Gå til innhold

Frosken - zeroski


Gjest Elextra

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Har du fått deg zeroski nå, og prøvd dem?

Jeg har nå prøvd mine tre ganger, og hver gang har de vært for glatte :/. Mulig de ikke er gode på grovkornet snø, vet du? Antar de er mest optimale i våt nysnø (når det er ganske umulig å smøre rett)? Noe man kan gjøre under slike forhold eller bør en da bruke vanlige ski og klister?

Lei av superglatte ski nå. Men imponert over meg selv som likevel gikk nesten to mil før kl. 11 i morges!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke fått skiene mine ennå, supertreg leverandør :-( Det kan godt hende at jeg også har overdrevne forhåpninger, for jeg har liksom tenkt at de også skal fungere på grovkornet snø, selv om jeg ser at de særlig fremheves som egnet ved nysnø. I såfall kommer jeg til å bli sur, da det jo nettopp er for å slippe å bruke klister annet enn når påskeføret er helt etablert, jeg har kjøpt dem.

Hva slags type har du ? Mine er Rossignol X-IUM C2 Rubber (de _høres- i det minste ganske avanserte ut...*s*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Har ikke fått skiene mine ennå, supertreg leverandør :-( Det kan godt hende at jeg også har overdrevne forhåpninger, for jeg har liksom tenkt at de også skal fungere på grovkornet snø, selv om jeg ser at de særlig fremheves som egnet ved nysnø. I såfall kommer jeg til å bli sur, da det jo nettopp er for å slippe å bruke klister annet enn når påskeføret er helt etablert, jeg har kjøpt dem.

Hva slags type har du ? Mine er Rossignol X-IUM C2 Rubber (de _høres- i det minste ganske avanserte ut...*s*)

Takk for svar.

Mine er Fischer RCS Zero (husker ikke om de heter noe mer).

Skal prøve igjen snart - om jeg orker - før det kommer nysnø (håper og antar de er geniale på typisk kladdeføre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Mine er Fischer RCS Zero (husker ikke om de heter noe mer).

Skal prøve igjen snart - om jeg orker - før det kommer nysnø (håper og antar de er geniale på typisk kladdeføre).

Sprayer du på zerospray hver gang du bruker dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Sprayer du på zerospray hver gang du bruker dem?

Så langt har jeg sprayet dem hver gang (mest første gang), men i butikken sa de det kun skulle være nødvendig ca. hver tredje gang. Antar sprayen er for å unngå "is i rubben"?

Hold meg gjerne oppdatert om dine erfaringer, kjenner ikke så mange som har zeroski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha,- jeg er nok helt analfabet i denne tråden, men åpnet den i den tro at den handlet om noe eksotisk jeg ikke hadde hørt om før (la litt feil trykk i ordet). Vel,- i alle fall noe jeg ikke har hørt om før,- og for meg kan det kanskje også kalles eksotisk (hater, hater ski)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Haha,- jeg er nok helt analfabet i denne tråden, men åpnet den i den tro at den handlet om noe eksotisk jeg ikke hadde hørt om før (la litt feil trykk i ordet). Vel,- i alle fall noe jeg ikke har hørt om før,- og for meg kan det kanskje også kalles eksotisk (hater, hater ski)

Ah, du håpet det var en diskusjon om Zvarovski-krystallene våre? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå har jeg omsider fått prøvd zeroskiene, og av alle ting så kladda det noe forferdelig i begynnelsen. Det er akkurat null grader og nysnø, så egentlig skulle forholdene være perfekte. Når jeg hadde skrapet de rene, så fungerte det veldig bra i sporet - men ikke hvis jeg kom ut i løssnøen.

Snakket med han som solgte skiene før i dag, og han anbefalte bruk av pulver i stedet for zerosprayen til swix. Man skal visstnok bare gni inn pulveret, så da må jeg vel gå til innkjøp av det også...

Har du fått dine til å fungere bedre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Nå har jeg omsider fått prøvd zeroskiene, og av alle ting så kladda det noe forferdelig i begynnelsen. Det er akkurat null grader og nysnø, så egentlig skulle forholdene være perfekte. Når jeg hadde skrapet de rene, så fungerte det veldig bra i sporet - men ikke hvis jeg kom ut i løssnøen.

Snakket med han som solgte skiene før i dag, og han anbefalte bruk av pulver i stedet for zerosprayen til swix. Man skal visstnok bare gni inn pulveret, så da må jeg vel gå til innkjøp av det også...

Har du fått dine til å fungere bedre nå?

Var ute på skiene da du skrev meldingen :)).

