Gå til innhold

hvordan trykker dere for å få opp @-tasten?

Gjest alfahunn

Anbefalte innlegg

Gjest alfahunn

er jeg nødt til å trykke AltGr samtidig som jeg trykker på alfakrøll eller finnes det en enklere måte å gjøre dette på som jeg ennå ikke har skjønt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest alfahunn

Kan ikke se at det er så tungvint?

Det hender at jeg ligger i senga og bare bruker den ene hånden til å surfe. Da er det sært upraktisk å skulle bruke 'en hånd til å utføre alfakrøllen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender at jeg ligger i senga og bare bruker den ene hånden til å surfe. Da er det sært upraktisk å skulle bruke 'en hånd til å utføre alfakrøllen.

Hehe, ok, men det går fint det også, altså, i alle fall for meg. Tommelen på venstre hånd på AltGR og lillefingeren på samme hånd på 2 ;-) Funker som bare rakkern :) Litt verre med høyre hånd, men tommelen + pekefingeren funker ;-)

Men ok, jeg ser at det kunne vært mer lettvint når det er sånn du bruker den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest alfahunn

Hehe, ok, men det går fint det også, altså, i alle fall for meg. Tommelen på venstre hånd på AltGR og lillefingeren på samme hånd på 2 ;-) Funker som bare rakkern :) Litt verre med høyre hånd, men tommelen + pekefingeren funker ;-)

Men ok, jeg ser at det kunne vært mer lettvint når det er sånn du bruker den ;)

Jeg har ikke så lange fingre, derfor blir det vanskelig for meg.

Men det må vel kunne være mulig å innstille det slik at man ikke trenger å trykke på to taster samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det må vel kunne være mulig å innstille det slik at man ikke trenger å trykke på to taster samtidig?

På PC er det nok AltGr+2 som gjelder. Muhaha. *savner ikke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten digresjon, men Apple har skjønt viktigheten av @. Den har en egen tast på et mactastatur. :)

Det var engang noen PC-tastaturer hvor man måtte bruke 2 taster for backslash. Det var helt ubrukelig, i alle fall! For oss som jobber med PC og ikke bare bruker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten digresjon, men Apple har skjønt viktigheten av @. Den har en egen tast på et mactastatur. :)

Men Aplle har ikke skjønt hva som er viktig på Iphone mht sms. Der er ikke komma og punktum på samme tastatur som bokstavene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke noe på at du har så små hender, jeg har ikke stort større hender enn jentungen min på 10 år og klarer det utmerket. Sett tommelen på høyre hånd på alt gr-tasten, da er det ikke noe problem å nå 2-tasten med langefingeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest alfahunn

Jeg tror ikke noe på at du har så små hender, jeg har ikke stort større hender enn jentungen min på 10 år og klarer det utmerket. Sett tommelen på høyre hånd på alt gr-tasten, da er det ikke noe problem å nå 2-tasten med langefingeren.

jeg synes likevel det er en ubehagelig bevegelse. Godt mulig at jeg har dårlig strekkfunksjon i fingrene. Jeg vet at det er mulig å spesialtilpasse tastene et sted, men hvor? Windows må vel ha tenkt på problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes likevel det er en ubehagelig bevegelse. Godt mulig at jeg har dårlig strekkfunksjon i fingrene. Jeg vet at det er mulig å spesialtilpasse tastene et sted, men hvor? Windows må vel ha tenkt på problemet?

''jeg synes likevel det er en ubehagelig bevegelse. Godt mulig at jeg har dårlig strekkfunksjon i fingrene.''

Du får se på det som trening! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alfahunn

Hvor ofte har du egentlig behov for å taste på den da?

jeg skriver en del mailer . Jeg bestiller ofte ting fra netter hvor jeg må registrere meg her og der ved epostadresse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alfahunn

''jeg synes likevel det er en ubehagelig bevegelse. Godt mulig at jeg har dårlig strekkfunksjon i fingrene.''

Ja det er jo en grunn til at jeg ikke spiller piano;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skriver en del mailer . Jeg bestiller ofte ting fra netter hvor jeg må registrere meg her og der ved epostadresse..

Jo, men dog. Det er jo ikke som viktigheten av å ha punktum og komma på egne taster :-)

Spør du meg, hadde jeg hatt mye mer behov for å ha utropstegn på egen tast ! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå klarte jeg å innstille det slik at jeg ikke trengte å taste to samtidig. Det var veldig enkelt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Aplle har ikke skjønt hva som er viktig på Iphone mht sms. Der er ikke komma og punktum på samme tastatur som bokstavene...

Er bare å dobbeklikke på mellomromtasten, så få du punktum. Trodde ellers at tastaturoppsett på smartmobiler med touch qwerty-tastatur var like, jeg. Altså at du må inn på tegn-oppsettet for å få punktum og komma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...