Gå til innhold

Langvarig senebetennelse i venstre arm - Hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 26 år, som har fått senebetennelse i venstre arm (jeg er høyrehendt). Har kjent antydning til smerter siden mai, men i juli fikk jeg veldig vondt. Jeg har prøvd Mobic, Orudis gele, Celebra og har fått tre kortisjonsprøyter i albuen. Smertene har vært fra albuen og ned, men nå i det siste er det vondt i hele armen.

Jeg holder på å bli sprø, har så vondt. Har aktiv sykemelding. Har gått hos fysioterapeut en stund nå, og får laser/ultralyd, og det gjør veldig vondt, og enda mer vondt etter behandling (samme kveld og dagen etter).

Hva kan man gjøre hvis ikke fysioterapien heller hjelper (slik det ser ut nå)?

Hvor lenge kan jeg regne med at betennelsen vil sitte? Har nå hatt sterke smerter i to og en halv måned, og smertene blir bare verre.

Dette tar på humøret nå, jeg er sliten og oppgitt, tar lett til tårene og blir lett irritert.

Kan også nevne at jeg har uvanlig mye spenningshodepine og migrene, dette har jeg vært plaget med siden jeg var 12 år. Bruker Imigran mot migrene, og Paralgin Forte mot spenningshodepine. Er stiv og vond i nakken også, i perioder. Har vondt i hodet flere dager hver uke dag, noen ganger kaster jeg opp en hel dag i strekk... Kan også være relativt bra i perioder. Blir ekstra dårlig i forbindelse med eggløsning og menstruasjon.

Ellers kan jeg nevne at min mor har fibromyalgi og min far har Bechterews.

Håper dere kan svare meg!

Hilsen fra en frustrert og sliten jente på 26 år

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Ut i fra beskrivelsen tenker jeg at plagene dine kanskje er et samspill mellom en overanstrengt arm og en følsom kropp. Dette kan ha bidratt til å gjøre deg nedfor hvilket gjerne forsterker kroppslige plager. På den måten kan man komme inn i en ond sirkel.

Ettersom du har forsøkt så vidt mange behandlingsmetoder, er det mulig at situasjonen må gripes an i en annen ende. Det vil si - se på helheten i din livssituasjon f.eks. arbeid, familie, livsstil (trening, kosthold etc) og psykisk trivsel. Kanskje du og din behandler ved en slik tilnærming kan oppnå bedre resultater enn ved laserbehandling, medikamenter etc.

I tillegg kan du snakke med legen din om du kan ha nytte av å bli vurdert av en spesialist i ortopedi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...