Gjest nybakke Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 HEi! Jeg har etter en kolisjon i forrige uke at sterke smerter i rygg og nakke! Jeg kjørte inn i en bil bakfra og ble slengt forover med hele ryggen og nakke, og hadde sterke smerter langs ryggraden øyeblikkelig etterpå.. Ble sendt til sykehus med støttekrager på både rygg og nakke, her ble det tatt røntgen og bevebligheten ble sjekket. Da hadde jeg bare vondt da jeg bøyde hodet bakover... Fikk Ibux 600mg av lege neste dag sammen med hostesaft for å slippe å hoste så mye da dette forsterket smertene betraktelig (var sterkt forkjølet på tidspunktet) Første dagene var jeg stiv i ryggen og det var ikke noe særlig bevegelighet her! Men dette gav seg etterhvert! For ca 2 dagers siden begynte jeg å merke smerter i ryggen igjen! (Ulykken var onsdag 19/9) og merkes ekstra når jeg ligger på siden eller ikke sitter helt rett i en stol.. Føler at jeg er veldig avhengig av å ha full støtte på ryggen hele tiden.... Dettte kan jo kanskje være litt psykisk også! Ekstra vondt var det idag, har en halvtime å spasere til tog om morgenen og merket at det gjorte vondt oppover lansg ryggraden! Behagelig var det heller ikke å sitte nesten en time på tog med dårlige seter! Er det noen som har været borti noe lignende eller kanskje vet om en måte jeg kan redusere smertene uten å ta sterke smertestillende på? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35924-smerter-i-rygg-og-nakke-etter-kollisjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
enor Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 Hei, hadde selv en kollisjon i vinter front mot front. Jeg fikk også akutte smerter i nakke og rygg. Legen min anbefalte meg ikke å ta fysioterapi eller kiroprator på nakken min tidlig etterpå. Dette fordi kroppen skulle få lege seg selv. Derimot prøvde jeg akupunktur med stort hell på nakken. Akupunktur maipulerer jo ikke musklene på noe vis, men hjelper kroppen å helbrede seg selv. Det tok riktig nok noen måneder før jeg klarte ordentlig å vri på hodet og å holde det oppe over lengre tid. Men svimmelheten ble borte etter bare to ganger med nåler. Nakken er jo også et ømtåelig punkt som man bør være forsiktig med. Ryggen derimot vil jeg fått en kiropraktor til å se nærmere på. Det er jo mulig at ryggraden kan ha fått en skade. Her har kiropraktoren hjulpet meg masse. Det er nå 9 måneder siden ulykken og jeg har blitt mye, mye bedre. Merker at jeg fortsatt blir fort sliten i nakken, men ha lært meg å ta mer hensyn til signalene kroppen sender. Tror også det er viktig å tenke på det psykiske aspektet som du også nevner. Man blir jo selvfølgelig redd når noe slikt skjer og man hører jo om folk som aldri blir bra av nakkeskaden og som sliter med store senskader. Tror det er veldig viktig og tenke at man blir bra igjen!!!At man lytter til kroppen og tar det litt mer med ro en periode. Jeg er tilbake i full jobb igjen (tok ca. 2 måneder) og har ikke hatt noen problemer med det. Hva som er det beste vet jeg ikke og legene er jo heller ikke enige seg i mellom. Kiropraktoren min mente jeg burde ha kommet til han med en gang for de at han ville ha kunnet hjelpe meg selv om legen sa noe annet. Jeg ble også anbefalt av lege og fysoterapaut på sykehuset og ikke bruke nakkekrage, men heller venne musklene mine til at de skulle brukes igjen så snart som mulig. Bruker du krage vil jo musklene bli slappe. Dette ble langt, vet ikke om du fikk noe ut av det, men jeg ønsker deg lykke til videre!!!! Det blir bedre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35924-smerter-i-rygg-og-nakke-etter-kollisjon/#findComment-137868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Det er vanskelig å vurdere dette uten å undesøke ryggen/nakken din, men generelt vil smerter i ryggen som følge av en muskelstrekk gjerne forsvinne etterhvert. I mellomtiden vil det ofte være best å holde seg aktivitet - dog utvise sunn fornuft å unngå bevegelser som framkaller sterke smerter. For en sikker vurdering må du eventuelt rådføre deg med legen din. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35924-smerter-i-rygg-og-nakke-etter-kollisjon/#findComment-137948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.