Gå til innhold

Behandling av schizoaffektiv lidelse

nienna

Anbefalte innlegg

Jeg ble for en tid tilbake diagnostisert med schizoaffektiv lidelse, og i den forbindelse lurer jeg på hva som er den beste behandlingen.

For tiden er jeg innlagt på psyk sukehus og av medisiner bruker jeg fontex 60mg, risperdal consta 50mg hver 10. dag og 3x50mg truxal. Dette hjelper greit, men ikke optimalt. Er medisiner nødvendig og hvilke medisiner vil du anbefale om jeg skal forsøke noe annet?

Til slutt lurer jeg på hvordan prognosene er for schizoaffektiv lidelse.

Blir takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Mitt svar bygger på gruppen med schizoaffektiv lidelse. Jeg kan ikke si hva som er best for deg.

Jeg synes det gir mening å dele denne gruppen i de "schizobipolare" og de "schizodepressive".

De schizobipolare skal behandles med antipsykotika og stemningsstabilisator (som f.eks litium). De schizodepressive skal behandles som de schizofrene evt med tillegg av antidepressiva i perioder.

Begge lidelser skal ha medisiner, vanligvis livslangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest les en gang til

Mitt svar bygger på gruppen med schizoaffektiv lidelse. Jeg kan ikke si hva som er best for deg.

Jeg synes det gir mening å dele denne gruppen i de "schizobipolare" og de "schizodepressive".

De schizobipolare skal behandles med antipsykotika og stemningsstabilisator (som f.eks litium). De schizodepressive skal behandles som de schizofrene evt med tillegg av antidepressiva i perioder.

feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det schizodepressive X 2 :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...