Gå til innhold

Forslag til nybakt mamma gave?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet ikke jeg, venninnen din er produktsjef innefor kosmetikkbransjen - er ikke hun godt i stand til å komme seg både på spa, massasje og frisør selv om hun tenker det da? Jeg ville gått for noe mer personlig og varig jeg, fra en bestevenninne til en annen. Smykke høres koslig ut, men heller ikke jeg er fan (eller målgruppen) for mamma-smykkene. ByMe har mye fint, og der kan du kjøpe til en charms når lillesøster/lillebror blir født om noen år ;-) Her i Trondheim er det klesbutikken Retro som fører ByMe, ikke sikker i Oslo.

Ellers syns jeg disse lager masse artig til kids (men du var i land med gaven til den nyfødte kanskje?): http://www.uglycc.com/ Kjøpte nylig en pyamas til min venninnes nyfødte - han er til å spise opp i den. Jeg kjøpte min på Designtorget i Byporten :)

Jeg tror noen av dere har misforstått :) Det har aldri vært snakk om å kjøpe barnevognskilt :-) (for en sær gave det ville vært). Jeg bare linket til en nettside som het barnevognskilt men de selger alt mulig rart :-)

Huff dette er vanskelig. Flere av mine kollegaer synes et smykke til mamma'n var en god idé (dog trengte det ikke være et "mammasmykke"). Men mulig jeg heller kjøper en spa behandling av noe slag.

Jeg har ikke lyst til å kjøpe noe praktisk, det overlater jeg til andre som kjenner henne :-)

''Men mulig jeg heller kjøper en spa behandling av noe slag.

''

Jeg ville gått for smykke (men ikke mamma-smykke hvis du ikke VET at hun ville like det..). Jeg hadde i hvert fall ikke tid til spabehandling da ungene var babyer (ikke nå heller, for den saks skyld...)

Det slo meg brått hvor miljøavhengig slike gaver kan være. Sølvsmykkene har nok aldri vært inne i mitt miljø, ei heller barnevognskilt (ser at du ikke har planer om å kjøpe et slikt et, altså), og selv er jeg ikke i tvil om at jeg ville satt enormt mye større pris på en massasjetime eller andre "velværegaver" - ren luksus etter å ha hatt en medpassasjer i kroppen i nærmere ni måneder ;-) Men det viktige er jo hva venninnen din synes. Det er ikke flere mødre i omgangskretsen deres, da, sånn at du kan skule litt til dem?

''selv er jeg ikke i tvil om at jeg ville satt enormt mye større pris på en massasjetime eller andre "velværegaver" ''

Oi, jeg ville vel knapt hatt tid (eller villet bruke tid på) massasjetime, spa, facial e.l. Husker det var så vidt jeg rakk noen sjeldne men nødvendige turer til frisøren. Men hvis det var inkludert barnepass, så kanskje...

Gaven jeg husker best var et barselbesøk hvor besøket hadde med all maten. Og en flaske rødvin :-)

Massasjetime eller lignende er sikkert himmelsk for en nybakt mamma, men det kan hende det blir litt uoverkommelig for henne å begynne seg at det med det aller første. Det kommer litt an på hva slags avlastning hun har (er det en pappa der eller andre som kan ta seg av barnet så lenge) og om hun får en unge som sover en del eller en som bare hyler og vil henge i puppen. Og sånt vet man jo så lite om i forkant...men jeg ser at noen (flyfly?) foreslo å kombinere gaven med et tilbud om trilletur, og da blir den straks adskillig mer matnyttig.

En skikkelig god og myk kosedress. Deilige og enkle tøfler å stappe bena i når man skal opp om natten. Selv kunne jeg ikke tenkt meg noen form for massasje sånn rett etter fødsel, med klumpete kropp og sprengte bryster, men en ansiktsbehandling kanskje om jeg fant tid til det innimellom øktene :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...