Gå til innhold

?


Orio

Anbefalte innlegg

Alt er vanskelig for tiden. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Prøver å være fornuftig og gjøre ting jeg vet har hjulpet før, men ofte klarer jeg det ikke eller så er det ikke så mye hjelp i det. Jeg blir sint/irritert på alle, redd for å skremme bort alle rundt meg, men klarer ikke la være. Alt er bare håpløst. Samarbeider ikke så veldig godt med alle rundt meg. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Orker snart ikke mer. Negative tanker og selvmordstanker øker. Vet ikke hvor lenge jeg holder ut dette her. Og snart er vel tålmodigheten til folk rundt meg oppbrukt. Blir nesten beskyldt for å lyve når jeg prøver å fortelle hvordan jeg har det, tror ikke på at jeg kan ha hatt det såpass vanskelig uten å bli "avslørt". Vanskelig å stole på folk etter sånne tilbakemeldinger. Trekker meg bort fra venner (som jeg egentlig ikke har så mange av), snart vil de vel slutte å ta kontakt. Jeg vet ikke hva jeg skal si til dem. Orker ikke så mye aktiviteter nå. Men sitter ikke inne og synes synd på meg selv hele dagen. Blir bare veldig sliten av veldig lite aktivitet. Prøver å prioritere trening og rimelig sunt kosthold, for jeg vet at hvis det glipper blir ting lett enda vanskeligere. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg er sliten og orker snart ikke mer. Og det virker ikke som noen tror meg. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget heller. Måtte kanskje bare få satt ord på hvor håpløst alt er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge har du hatt det såpass vanskelig?

Når det gjelder behandlingsapparatet, så må du bare fortsette å formidle hva du tenker og hvordan du har det. Du bør også fortelle om din frustrasjon i forhold til hvordan du oppfatter den responsen du får på det du sier.

Av og til så har ikke behandlingsapparatet så mye å tilby; noen ganger kan man ikke gjøre så mye annet enn å fortsette som før og håpe på gradvis bedring. Men hvis du ønsker noen spesifikke tiltak,, dvs. at det er noe du ønsker skulle vært gjort fordi du tror det ville hjelpe, så bør du si det direkte til behandler og høre hva vedkommende svarer.

Og i mellomtiden må du fortsette å forsøke å være konstruktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...