Gå til innhold

Re: Ekteskapelige problemer går utover psyken og helsa?

Gjest DanielDaniel

Anbefalte innlegg

Gjest DanielDaniel

'Du bør prøve å finne ut av dette: Er dine psykiske vansker i hovedsak årsak til ekteskapsproblemene, eller er det omvendt? Svaret på dette vil avgjøre hvor en skal ta fatt.' Svar; Ekteskapsproblemene kom først, det er vi begge enige om (lite tillit og respekt, ingen nærhet, gjentatt økonomi-rot der den ene vil ordne opp men ikke den andre, noe som gir inkassoproblemer i fleng, ansvarsløshet, bortforklaringer, m.m.) De psykiske vanskene kom etterhvert som problemene vedvarte. Spørsmålet var altså om forkjølelse og influensa (som holder på å bli bedre) kan blusse opp igjen når man er konstant sliten pga ekteskapsproblemer, om immunforsvaret kan bli så stresset at det kan skje. Jeg opplever at det skjer til stadighet, mens partneren bagatelliserer det og mener at det ikke går an. Her er det flere som har svart, og det bekrefter vel det jeg spør om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

.

Da jeg og gubben hadde ektremt mange ekteskapelige problemer som varte i mange år...så gikk dette ut over psyken og helsa til begge to...

Var konstant psyk og syk hele tida...

Vi har heldigvis kommet oss ut av disse promblemene nå... men kan jo få influensa og bli forkjølet som "vanlige" folk...

Men det viktigste var jo å få orden på ekteskapet... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...