Gå til innhold

Vet du dette?

Gjest attenåttien

Anbefalte innlegg

Gjest attenåttien

Jeg ble syk på fredag, så dro hjem etter halv dag. Er forstatt syk, må jeg ha sykemelding fra i morgen av? Siden jeg var syk halv dag på fredag, og det har vært helg i mellomtiden? Jobber i staten.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hvis du brukte sykedag på fredag så må du ha sykemelding fra i morgen av.

Men kanskje du kunne kalle de siste timene på fredag avspassering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staten er vel en IA-bedrift, så da kan du ha åtte sykedager i strekk uten sykmelding. Men det vet vel nærmeste leder når du ringer i morgen og sier at du ikke kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Ja, hvis du brukte sykedag på fredag så må du ha sykemelding fra i morgen av.

Men kanskje du kunne kalle de siste timene på fredag avspassering?

... eller velferdspermisjon? Det er vel det mest vanlige om man har tariffavtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss (privat firma) regens det ikke som egenmeldingsdag hvis man må gå hjem fra jobb i løpet av arbeidsdagen, tror det er ganske vanlig. Da vil første egenmeldingsdag være på mandag, for din del. Men jeg vet ikke om dette er regler som varierer fra arbeidssted til arbeidssted. Hvis du jobber i en IA-bedrift, har du flere egenmeldingsdager enn tre, som Holmes skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...