Hønemoren Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Vil så gjerne høre om noen har noen mening om dette. Synes vel det er litt dumt spørsmål, men håper ingen spørsmål er for dumme herinne. Det gjelder min bekymringsangst for sykdommer. Akkurat nå for tida er det magekreft jeg er opptatt av..... MEN, så er det jo det at jeg har noen gode dager innimellom. Hadde vel ikke hatt det om det var noe alvorlig galt, da hadde jeg vel vært like angstfull og tom for energi hver eneste dag, hvis det kom av fysisk sykdom mener jeg. Har noen opplevd noe lignende? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Du har ingenting å skamme deg over! Du er definitivt ikke alene om å ha det slik! Oppsøk legen din og vær ærlig, så er jeg sikker på at h*n tar deg alvorlig! Lykke til;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Det er ikke uvanlig å ha sykdomsangst. Om du bruker mye tid på å bekymre deg, ring legen. Det er bedre å få sjekket ut ting, og bli beroliget - ikke sant Klem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svimern Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Hei, Jeg ler litt når jeg leser innlegget ditt!! Ikke fordi det du skriver er merkelig, men fordi jeg kjenner meg godt igjen fra den verste angstperioden jeg hadde. Når jeg har det som verst med angst får jeg alltid sykdomsangst av en elelr annen grunn. Jeg startet på cipralex for et par måneder siden. Har enda noe angst, men sykdomsangsten er borte og jeg er mye bedre! Tro meg, jeg har "hatt" alle mulige slags sjeldene og alvorlige sykdommer!! Jeg sier deg hønemoren, det feiler deg ingenting 100% sikkert!! Jeg ser hva du skriver, og dette er kun angst, ingenting annet! Ønsker deg lykke til og håper du klarer å overkomme angsten. PS! Ikke gjør som jeg når jeg har det som verst, å fore angsten med å lese om alle sykdommer på nett 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemoren Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 Hei, Jeg ler litt når jeg leser innlegget ditt!! Ikke fordi det du skriver er merkelig, men fordi jeg kjenner meg godt igjen fra den verste angstperioden jeg hadde. Når jeg har det som verst med angst får jeg alltid sykdomsangst av en elelr annen grunn. Jeg startet på cipralex for et par måneder siden. Har enda noe angst, men sykdomsangsten er borte og jeg er mye bedre! Tro meg, jeg har "hatt" alle mulige slags sjeldene og alvorlige sykdommer!! Jeg sier deg hønemoren, det feiler deg ingenting 100% sikkert!! Jeg ser hva du skriver, og dette er kun angst, ingenting annet! Ønsker deg lykke til og håper du klarer å overkomme angsten. PS! Ikke gjør som jeg når jeg har det som verst, å fore angsten med å lese om alle sykdommer på nett Takk Svimern og dere andre for svar. Akkurat nå er magekreften lagt på is....må jo nesten smile, prøve å ikke bare deppe liksom. Nå har jeg tatt bort en rød opphevet hudflekk nederst på skinnleggen, på siden. Aner ikke hvor lenge jeg har hatt den, har kun vært opptatt av føflekkforandringer, trodde dette bare var en flekk. Den hadde helt glatte kanter og nesten glatt på toppen,1 cm i diameter Hudlegen sa: -haster ikke med å ta den -den sprer seg ikke -den er ikke farlig Hvorfor kan ikke jeg tro på det? Neida, bekymringene for dette er i full gang, det knyter seg i brystet og jeg sover dårlig. Alt sånt blir jo sendt inn, nå går jeg nervøs og venter på svar. Som dere skjønner så spurte jeg om han kunne ta den med en gang og det gjorde han, jeg sa jeg var en bekymringsfull person. Skal jeg gå i to uker og vente på svar......ha DEN bekymringa så lenge, virker uutholdelig. Lest på nettet, noe jeg vel ikke skulle. Virket visst som et basiliom, de sprer seg kun unntaksvis står det på nettet, ja, det unntaket kan jo være meg....tenker jeg. For å skryte av helsevesenet: jeg sjekka hudleger på nettet, ringte han her, tar ei uke å få time sa han, jeg sa hvor bekymra jeg var, kom i morgen sa han. Det er service! Like hyggelig i vrikeligheten som i telefonen og sjekka samtidig føflekkene mine også. MEN, hvorfor jeg egentlig gikk dit var en kviselignende sak midt på ryggen, under BH stroppen, fikk salve for den, han trodde det var gnaging fra stroppen, nevnte bare den på beina i samme slengen. Ja, ja, nok en bekymringssak fra min side. GOD HELG. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Jeg tror ikke det er uvanlig, nei. Jeg så en god TV-dokumentar om "hypokondere" for et par år siden, som fulgte flere mennesker med sykdomsangst over en viss tid. Noen følte seg kortvarig bedre etter "helsjekk" hos lege, gjerne full røntgen-scanning, f.eks. av hodet, for å utelukke svulst på hjernen. Kreftangst var en gjenganger. En annen turte aldri å dra til legen, fordi legen kunne jo gi ham "dødsdommen"... En bergensk psykiater som hadde spesialisert seg på dette, var også med i programmet. Noe av essensen var at disse menneskene ikke ble bedre av å få scannet hodet eller fjernet føflekker, de trengte behandling for sykdomsangsten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.