Gå til innhold

Psyken og tarmefunksjonen

FGT

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror det har sammenheng iallefall, kanskje psyken som styrer tarmfunksjonen.

Altså ja, det er jo derfor vi kan presse tarmen til å vente til vi sitter på ramma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså ja, det er jo derfor vi kan presse tarmen til å vente til vi sitter på ramma...

Åååå, det vet jeg. Men at ens psykiske form bestemmer tarmfuksjonens funksjon, om man har hard eller løs mage. Kanskje funksjonen er normal når en er frisk..vet ikke jeg..phu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det har sammenheng iallefall, kanskje psyken som styrer tarmfunksjonen.

Ja det har jeg også stort sett trodd men, men i det siste så har jeg lurt på om det er mer omvendt, siden 90% av serotoniet i kroppen ligger i tarmen sies det, for at den skal fungere som den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det har jeg også stort sett trodd men, men i det siste så har jeg lurt på om det er mer omvendt, siden 90% av serotoniet i kroppen ligger i tarmen sies det, for at den skal fungere som den skal.

Mener du at psykiske problemer kommer som følge av tarmproblemer?

Jaja, alt er vel mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at psykiske problemer kommer som følge av tarmproblemer?

Jaja, alt er vel mulig..

Nei, men at magen spiller en rolle for psyken.Når jeg har kutter ut AD ( serotonin) i noen dager, så merker jeg det først i magen. Men jeg vet ikke hvor medisinene virker først, men sansynligvis i hodet. Det har altid vært slik for meg med hode og mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter ihvertfall å tro på at det er tarmen min som gjorde meg psykisk syk :). Hva psyken har gjort med tarmen, det vet jeg ikke. Det jeg vet er at når jeg er redd for noe, så får jeg alltid vondt i magen og diare. Så en sammenheng her, det tror jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...