Gjest Er så frustrert av å være "syk"... Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Jeg har i alle år slitt med depresjon, angst og mindreverdkomplekser. Har nå atter en gang gått langtidssykemeldt, og har det rett og slett bare vondt! Skal snart begynne på jobb igjen, men tilbake i en 100% stilling tar nesten kvelertak på meg! Jeg kommer til å begynne jobb i 20% stilling, men hva hvis jeg bare ikke klarer øke til 100% igjen? Vår økonomi er jo basert på 100% jobb, hva om jeg ikke klarer dette? Og min stilling på jobb innebærer 100%, kan arbeidsplassen i såfall flytte meg til et annet kontor eller si meg opp? Må jeg redusere min arbeidsstilling til 50% og kanskje måtte selge huset (uansett kommer jo helsen først), eller kan jeg på noen måte få en slags uføretrygd gjennom NAV? I såfall, hvor mye dekker den? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Jeg synes du skal snakke med NAV. Der vil de nok ikke anbefale at du begynner i full jobb. Rehabilitering blir neste steg, Der jobber du det du kan, og skal gradvis komme deg tilbake. Du vil få et inntektstap på ca 40% , men heller det og muligens klare full jobb igjen, enn å falle rett tilbake på nullpunktet. Snakk med saksbehandleren din. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.