Gå til innhold

Endelig....

Anbefalte innlegg

... var all julepynten ryddet helt bort!

Jeg ryddet det meste vekk fra stue og gang for et par uker siden, men alt har stått midt på soveromsgolvet vårt siden da - i en diger haug.

I kveld fikk jeg lagt alt pent i kasser, med adventstingene for seg selv, og ryddet alt på plass innerst i kottet.

Deilig!

(men kan noen gi meg tips til å få min kjære mann til å få gjort noen sånne ting han burde ha gjort for lenge siden....????)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359930-endelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

''(men kan noen gi meg tips til å få min kjære mann til å få gjort noen sånne ting han burde ha gjort for lenge siden....????)

''

Om du får noen gode tips, så vil sikkert sambo ha dem slik at han kan bruke dem på meg! ;o)

Her er julepynten borte, med unntak av en rød duk her jeg sitter nå, samt ett rødt pledd. Pleddet var så herlig at jeg ikke vil pakke det bort enda.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359930-endelig/#findComment-3109737
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1296340440' post='4521892]

''(men kan noen gi meg tips til å få min kjære mann til å få gjort noen sånne ting han burde ha gjort for lenge siden....????)

''

Om du får noen gode tips, så vil sikkert sambo ha dem slik at han kan bruke dem på meg! ;o)

Her er julepynten borte, med unntak av en rød duk her jeg sitter nå, samt ett rødt pledd. Pleddet var så herlig at jeg ikke vil pakke det bort enda.

Han klarte til og med å tulle skikkelig med den ene tingen jeg har spurt om han kan gjøre, og da var jeg sikker på at han skulle gjøre det....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359930-endelig/#findComment-3109742
Del på andre sider

Han klarte til og med å tulle skikkelig med den ene tingen jeg har spurt om han kan gjøre, og da var jeg sikker på at han skulle gjøre det....

Jeg er litt slik... Men, til mitt forsvar, jeg får unna viktige ting, jeg bare deler ikke synet på hva som er viktig med sambo alltid. ;o)

Litt mer seriøst, jeg kan også bli irritert over at ting ikke blir gjort, men siden jeg er slik selv så bør jeg trå litt varsomt. Nå er det ikke fordi sambo ikke gidder, han har ørten prosjekt, og mye er utenfor heimen.

Jeg gir dog tydelig beskjed dersom det er noe viktig som må gjøres, det samme gjør han. Ellers er trikset mitt at jeg begynner selv, for da kommer ofte han og overtar når det gjelder kategorien; Shira gjør ting hun ikke kan. ;o)

Dessuten har jeg ett trumfkort, jeg er syk nemlig, he he ;o) (nå tuller jeg altså, jeg bruker kun det kortet når jeg faktisk ikke makter, slik at ingen halshugger meg her nå)

Det er dog surt dersom det blir sagt at det skal fikses pronto, og så er det ikke gjort.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359930-endelig/#findComment-3109744
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1296341321' post='4521899]

Jeg er litt slik... Men, til mitt forsvar, jeg får unna viktige ting, jeg bare deler ikke synet på hva som er viktig med sambo alltid. ;o)

Litt mer seriøst, jeg kan også bli irritert over at ting ikke blir gjort, men siden jeg er slik selv så bør jeg trå litt varsomt. Nå er det ikke fordi sambo ikke gidder, han har ørten prosjekt, og mye er utenfor heimen.

Jeg gir dog tydelig beskjed dersom det er noe viktig som må gjøres, det samme gjør han. Ellers er trikset mitt at jeg begynner selv, for da kommer ofte han og overtar når det gjelder kategorien; Shira gjør ting hun ikke kan. ;o)

Dessuten har jeg ett trumfkort, jeg er syk nemlig, he he ;o) (nå tuller jeg altså, jeg bruker kun det kortet når jeg faktisk ikke makter, slik at ingen halshugger meg her nå)

Det er dog surt dersom det blir sagt at det skal fikses pronto, og så er det ikke gjort.

Ja, jeg kan være sløv jeg også, og har ofte sirup i rompa jeg og. Men dersom jeg skjønner at det betyr mye for min kjære eller barna eller meg sevl at det blir, gjort, frøver jeg da å gjøre det.

