Gå til innhold

"Lykkepillen"og bivirkninger

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg bare spør i dag
Skrevet

Hvilke bivirkninger opplever dere av den såkalte "lykkepillen"?

Har dere fått et bedre liv?

Vanskelig å slutte?

Skal egentlig begynne med slike, men født skeptisk til slike:-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Din forståelse av "Lykkepille"? Alle antidepressiva? Kun SSRI?

Gjest Jeg bare spør i dag
Skrevet

Din forståelse av "Lykkepille"? Alle antidepressiva? Kun SSRI?

Har fått så lite info av psykologen, sikkert derfor jeg er skeptisk.

Derfor jeg også skrev "Lykkepille", for jeg vet ikke hvilke type det er snakk om. Skal i hvert fall hjelpe for depresjon og PTSD. Da vet nok du best:-)

Skrevet

Hei,

Jeg startet for 6 uker Siden. Ingen bivirkninger, bare virkning:)

Medisinen har tatt brodden av angsten min og gjør de litt lettere.

Er du syk anbefaler jeg at du prøver.

Jeg ble litt urolig de første to ukene, men disse bivirkningene kvelte jeg med økt trening.

Jeg bruker 10 mg Cipralex, som er et SSRI.

Skrevet

For meg var det utelukkende positivt:

Noen bivirkninger første ukene, men ikke veldig plagsomt (mest trøtt). Folk som ikke kan tåle noen ukers lette bivirkninger tror jeg vel kanskje ikke kan være så veldig deprimerte?

Et mye bedre liv, kom ut av depresjonen og begynte å leve.

Ikke vanskelig å slutte.

Tror egentlig dette er det vanligste, man hører bare ikke så ofte om alle de hundretusener som får uvurderlig hjelp.

Jeg ville vært mye mer skeptisk til å gått rundt med en ubehandlet depresjon. Jeg har en mor med diabetes, hun var ikke så skeptisk til å ta medisiner mot sin sykdom. Jeg hadde en depresjon og var ikke så skeptisk til å ta medisiner mot min sykdom. Fint for oss - vi har det begge bedre ;)

Skrevet

Har fått så lite info av psykologen, sikkert derfor jeg er skeptisk.

Derfor jeg også skrev "Lykkepille", for jeg vet ikke hvilke type det er snakk om. Skal i hvert fall hjelpe for depresjon og PTSD. Da vet nok du best:-)

Ikke for å skremme - men jeg fikk utslett over hele kroppen når jeg brukte Cipralex. Det eneste SSRI jeg tåler er Fontex.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...