Gå til innhold

svindyr Cipralex!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For to mnd siden kjøpte jeg Cipralex - tror det er en tre mnd pakning. Da betalte jeg ca 160 kr. I dag måtte jeg ut med 588 kroner for samme pakken!? Hva i all verden er årsaken til dette??

Hun på apoteket sa det var eneste løsning dersom jeg ikke ville kjøpe et alternativ til Cipralex.

Er det umulig å få Cipralex billig (betalt av staten regner jeg med..)?

Fungerer kopi medisiner 100% likt, eller kan det være forskjeller? Er de produsert etter samme resept?

Gjest generika
Skrevet

samme virkestoffer, forskjellige bindestoffer. Ikke bekymre deg for generika. Been there, og bekymringen var unødvendig:P

Gjest modifikasjoner
Skrevet

samme virkestoffer, forskjellige bindestoffer. Ikke bekymre deg for generika. Been there, og bekymringen var unødvendig:P

Tja, stort sett har det fungert helt fint på meg også, men en gang fungerte det ikke. Da ba jeg imidlertid legen om å skrive ikke generisk bytte, og så var det ikke noe problem lenger, for da fikk jeg jo den medisinen jeg alltid hadde brukt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Be legen din skrive "ikke generisk bytte" på resepten. Da er du sikret å ikke få kopier.

Gjest generika
Skrevet

Be legen din skrive "ikke generisk bytte" på resepten. Da er du sikret å ikke få kopier.

Min lege ville ikke gjøre det i dag. Sa at han ikke hadde lov til det uten tungtveiende grunn?

Skrevet

OK- takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...