Gå til innhold

besvimelsesfølelse og kaldsvetting

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig blitt plaget med at jeg plutselig føler meg litt ør og tror jeg skal besvime. Pulsen går opp og jeg blir kald på hendene. Pekefingeren føles litt nummen og et hender jeg også når dette skjer, begynner å kaldsvette. For en uke siden begynte jeg også å skjelve i forbindelse med dette. Det går stort sett bra når jeg holder meg i ro, men har liksom konstant sommerfugler i magen og må hele tiden "kjenne" etter om pulsen er normal. Jeg er bekymret for å bevege meg for mye da disse symptomene setter inn. Noen råd og tips om hva dette kan være ?

hilsen, bekymret.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35951-besvimelsesf%C3%B8lelse-og-kaldsvetting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pilleguri

At du blir kald og ør og føler du skal besvime kan være tegn på at blodtrykket ditt faller. Når blodtrykket faller går pulsen opp, og det er bra, for da kompenserer det for blodtrykksfallet sånn at kroppen likevel skal få nok blod.

Det kan være flere ting som gjør at blodtrykket går ned. Kanskje er engstelse mest sannsynlig, siden pulsen også øker? Men gå du til legen og få det avklart, så slipper du kanskje mer unødig engstelse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...