nienna Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Jeg ble for en tid tilbake diagnostisert med schizoaffektiv lidelse, og i den forbindelse lurer jeg på hva som er den beste behandlingen. For tiden er jeg innlagt på psyk sukehus og av medisiner bruker jeg fontex 60mg, risperdal consta 50mg hver 10. dag og 3x50mg truxal. Dette hjelper greit, men ikke optimalt. Er medisiner nødvendig og hvilke medisiner vil du anbefale om jeg skal forsøke noe annet? Til slutt lurer jeg på hvordan prognosene er for schizoaffektiv lidelse. Blir takknemlig for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Mitt svar bygger på gruppen med schizoaffektiv lidelse. Jeg kan ikke si hva som er best for deg. Jeg synes det gir mening å dele denne gruppen i de "schizobipolare" og de "schizodepressive". De schizobipolare skal behandles med antipsykotika og stemningsstabilisator (som f.eks litium). De schizodepressive skal behandles som de schizofrene evt med tillegg av antidepressiva i perioder. Begge lidelser skal ha medisiner, vanligvis livslangt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest les en gang til Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Mitt svar bygger på gruppen med schizoaffektiv lidelse. Jeg kan ikke si hva som er best for deg. Jeg synes det gir mening å dele denne gruppen i de "schizobipolare" og de "schizodepressive". De schizobipolare skal behandles med antipsykotika og stemningsstabilisator (som f.eks litium). De schizodepressive skal behandles som de schizofrene evt med tillegg av antidepressiva i perioder. Begge lidelser skal ha medisiner, vanligvis livslangt. feil 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winda Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Mitt svar bygger på gruppen med schizoaffektiv lidelse. Jeg kan ikke si hva som er best for deg. Jeg synes det gir mening å dele denne gruppen i de "schizobipolare" og de "schizodepressive". De schizobipolare skal behandles med antipsykotika og stemningsstabilisator (som f.eks litium). De schizodepressive skal behandles som de schizofrene evt med tillegg av antidepressiva i perioder. Begge lidelser skal ha medisiner, vanligvis livslangt. Her ble det schizodepressive X 2 :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.