FGT Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Hvor viktig er tarmfunksjonen for psyken, og omvendt ? Hvem har størst makt eller påvirkning negativt og positivt ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fattiglusa Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Interessant tema. Har ofte "grubla" på det samme. Tror at psyken har utrolig mye å si for en god tarmfunksjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gåten Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Tror det har sammenheng iallefall, kanskje psyken som styrer tarmfunksjonen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DOLemannen Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Tror det har sammenheng iallefall, kanskje psyken som styrer tarmfunksjonen. Altså ja, det er jo derfor vi kan presse tarmen til å vente til vi sitter på ramma... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gåten Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Altså ja, det er jo derfor vi kan presse tarmen til å vente til vi sitter på ramma... Åååå, det vet jeg. Men at ens psykiske form bestemmer tarmfuksjonens funksjon, om man har hard eller løs mage. Kanskje funksjonen er normal når en er frisk..vet ikke jeg..phu. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FGT Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 Tror det har sammenheng iallefall, kanskje psyken som styrer tarmfunksjonen. Ja det har jeg også stort sett trodd men, men i det siste så har jeg lurt på om det er mer omvendt, siden 90% av serotoniet i kroppen ligger i tarmen sies det, for at den skal fungere som den skal. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gåten Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Ja det har jeg også stort sett trodd men, men i det siste så har jeg lurt på om det er mer omvendt, siden 90% av serotoniet i kroppen ligger i tarmen sies det, for at den skal fungere som den skal. Mener du at psykiske problemer kommer som følge av tarmproblemer? Jaja, alt er vel mulig.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FGT Skrevet 11. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2011 Mener du at psykiske problemer kommer som følge av tarmproblemer? Jaja, alt er vel mulig.. Nei, men at magen spiller en rolle for psyken.Når jeg har kutter ut AD ( serotonin) i noen dager, så merker jeg det først i magen. Men jeg vet ikke hvor medisinene virker først, men sansynligvis i hodet. Det har altid vært slik for meg med hode og mage. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Da jeg var yngre drev jeg med konkurranser og fikk alltid løs mage rett før start... pga at jeg var spent. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winda Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Jeg nekter ihvertfall å tro på at det er tarmen min som gjorde meg psykisk syk . Hva psyken har gjort med tarmen, det vet jeg ikke. Det jeg vet er at når jeg er redd for noe, så får jeg alltid vondt i magen og diare. Så en sammenheng her, det tror jeg på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.