Gå til innhold

GAD - noen som vet?

Svimern

Anbefalte innlegg

Kan GAD ha samme forløp som depresjon? Mer spesifikt tenker jeg at den kommer i perioder for så å kunne gå over av seg selv over tid. Vil den kunne være sterkere i enkelte perioder for så å forsvinne/reduseres i andre perioder, eller er GAD stabil og jevn angst over en lengre periode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er individuelt. Men så vidt jeg vet er bekymringsangst noe som gjerne varer ganske lenge, hvis det på er en del av din personlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GAD og depresjon er dessverre vanlige følgesvenner. Slet mye med generalisert angst før, konstant ubhag i kroppen "tenk om huset eksloderer her jeg sitter-typen bekymringer." Jeg er blitt langt bedre av dette, men det har vært nødvendig med en del terapi. Jeg kan ikke egentlig si noe fornuftig i forhold til hvordan depresjoner følger GAD, for jeg er bipolar. Imidlertid vet jeg at jeg selvsagt får veldig mye mer bekymringsangst når jeg er deprimert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GAD og depresjon er dessverre vanlige følgesvenner. Slet mye med generalisert angst før, konstant ubhag i kroppen "tenk om huset eksloderer her jeg sitter-typen bekymringer." Jeg er blitt langt bedre av dette, men det har vært nødvendig med en del terapi. Jeg kan ikke egentlig si noe fornuftig i forhold til hvordan depresjoner følger GAD, for jeg er bipolar. Imidlertid vet jeg at jeg selvsagt får veldig mye mer bekymringsangst når jeg er deprimert.

Hei,

Hvilken type terapi? Hos psykolog?

Går du/har du gått på medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...