Det var ikke kjørt opp, det var mye løssnø, og jeg merket tendens til litt kladder. Gled bra etterhvert. Har ikke sprayet skiene på en stund - og burde kanskje prøve pulveret?

Har ennå tilgode opplevelsen av at skiene er geniale :/.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute på skiene da du skrev meldingen :)).

Det var ikke kjørt opp, det var mye løssnø, og jeg merket tendens til litt kladder. Gled bra etterhvert. Har ikke sprayet skiene på en stund - og burde kanskje prøve pulveret?

Har ennå tilgode opplevelsen av at skiene er geniale :/.

''Har ennå tilgode opplevelsen av at skiene er geniale :/.

''

Merker at jeg begynner å tvile på hvor vel anvendte penger det var å kjøpe de skiene. Er spent på om de fungerer når det blir "påskeføre". Det var det jeg opprinnelig trodde, men nå begynner jeg å lure på om det føret de fungerer på er uhyre "smalt".

Si fra hvis du prøver med pulver før jeg har sagt noe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Har ennå tilgode opplevelsen av at skiene er geniale :/.

''

Merker at jeg begynner å tvile på hvor vel anvendte penger det var å kjøpe de skiene. Er spent på om de fungerer når det blir "påskeføre". Det var det jeg opprinnelig trodde, men nå begynner jeg å lure på om det føret de fungerer på er uhyre "smalt".

Si fra hvis du prøver med pulver før jeg har sagt noe:-)

Spurte etter pulver i dag, og fikk høre at det kostet 1200 for en liten boks, og at det stort sett var fantaster som brukte det :P. Så det får vente...

Han jeg snakket med hadde imidlertid god peiling og også zeroski selv. Han sa de egentlig burde hete pluss-ski, de var best fra 1-5 grader, og ikke gode når det var minusgrader. Tror nok temperaturen stort sett har krøpet under null de gangene jeg har brukt dem. Han mente skiene var geniale og hadde ikke brukt annet i mars og april i fjor. Så vi får kanskje smøre oss med tålmodighet....

*legger på VR 30 og kommer meg ut*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte etter pulver i dag, og fikk høre at det kostet 1200 for en liten boks, og at det stort sett var fantaster som brukte det :P. Så det får vente...

Han jeg snakket med hadde imidlertid god peiling og også zeroski selv. Han sa de egentlig burde hete pluss-ski, de var best fra 1-5 grader, og ikke gode når det var minusgrader. Tror nok temperaturen stort sett har krøpet under null de gangene jeg har brukt dem. Han mente skiene var geniale og hadde ikke brukt annet i mars og april i fjor. Så vi får kanskje smøre oss med tålmodighet....

*legger på VR 30 og kommer meg ut*

Nå ble jeg optimistisk, og dropper pulverkjøpet foreløpig :-)

Jeg sitter og følger med på en værstasjon som idrettslaget har satt opp i lysløypa. Man kan lese av både temp og luftfuktighet på nettsiden deres. Temperaturen er snart slik at jeg kan gå på VR40...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Jeg synes at zeroskiene så langt har vært en nedtur. De fungerte relativt bra i våt nysnø i går, men i dag når løypene var oppkjørte så fikk jeg bare halvgodt feste. Angrer litt på at jeg kjøpte dem, kunne heller ha kjøpt ski for å bruke på klisterføre, så jeg slipper å bruke klister på kaldføreskiene :-(

Tror jeg skal perfeksjonere meg på klister... synes det er litt kjipt at skisesongen nok går mot slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg synes at zeroskiene så langt har vært en nedtur. De fungerte relativt bra i våt nysnø i går, men i dag når løypene var oppkjørte så fikk jeg bare halvgodt feste. Angrer litt på at jeg kjøpte dem, kunne heller ha kjøpt ski for å bruke på klisterføre, så jeg slipper å bruke klister på kaldføreskiene :-(

Tror jeg skal perfeksjonere meg på klister... synes det er litt kjipt at skisesongen nok går mot slutten.

Har som du vet hatt samme erfaring, men har faktisk vært godt fornøyd med skiene både i dag og i går. Ville sagt meget godt fornøyd om det ikke var for at de hadde en liten tendens til kladding i snøværet i går, og en aldri så liten tendens til å være glatte i formiddag, ved titiden. Men til skienes forsvar skal sies at det egentlig var litt for kaldt begge dager. Store deler av dagene var de perfekte :D.

Men tror du ikke niåringen min gikk fra meg flere ganger (tar'n dog på utholdenheten - og ga vel heller ikke alt noen gang :P). Noe sier meg at jeg må legge meg i hardtrening om jeg ikke blir for tregt skifølge for ham allerede neste år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...