Gjest alfahunn Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 er jeg nødt til å trykke AltGr samtidig som jeg trykker på alfakrøll eller finnes det en enklere måte å gjøre dette på som jeg ennå ikke har skjønt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 På de fleste pc'er må det gjøres slik du sier. På f.eks. Mac er det egen tast (til høyre for æ'en). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Merlen Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Ganske utrolig at det fremdeles er så tungvint ja. Kjøp mac 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest treet Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Kan ikke se at det er så tungvint? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alfahunn Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Kan ikke se at det er så tungvint? Det hender at jeg ligger i senga og bare bruker den ene hånden til å surfe. Da er det sært upraktisk å skulle bruke 'en hånd til å utføre alfakrøllen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest treet Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Det hender at jeg ligger i senga og bare bruker den ene hånden til å surfe. Da er det sært upraktisk å skulle bruke 'en hånd til å utføre alfakrøllen. Hehe, ok, men det går fint det også, altså, i alle fall for meg. Tommelen på venstre hånd på AltGR og lillefingeren på samme hånd på 2 ;-) Funker som bare rakkern Litt verre med høyre hånd, men tommelen + pekefingeren funker ;-) Men ok, jeg ser at det kunne vært mer lettvint når det er sånn du bruker den 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alfahunn Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hehe, ok, men det går fint det også, altså, i alle fall for meg. Tommelen på venstre hånd på AltGR og lillefingeren på samme hånd på 2 ;-) Funker som bare rakkern Litt verre med høyre hånd, men tommelen + pekefingeren funker ;-) Men ok, jeg ser at det kunne vært mer lettvint når det er sånn du bruker den Jeg har ikke så lange fingre, derfor blir det vanskelig for meg. Men det må vel kunne være mulig å innstille det slik at man ikke trenger å trykke på to taster samtidig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Liten digresjon, men Apple har skjønt viktigheten av @. Den har en egen tast på et mactastatur. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Jeg har ikke så lange fingre, derfor blir det vanskelig for meg. Men det må vel kunne være mulig å innstille det slik at man ikke trenger å trykke på to taster samtidig? På PC er det nok AltGr+2 som gjelder. Muhaha. *savner ikke* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Liten digresjon, men Apple har skjønt viktigheten av @. Den har en egen tast på et mactastatur. Det var engang noen PC-tastaturer hvor man måtte bruke 2 taster for backslash. Det var helt ubrukelig, i alle fall! For oss som jobber med PC og ikke bare bruker det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Liten digresjon, men Apple har skjønt viktigheten av @. Den har en egen tast på et mactastatur. Men Aplle har ikke skjønt hva som er viktig på Iphone mht sms. Der er ikke komma og punktum på samme tastatur som bokstavene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hvor ofte har du egentlig behov for å taste på den da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Jeg har ikke så lange fingre, derfor blir det vanskelig for meg. Men det må vel kunne være mulig å innstille det slik at man ikke trenger å trykke på to taster samtidig? Jeg tror ikke noe på at du har så små hender, jeg har ikke stort større hender enn jentungen min på 10 år og klarer det utmerket. Sett tommelen på høyre hånd på alt gr-tasten, da er det ikke noe problem å nå 2-tasten med langefingeren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alfahunn Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Jeg tror ikke noe på at du har så små hender, jeg har ikke stort større hender enn jentungen min på 10 år og klarer det utmerket. Sett tommelen på høyre hånd på alt gr-tasten, da er det ikke noe problem å nå 2-tasten med langefingeren. jeg synes likevel det er en ubehagelig bevegelse. Godt mulig at jeg har dårlig strekkfunksjon i fingrene. Jeg vet at det er mulig å spesialtilpasse tastene et sted, men hvor? Windows må vel ha tenkt på problemet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 jeg synes likevel det er en ubehagelig bevegelse. Godt mulig at jeg har dårlig strekkfunksjon i fingrene. Jeg vet at det er mulig å spesialtilpasse tastene et sted, men hvor? Windows må vel ha tenkt på problemet? ''jeg synes likevel det er en ubehagelig bevegelse. Godt mulig at jeg har dårlig strekkfunksjon i fingrene.'' Du får se på det som trening! ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alfahunn Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hvor ofte har du egentlig behov for å taste på den da? jeg skriver en del mailer . Jeg bestiller ofte ting fra netter hvor jeg må registrere meg her og der ved epostadresse.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alfahunn Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 ''jeg synes likevel det er en ubehagelig bevegelse. Godt mulig at jeg har dårlig strekkfunksjon i fingrene.'' Du får se på det som trening! ;o) Ja det er jo en grunn til at jeg ikke spiller piano;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 jeg skriver en del mailer . Jeg bestiller ofte ting fra netter hvor jeg må registrere meg her og der ved epostadresse.. Jo, men dog. Det er jo ikke som viktigheten av å ha punktum og komma på egne taster :-) Spør du meg, hadde jeg hatt mye mer behov for å ha utropstegn på egen tast ! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spenol(1) Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 ''jeg synes likevel det er en ubehagelig bevegelse. Godt mulig at jeg har dårlig strekkfunksjon i fingrene.'' Du får se på det som trening! ;o) Nå klarte jeg å innstille det slik at jeg ikke trengte å taste to samtidig. Det var veldig enkelt ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Men Aplle har ikke skjønt hva som er viktig på Iphone mht sms. Der er ikke komma og punktum på samme tastatur som bokstavene... Er bare å dobbeklikke på mellomromtasten, så få du punktum. Trodde ellers at tastaturoppsett på smartmobiler med touch qwerty-tastatur var like, jeg. Altså at du må inn på tegn-oppsettet for å få punktum og komma. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.