Gå til innhold

Bortskjemthet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slutte å tilføre enda mer av det vedkommende får for mye av, stille krav, gi ros eller belønning kun når det virkelig er fortjent, og ved å være konsekvent hele veien.

Funker bra når det gjelder bortskjemte barn, og jeg vil tro mye av det samme kan funke på bortskjemte voksne hvis de er forandringsvillige og innser at de har et problem:)

Skrevet

Slutte å tilføre enda mer av det vedkommende får for mye av, stille krav, gi ros eller belønning kun når det virkelig er fortjent, og ved å være konsekvent hele veien.

Funker bra når det gjelder bortskjemte barn, og jeg vil tro mye av det samme kan funke på bortskjemte voksne hvis de er forandringsvillige og innser at de har et problem:)

Jeg tenkte mer på hva man kunne gjøre selv! :-P

Skrevet

Jeg tenkte mer på hva man kunne gjøre selv! :-P

Man kan gjøre det selv:)

Skrevet

Man kan gjøre det selv:)

Ja, ovenfor seg selv da?

Frøkenbekymra
Skrevet

Ja, ovenfor seg selv da?

Hvem er det som har skjemt bort deg da?

Skrevet

Man bestemmerr seg for hvordan bestemte ting skal være, og så gjennomfører man det. F.eks. hvis du har bestemt deg for å stå opp klokken åtte hver morgen, så nekter du deg selv å bli i senga lenger enn til klokken åtte. Tilsvarende hvis du har bestemt deg for å lese 4 timer hver dag, så nekter du deg å gjøre andre ting før du har lest fire timer. Osv.

Skrevet

Underskriver frosken.

Jeg kommer langt ved å fortelle meg selv: "Jeg trenger ikke å ha lyst. Jeg må bare gjøre det."

Skrevet

Man bestemmerr seg for hvordan bestemte ting skal være, og så gjennomfører man det. F.eks. hvis du har bestemt deg for å stå opp klokken åtte hver morgen, så nekter du deg selv å bli i senga lenger enn til klokken åtte. Tilsvarende hvis du har bestemt deg for å lese 4 timer hver dag, så nekter du deg å gjøre andre ting før du har lest fire timer. Osv.

Du har nok rett i dette. Hehe.

Skrevet

Hvem er det som har skjemt bort deg da?

Må jo være foreldrene mine, men det er jo feil å skylde på dem, og.

Skrevet

Hva mener du med bortskjemthet da?

Tja... lav selvdisiplin...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...