Gjest attenåttien Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Jeg ble syk på fredag, så dro hjem etter halv dag. Er forstatt syk, må jeg ha sykemelding fra i morgen av? Siden jeg var syk halv dag på fredag, og det har vært helg i mellomtiden? Jobber i staten. Takker for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Ja, hvis du brukte sykedag på fredag så må du ha sykemelding fra i morgen av. Men kanskje du kunne kalle de siste timene på fredag avspassering? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holmes Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Staten er vel en IA-bedrift, så da kan du ha åtte sykedager i strekk uten sykmelding. Men det vet vel nærmeste leder når du ringer i morgen og sier at du ikke kommer? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Ja, hvis du brukte sykedag på fredag så må du ha sykemelding fra i morgen av. Men kanskje du kunne kalle de siste timene på fredag avspassering? ... eller velferdspermisjon? Det er vel det mest vanlige om man har tariffavtale. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Hos oss (privat firma) regens det ikke som egenmeldingsdag hvis man må gå hjem fra jobb i løpet av arbeidsdagen, tror det er ganske vanlig. Da vil første egenmeldingsdag være på mandag, for din del. Men jeg vet ikke om dette er regler som varierer fra arbeidssted til arbeidssted. Hvis du jobber i en IA-bedrift, har du flere egenmeldingsdager enn tre, som Holmes skriver. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.