Gå til innhold

Dekket kennel opphold?

Gjest dyreelskeren

Anbefalte innlegg

Gjest dyreelskeren

Det hat kommet i veien på godt og vondt ørten ganger. Men dyrene mine er som "barna mine". Vet at noen hardbarkede narkomaner har fått dekket kennelopphold under innleggelser på rusinstitusjoner. Men hva med oss dødelige? Behandleren min trykker veldig på at jeg trenger et lengre opphold på en rusiinstitusjon. Men min største bøyge (Ja, jeg er villig til å dø for dyra mine) er hunden og katten min. Det koster å ha dem på kennel... Kan kanskje ha råd til halvparten av kostnadene for en måned. Men er det mulig å få dekket dette? Heg vet de tyngste narkomanene har fått innvilget slike opphold... Men hva med oss gjennomsnitlige brukerne i psykiatrien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det tror jeg ikke det er mulig å få dekket med mindre du tilhører en opphøyet gruppe slik du nevner.

Jeg mener også det er riktig at dette holdes utenfor de offentlige budsjetter. Noe personlig ansvar må det finnes også i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan sette en annonse i avisen og høre om det er noen som har lyst til å passe dyrene dine? Ikke umulig at en familie med barn (som gjerne vil ha dyr) kunne tenke seg det - uten å måtte binde seg til dyrehold i årevis :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dyreelskeren

Det tror jeg ikke det er mulig å få dekket med mindre du tilhører en opphøyet gruppe slik du nevner.

Jeg mener også det er riktig at dette holdes utenfor de offentlige budsjetter. Noe personlig ansvar må det finnes også i Norge.

I mange land og stater som USA har en faktisk er dyrevern som fungerer og dyrepoliti finansiert av det offentlige. En gang jeg var tvangsinnlagt ble dyrene mine ståendes uten mat og tilsyn. Jeg ringte selv mattilsynet som er Norges dyrevern... Det endte med at de sa deet var avdelingen som var ansvarlig for dyrene mine så lenge jeg var tvangsinnlagt. De hadde ikke noe tiltak mot slikt og dermed ble jeg utskrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan nekte deg å søke på noe som helst.

Du kan framsette søknad om dekning på sosialkontoret dersom du ikke har penger.

Sjansene er nok små for å få det dekket, men det finner man bare ut ved å søke. Dokumentasjon på at oppholdet er nødvendig må framlegges. Du bør også kunne gjøre rede for hvorfor det er viktig for deg å ha dyr.

I utgangspunktet bør man jo han en plan for hva som skal skje med dyra dersom man av ulike årsaker må reise fra dem.

Å forsøke å få tak i en "fosterfamilie" var en god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mange land og stater som USA har en faktisk er dyrevern som fungerer og dyrepoliti finansiert av det offentlige. En gang jeg var tvangsinnlagt ble dyrene mine ståendes uten mat og tilsyn. Jeg ringte selv mattilsynet som er Norges dyrevern... Det endte med at de sa deet var avdelingen som var ansvarlig for dyrene mine så lenge jeg var tvangsinnlagt. De hadde ikke noe tiltak mot slikt og dermed ble jeg utskrevet.

De har ikke dyrepoliti finanisert av det offentlige nei. Det er store private tiltak som sørger for slikt. Organisasjoner som får penger fra rike folk, arver fra rike og som fungerer på samme måte som private organisasjoner gjør her i landet.

http://www.humanesociety.org/about/overview/annual_reports_financial_statements.html

Du kan sette inn en annonse i lokalavisa di om "fosterhjem" for dyra. Det er garantert mange som vil ønske å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøkenbekymra

Når du er innlagt får du gratis kost og losji. Hvis utgiftene du vanligvis bruker på mat til deg og dyra dekker kostnadene, går spinninga opp i vinninga :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker å komme deg ut av misbruket og få jobbet med dine psykiske vansker, så må du selv finne en løsning for dyrene dine. Dersom du verken er i stand til å finne en dyrepasser eller nyttiggjøre deg poliklinisk behandling godt nok til å klare deg med det, så bør du vel ikke ha dyr en periode?

Dyrene kan godt komme til å bli din unskyldning for å ikke gjøre noe med alle de problemene du har. Det er i såfall et valg du kan velge å gjøre, men du kan i såfall ikke påstå at det er manglende tilbud fra helsevesenet som er årsaken til manglende bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...