD og flere av disse burde bruke det over lengre tid. Dessuten vil jeg understreke at de som har gjennomgått vellykket behandling bør trappe langsomt ned over 3 mnd før de slutter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Etter min mening er slike undersøkelser verdiløse. Når lavt selvbilde, dårlig selvtillit og stress tas med som mentale problemer, blir det hele meningsløst for meg. Å tenke seg et liv uten stress er en utopi. Hvordan tror en at kvinner i Sudan eller Zimbabwe har det? Hvor mange kvinner kjenner du som ikke mener at de er for tykke? Men det er ikke så mange som er hjemme fra jobben fordi de ikke liker speilbildet sitt, vel? Mer enn 25% fravær i løpet av siste uka virker veldig høyt? Ellers helt enig i at man ikke kan klassifisere noen svar som indikerer litt lav selvtillit, som "dårlig mental helse". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DOLemannen Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Jeg mener at flere av de som har korrekt diagnose depresjon burde bruke AD og flere av disse burde bruke det over lengre tid. Dessuten vil jeg understreke at de som har gjennomgått vellykket behandling bør trappe langsomt ned over 3 mnd før de slutter. Ah, sånn ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Men det er ikke så mange som er hjemme fra jobben fordi de ikke liker speilbildet sitt, vel? Mer enn 25% fravær i løpet av siste uka virker veldig høyt? Ellers helt enig i at man ikke kan klassifisere noen svar som indikerer litt lav selvtillit, som "dårlig mental helse". Det med de 25%: ''Minst tretten prosent av kvinnene som har opplevd mentale helseproblemer har sluttet i jobben, ifølge undersøkelsen. Minst 44 prosent har vært borte fra jobben på grunn av helseproblemene og mer enn 25 prosent har vært borte fra jobben i løpet av den siste uka. '' De 25 % er vel av dem som har mentale problemer - ikke totalt sett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Det med de 25%: ''Minst tretten prosent av kvinnene som har opplevd mentale helseproblemer har sluttet i jobben, ifølge undersøkelsen. Minst 44 prosent har vært borte fra jobben på grunn av helseproblemene og mer enn 25 prosent har vært borte fra jobben i løpet av den siste uka. '' De 25 % er vel av dem som har mentale problemer - ikke totalt sett. Mm. Det tyder vel i hvert fall på at de lider av noe annet enn bare litt lav selvtillit når det gjelder utseendet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.