Gjest kviser i voksen alder Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Jeg er så lei av kviser. Jeg har alltid 3-7 stk i ansiktet, særlig i panna og på haka. De forsvinner ikke fort heller, jeg har dem gjerne i 6 uker før de er borte. Er nok ikke så flink til å la dem være i fred, men når jeg får en gul propp må jeg jo klemme dem! Kan ikke gå sånn! Vasker hendene før jeg klemmer. Men --- så blir det en skorpe på, og alltid danner det seg nytt gult under skorpen. Så da må jeg til å klemme igjen. Sånn fortsetter det 3-4 ganger før det blir en ordentlig sårskorpe, og etter 6 uker har jeg et fint lite arr. I mellomtiden kan jeg ikke bare gå slik, så jeg sminker dem med en foundation eller en farget stift som også inneholder noe utørrende greier. Det er blitt mange arr gjennom årene...... Jeg bruker produkter som skal være tilpasset fet/blandingshud: Dermalogica Precleanse, Dermalogica Essential Celansing Solution, og en krem fra apoteket, Avene for sensitiv hud. Likevel ----- kviser, kviser og atter kviser. Hjelp meg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hos meg forsvant kvisene da jeg kuttet ut melkeprodukter. Men kan få noen hvis jeg spiser veldig mye chips dog... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest me2222 Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Jeg har det også sånn, er 33... Men merker det er litt hormonelt, det er spesielt rett før mens de popper ut. Men også hvis jeg har hatt stressende perioder eller spist søtkaker og drukket brus. Jeg leste et sted i stad at sukker øker produksjon av testosteron som kan gi kviser. Så det ligger nok noe i det. Så nå skal jeg prøve meg på en "kur". Drikke mye rent vann hver dag, unngå brus og godterier og spise minst mulig søtkaker til selskaper og lignende. Pluss være flink til å fjerne sminke om kveldene og vaske ansikt morgen og kveld, bruke en skrubb et par ganger i uken og leiremaske et par ganger i uken, unngå å pirke og ta meg i ansiktet (bakterier på hendene!). Pass på det du har i ansiktet - at det ikke inneholder plast og oljer som kan tette porene. Bruk fuktighetskrem beregnet på fet hud. Nivea Q10 lett dagkrem har faktisk en som er beregnet på fet moden hud samtidig som den beskytter mot rynker :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kviser i voksen alder Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hos meg forsvant kvisene da jeg kuttet ut melkeprodukter. Men kan få noen hvis jeg spiser veldig mye chips dog... Mulig det kan ha med kosthold ja. Jeg må spise glutenfritt, så det holder liksom, jeg orker ikke kutte melk i tillegg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Mulig det kan ha med kosthold ja. Jeg må spise glutenfritt, så det holder liksom, jeg orker ikke kutte melk i tillegg. Nei det vet jeg "alt" om :-) ikke så lett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke bare bare..... Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Prøv basiron krem som du får kjøpt reseptfritt på apotek så kanskje du får et nytt liv. Les pakningsvedlegget nøye. Anbefaler ikke å bruke kremen i hele ansiktet men kun på små områder der du er plaget med kviser. Du kan eventuelt ta basiron kun direkte på kvisene en gang for dag. Smør kun på et tynt lag og vask helst av igjen med lunkent vann etter noen timer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.