Svimern Skrevet 12. januar 2011 Skrevet 12. januar 2011 For to mnd siden kjøpte jeg Cipralex - tror det er en tre mnd pakning. Da betalte jeg ca 160 kr. I dag måtte jeg ut med 588 kroner for samme pakken!? Hva i all verden er årsaken til dette?? Hun på apoteket sa det var eneste løsning dersom jeg ikke ville kjøpe et alternativ til Cipralex. Er det umulig å få Cipralex billig (betalt av staten regner jeg med..)? Fungerer kopi medisiner 100% likt, eller kan det være forskjeller? Er de produsert etter samme resept? 0 Siter
Gjest generika Skrevet 12. januar 2011 Skrevet 12. januar 2011 samme virkestoffer, forskjellige bindestoffer. Ikke bekymre deg for generika. Been there, og bekymringen var unødvendig:P 0 Siter
Gjest modifikasjoner Skrevet 12. januar 2011 Skrevet 12. januar 2011 samme virkestoffer, forskjellige bindestoffer. Ikke bekymre deg for generika. Been there, og bekymringen var unødvendig:P Tja, stort sett har det fungert helt fint på meg også, men en gang fungerte det ikke. Da ba jeg imidlertid legen om å skrive ikke generisk bytte, og så var det ikke noe problem lenger, for da fikk jeg jo den medisinen jeg alltid hadde brukt. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. januar 2011 Skrevet 12. januar 2011 Be legen din skrive "ikke generisk bytte" på resepten. Da er du sikret å ikke få kopier. 0 Siter
Gjest generika Skrevet 12. januar 2011 Skrevet 12. januar 2011 Be legen din skrive "ikke generisk bytte" på resepten. Da er du sikret å ikke få kopier. Min lege ville ikke gjøre det i dag. Sa at han ikke hadde lov til det uten tungtveiende grunn? 0 Siter
Svimern Skrevet 12. januar 2011 Forfatter Skrevet 12. januar 2011 Be legen din skrive "ikke generisk bytte" på resepten. Da er du sikret å ikke få kopier. OK- takk for svar. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.