Gå til innhold

Taxi i Oslo

Gjest litt engstelig kan du si

Anbefalte innlegg

Gjest litt engstelig kan du si

Er det trygt å kjøre taxi alene i Oslo på ettermiddag/kveldstid?? Hvilket taxiselskap anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

hidi, the scorpion

Nei, taxi i Oslo er livsfarlig. Det ville jeg aldri, aldri tatt sjansen på.

LOL;)

Er du redd for å bli voldtatt?

Har tatt Taxi i Oslo mange ganger, uten å bli utsatt for hverken det ene eller andre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såså, nå må du ikke skremme vettet av folk her ;)

Hvorfor ikke?

SDD vil jo helst skremme flest mulig fra å ta taxi, slik at det er mindre kø!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"litt" i nicket var vel en lraftig underdrivelse....,-)

Ja, det er trygt. Generelt sett vil jeg anbefale Oslo Taxi, ikke fordi dette selskapet stiller i en annen bås enn de andre trygghetsmessig, men jeg synes oftere at sjåførene der skjønner hvilken vei de bør kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"litt" i nicket var vel en lraftig underdrivelse....,-)

Ja, det er trygt. Generelt sett vil jeg anbefale Oslo Taxi, ikke fordi dette selskapet stiller i en annen bås enn de andre trygghetsmessig, men jeg synes oftere at sjåførene der skjønner hvilken vei de bør kjøre.

Men det er et problem å få tak i Oslo Taxi hvis man er i sentrum, da er det stort sett andre taxiselskap som regjerer :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er et problem å få tak i Oslo Taxi hvis man er i sentrum, da er det stort sett andre taxiselskap som regjerer :o)

Jeg vet det, og en sjåfør fra Oslo taxi forklarte de med at de aller, aller fleste som ringer og besyiller taxi, ringer til nettopp Oslo Taxi. De har nesten monopol der. Men det netyr aat alle de andre selskapene er avhengige av å få plukke-opp-turer fra holdeplasser, og derfor dominerer disse selskapene på holdeplassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det, og en sjåfør fra Oslo taxi forklarte de med at de aller, aller fleste som ringer og besyiller taxi, ringer til nettopp Oslo Taxi. De har nesten monopol der. Men det netyr aat alle de andre selskapene er avhengige av å få plukke-opp-turer fra holdeplasser, og derfor dominerer disse selskapene på holdeplassene.

Det hender at jeg står på holdeplassen og ringer etter taxi, men heldigvis så er det slutt med at bare Oslo Taxi tar TT-kort, nå kan jeg velge hvem jeg vil ta. Det er ett jeg ikke kan ta, men det husker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har best erfaring med Oslo Taxi- de kjenner som oftest adressen.....

Og- hvis du tar fra en holdeplass er det fritt frem å velge den bilen du vil- du MÅ ikke ta den som dtår først i køen. Kanskje ikke aktuellt på nattestid med flere folk enn taxier i kø, men på dag/ ettermiddag står det ofte mange biler på holdeplassene i nærheten av bl. a. Stortinget. Står det en Oslo Taxi i køen tar jeg den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...