Spenol(1) Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Er det blitt gjort noen undersøkelser/forskning på hvilke opplevelser som gir de største traumene ? Tenker spesielt på mennesker som helt arbeidsuføre etter å ha vært innblandet i større ulykker eller vitne til selvmord Blir traumene større jo mere dratisk opplevelsen er, eller det andre faktorer som spiller inn her for at det skal bli et traume ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svarttrost Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Jeg vet ikke svaret på dette, men den største forskjellen vil jeg tro er hvordan den enkelte reagerer på hendelsen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Drap og voldtekt er nok de alvorligste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winda Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Vil tro at alder spiller en ganske stor rolle her. Når man er voksen greier man som regel å se ting ifra et helt annet perspektiv enn som barn. Sikkert veldig mye som spiller inn da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spenol(1) Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Drap og voldtekt er nok de alvorligste. ''Drap og voldtekt er nok de alvorligste.* Tenker du da å være vitne til drap? Eller oppleve at noen du kjenner blir drept? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 ''Drap og voldtekt er nok de alvorligste.* Tenker du da å være vitne til drap? Eller oppleve at noen du kjenner blir drept? Jeg tenker på å være vitne til at noen nærstående blir drept. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.