Gå til innhold

NHD- ankelbrudd;)

Dory

Anbefalte innlegg

Hei,

Vet dette er ett snedig forum for ett ankelbrudd. Men jeg har brukket ankel og operert inn en plate m/ skruer. Skal på kontroll om to uker.

Så tenkte å spørre litt her NHD, _hvis_ du vet litt om dette, da tvangstankene har blandet seg litt inn i en fysisk skade...;)

snakket jo med legene på sykehuset også, men jeg kan aldri få nok bekreftelse...;)

Er det farlig å drive å gå rundt på stua, så lenge foten ikke er alt for vondt? Jeg kan ikke plutselig "flytte" på platene pga jeg er urolig?

Jeg skulle få to uker sykemelding, men ba om en uke og en uke aktiv, så kunne jeg velge litt selv den siste uken. Nå er jeg redd jeg overprøvde legen og han ble lei av meg, og gav meg en uke aktiv, selv om jeg burde hatt to hele uker sykemelding.

er det farlig og starte opp på jobb igjen etter en uke, hvis jeg er i form til det? Operterte på fredag, og bruker kun to stk voltaren per dag, og resten paracet. Har paragin forte, men ikke hatt behvov for de untatt to stk lørdag natt. Etter det er foten helt ok så lenge jeg har den på en stol.

Men jeg jeg gjøre alt værre ved å starte opp etter en uke? Jeg er så redd for å gjøre noe feil/farlig... Jobber på kontor.

Vennlig hilsen - for første gang fysisk skadd-,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Sett i et større perspektiv er slike avbrudd kun et komma i hele ens liv. I slike tilfeller anbefaler jeg på det aller sterkeste at en slipper kontrollen, lener seg tilbake, har is i magen og til punkt og prikke følger legens anbefalinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett i et større perspektiv er slike avbrudd kun et komma i hele ens liv. I slike tilfeller anbefaler jeg på det aller sterkeste at en slipper kontrollen, lener seg tilbake, har is i magen og til punkt og prikke følger legens anbefalinger.

Ok, takk for svar... Det er dette med kontrollen som er litt vanskelig å slippe ja.. Men det må vel til;) skal ta en prat med fastlegen i slutten av uka tenkte jeg.

Litt uvant å ha fysiske plager plutselig, og mister all kontroll. men som du sier, det er jo egentlig bare ett lite komma....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...