DOLemannen Skrevet 13. januar 2011 Skrevet 13. januar 2011 Hvordan overvinner man bortskjemthet? 0 Siter
tonie Skrevet 13. januar 2011 Skrevet 13. januar 2011 Slutte å tilføre enda mer av det vedkommende får for mye av, stille krav, gi ros eller belønning kun når det virkelig er fortjent, og ved å være konsekvent hele veien. Funker bra når det gjelder bortskjemte barn, og jeg vil tro mye av det samme kan funke på bortskjemte voksne hvis de er forandringsvillige og innser at de har et problem:) 0 Siter
DOLemannen Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Skrevet 13. januar 2011 Slutte å tilføre enda mer av det vedkommende får for mye av, stille krav, gi ros eller belønning kun når det virkelig er fortjent, og ved å være konsekvent hele veien. Funker bra når det gjelder bortskjemte barn, og jeg vil tro mye av det samme kan funke på bortskjemte voksne hvis de er forandringsvillige og innser at de har et problem:) Jeg tenkte mer på hva man kunne gjøre selv! :-P 0 Siter
tonie Skrevet 13. januar 2011 Skrevet 13. januar 2011 Jeg tenkte mer på hva man kunne gjøre selv! :-P Man kan gjøre det selv:) 0 Siter
DOLemannen Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Skrevet 13. januar 2011 Man kan gjøre det selv:) Ja, ovenfor seg selv da? 0 Siter
Frøkenbekymra Skrevet 13. januar 2011 Skrevet 13. januar 2011 Ja, ovenfor seg selv da? Hvem er det som har skjemt bort deg da? 0 Siter
frosken Skrevet 13. januar 2011 Skrevet 13. januar 2011 Man bestemmerr seg for hvordan bestemte ting skal være, og så gjennomfører man det. F.eks. hvis du har bestemt deg for å stå opp klokken åtte hver morgen, så nekter du deg selv å bli i senga lenger enn til klokken åtte. Tilsvarende hvis du har bestemt deg for å lese 4 timer hver dag, så nekter du deg å gjøre andre ting før du har lest fire timer. Osv. 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 13. januar 2011 Skrevet 13. januar 2011 Underskriver frosken. Jeg kommer langt ved å fortelle meg selv: "Jeg trenger ikke å ha lyst. Jeg må bare gjøre det." 0 Siter
DOLemannen Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Skrevet 13. januar 2011 Man bestemmerr seg for hvordan bestemte ting skal være, og så gjennomfører man det. F.eks. hvis du har bestemt deg for å stå opp klokken åtte hver morgen, så nekter du deg selv å bli i senga lenger enn til klokken åtte. Tilsvarende hvis du har bestemt deg for å lese 4 timer hver dag, så nekter du deg å gjøre andre ting før du har lest fire timer. Osv. Du har nok rett i dette. Hehe. 0 Siter
DOLemannen Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Skrevet 13. januar 2011 Hvem er det som har skjemt bort deg da? Må jo være foreldrene mine, men det er jo feil å skylde på dem, og. 0 Siter
DOLemannen Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Skrevet 13. januar 2011 Hva mener du med bortskjemthet da? Tja... lav selvdisiplin... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.