Gå til innhold

Har ikke spist i dag

Gjest Klinkekula

Anbefalte innlegg

Gjest Klinkekula

Vil jeg gå ned i vekt med rekordfart, eller hemmes forbrenningen min slik at vektnedgangen vil gå tregt hvis jeg kun spiser kveldsmat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gir ikke varig effekt

Hvis du (nesten) ikke spiser, vil du gå raskt ned i vekt. Men ulempene er mange, du vil miste mye muskler ( og muskler forbrenner kalorier, så også mht slanking er de greie å ha). Forbrenningen blir satt på sparebluss hvis du spiser for lite, slik at du vil legge lett på deg når du begynner å spise igjen. Å ikke spise hele dagen, øker sjansen for at du spiser for mye av usunne ting når du blir sulten.

Så vil du ned i vekt, så er det sant alt som sies at en langsommere vektnedgang basert på sunn livsstilsendring mht kost og bevegelse, er det som har størst sjanse for å lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gir ikke varig effekt

Hvis du (nesten) ikke spiser, vil du gå raskt ned i vekt. Men ulempene er mange, du vil miste mye muskler ( og muskler forbrenner kalorier, så også mht slanking er de greie å ha). Forbrenningen blir satt på sparebluss hvis du spiser for lite, slik at du vil legge lett på deg når du begynner å spise igjen. Å ikke spise hele dagen, øker sjansen for at du spiser for mye av usunne ting når du blir sulten.

Så vil du ned i vekt, så er det sant alt som sies at en langsommere vektnedgang basert på sunn livsstilsendring mht kost og bevegelse, er det som har størst sjanse for å lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen din vil med all sannsynlighet ikke trives noe særlig i alle fall... Med mindre du spiser som Sten Sture Skaldeman (etter steinaldermetoden), men noe sier meg at du ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Tror du vet svaret selv;)

Små måltider, øker forbrenningen! Minst fire små måltider pr. dag og litt mosjon skader heller ikke...;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vil gå ned i vekt - ganske fort først. Så vil kroppen gå over på sparebluss og gå saktere ned i vekt. Når du begynner å spise, vil kroppen spare på så mye som mulig slik at du vil gå veldig fort opp i vekt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kan det være sunt?

Kroppen din vil med all sannsynlighet ikke trives noe særlig i alle fall... Med mindre du spiser som Sten Sture Skaldeman (etter steinaldermetoden), men noe sier meg at du ikke gjør det.

Spiser han derre Skaldeman bare en gang om dagen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vites ikke (det var sikkert gjerne lenge mellom hver gang han fikk mat), men de døde også gjerne 30-40 år gamle så så sunn var livsstilen åpenbart ikke. ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vites ikke (det var sikkert gjerne lenge mellom hver gang han fikk mat), men de døde også gjerne 30-40 år gamle så så sunn var livsstilen åpenbart ikke. ;-)

Med vennlig hilsen

''Det vites ikke (det var sikkert gjerne lenge mellom hver gang han fikk mat), men de døde også gjerne 30-40 år gamle så så sunn var livsstilen åpenbart ikke. ;-)''

Det er også en åpenbar feil. Typetall for dødsfallsalder var noe helt annet. Gjennomsnitt og typetall er ikke det samme, og det kan være lurt å vite når man skal (mis)bruke statistikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaldeman spiser vel 1-3 ganger om dagen mener jeg å ha lest, han spiser måltider bestående av stort sett bare temmelig fett kjøtt. :o) Og jo mer fett man spiser jo lengre holder man seg mett. Dersom man ikke spiser noe videre med karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med vennlig hilsen

Du aner ikke hvem Skaldeman er skjønner jeg. Han lever i beste velgående, han er snart 70 år nå. Han veide for noen år siden nesten 150 kg etter å ha fulgt legenes kostråd og blitt bare fetere og fetere. Så bestemte han seg for å gjøre motsatt av det legene sa, han begynte å spise stort sett bare kjøtt og mye fett og gikk ned 65 kg og fikk helsa tilbake.

Det gnålet ditt om steinaldermenneskenes lave gjennomsnittsalder er bare tull - du tar ikke i betraktning at de levde helt annerledes enn oss og livsbetingelsene består tross alt av litt mer enn bare maten. Husly, helsestell og medisiner, ikke rovdyr som tar oss og slike ting har selvsagt også mye med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du aner ikke hvem Skaldeman er skjønner jeg. Han lever i beste velgående, han er snart 70 år nå. Han veide for noen år siden nesten 150 kg etter å ha fulgt legenes kostråd og blitt bare fetere og fetere. Så bestemte han seg for å gjøre motsatt av det legene sa, han begynte å spise stort sett bare kjøtt og mye fett og gikk ned 65 kg og fikk helsa tilbake.

Det gnålet ditt om steinaldermenneskenes lave gjennomsnittsalder er bare tull - du tar ikke i betraktning at de levde helt annerledes enn oss og livsbetingelsene består tross alt av litt mer enn bare maten. Husly, helsestell og medisiner, ikke rovdyr som tar oss og slike ting har selvsagt også mye med saken å gjøre.

"Det gnålet ditt om steinaldermenneskenes" dietts fortreffeligheter er jo "bare tull" så lenge ingen vet om flesteparten uansett ville dødd tidlig på grunn av dietten alene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg bare spist et måltid en dag, ville jeg tatt det morgen eller formiddag, så jeg hadde litt energi til jobb eller andre gjøremål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...