Gjest vil veldig gjerne være annonym Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Jeg fikk brudd på skall like ved øret og blødning nederst ved bak i hodet, pluss uttalige store kuler. Disse har blødd og minsket i omfang. Har fremdeles problemer med øret, det er en del væske der. Men spørsmålet mitt er; Kan man miste luktesans og tildels smakssans pga dette? Luktesansen er helt borte, mens smakssansen er halvvert Vil det komme tilbake? Ulykken skjedde for fem uker siden. Sikkert ikke innen ditt fagfelt, og har vært på mange kontroller, men da skjønte jeg ikke at luktesansen var borte... Takk for svar, om du kan svare! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nerda Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Jeg vil ikke spekulere i noe for ditt vedkommende, men jeg ville helt klart ha snakket med de som har behandlet deg for denne skaden for å få et best mulig svarr. En jeg kjenner litt som skadet seg alvorlig i en rideulykke, og opplevde det samme. Etter ett år begynte hn å få tilbake lukt/smak. Men igjen vil jeg ikke spekulere på din situasjon og komme med skremmende dommedagsprofetier. Hva som skjer med en besemmer ikke hva som skjer med en annen. Du opplever bedring allerede etter en stiv mnd, og det er bra. Men for all del, ta dette opp med de relevante legene - for det kan ikke være noe godt å ha det sånn og være usikker slik. Jeg blir jo sprø om jeg mister smakssansen fordi jeg er tett i nesa... Håper det lar seg oppklare, at du snarlig får sansene tilbake igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Jeg vil ikke spekulere i noe for ditt vedkommende, men jeg ville helt klart ha snakket med de som har behandlet deg for denne skaden for å få et best mulig svarr. En jeg kjenner litt som skadet seg alvorlig i en rideulykke, og opplevde det samme. Etter ett år begynte hn å få tilbake lukt/smak. Men igjen vil jeg ikke spekulere på din situasjon og komme med skremmende dommedagsprofetier. Hva som skjer med en besemmer ikke hva som skjer med en annen. Du opplever bedring allerede etter en stiv mnd, og det er bra. Men for all del, ta dette opp med de relevante legene - for det kan ikke være noe godt å ha det sånn og være usikker slik. Jeg blir jo sprø om jeg mister smakssansen fordi jeg er tett i nesa... Håper det lar seg oppklare, at du snarlig får sansene tilbake igjen. Tusen takk for infomativt svar, Nerda! Jeg skal ringe legen i morgen, men det er jo ikke sikkert at h*n vet heller...! Luktet på salmiakk, og det kjente jeg såvidt, men ellers er alle lukter "døde"! Og jeg var kjent for min gode luktesans:) Satte veldig pris på din tilbakemelding! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.