Vi pusset jo opp her i oktober. Etter det har vi ikke hatt knagg til håndkleet på kjøkkenet, det har bare hengt på en stol eller ligget på benken. Det irriterer meg. Og så har vi gipsvegger, så det er litt knotete å bore. For 3 uker siden fikk jeg endelig kjøpt knagg (ja, det var jeg som hadde somlet med å kjøpe). Har sikkert spurt mannen min 4 ganger om å henge den opp. Men han sier bare at det ikke haster.

Så var de stolene. Jeg skrudde av setene og byttet trekk på to av dem på mandag. Brukte drill, men det var tungt. Spurte om han kunne ta de to siste. Men nei. Så nå har vi to grå og to hvite.....

Og til jul for OVER et år siden, fikk han dvd spiller av meg, som vi skulle ha i stua. Han fikk ikke koplet det skikkelig, var visst noe med ledningen som ikke funket. Tror du han har vært tilbake i butikken og fått det som manlget? Nei. Så vi kan ikke se på film her i stua. Det irriterer meg noe veldig,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359930-endelig/#findComment-3109746
Del på andre sider

Du har vært flink! :-) Jeg har forøvrig komprimert julepynten, hehe - pælma halvparten.

Jeg er godt i gang med mitt store luft-prosjekt. Jeg har funnet ut at vi eier altfor mye. Sånt blir det ikke ryddig av. Derfor: jeg kan innrømme at huset vårt aldri har vært så strøkent i alle rom samtidig, som nå.

Jeg starta med kjøkkenet: skap for skap - heiv ut alt som var overføldig/ikke i bruk på lang tid/dobbelt opp av/lei av/skår i osv. Sortert til gjenbruk, og noe til kast -> det er ut av huset nå! Deilig.

Det samme har jeg gjort med alle de andre rommene i hele huset nå i januar. Og huset er luftigere! Jeg har det bedre når alt er i orden, og ting er på faste plasser. Det er nok mere som kan gies videre/kastes, men det blir i neste omgang :-) *fornøyd*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359930-endelig/#findComment-3109747
Del på andre sider

Du har vært flink! :-) Jeg har forøvrig komprimert julepynten, hehe - pælma halvparten.

Jeg er godt i gang med mitt store luft-prosjekt. Jeg har funnet ut at vi eier altfor mye. Sånt blir det ikke ryddig av. Derfor: jeg kan innrømme at huset vårt aldri har vært så strøkent i alle rom samtidig, som nå.

Jeg starta med kjøkkenet: skap for skap - heiv ut alt som var overføldig/ikke i bruk på lang tid/dobbelt opp av/lei av/skår i osv. Sortert til gjenbruk, og noe til kast -> det er ut av huset nå! Deilig.

Det samme har jeg gjort med alle de andre rommene i hele huset nå i januar. Og huset er luftigere! Jeg har det bedre når alt er i orden, og ting er på faste plasser. Det er nok mere som kan gies videre/kastes, men det blir i neste omgang :-) *fornøyd*

Høres deilig ut!

Jeg begynte litt inni kottet da jeg skulle ha inn kassene, og heiv et par årganger med IFORM blader....

Så gikk jeg gjennom alle buksene mine og så hvor mange som egentlig passet. Katastrofalt: Har kun ei sort dongeribukse som så vidt passer nå, og 9 som er for små (har arvet 5 av min søster).... Fysj og fyse så ille det stod til. Så har jeg ei sort bukse som passer, og ei hvit bukse som passer. Ellers bare tights. Tragisk. Fikk ryddet bort sommerbuksene (det var jo på tide kanskje-..) Fikk også lagt mamma-buksene i en pose som skal til gjenbruk (7 år siden jeg var gravid....)

Det er deilig å få tømt huset litt ja. Forrige lørdag var jeg på gjenviningsstasjonen med mye rart - moro!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359930-endelig/#findComment-3109752
Del på andre sider

Ja, jeg kan være sløv jeg også, og har ofte sirup i rompa jeg og. Men dersom jeg skjønner at det betyr mye for min kjære eller barna eller meg sevl at det blir, gjort, frøver jeg da å gjøre det.

Vi pusset jo opp her i oktober. Etter det har vi ikke hatt knagg til håndkleet på kjøkkenet, det har bare hengt på en stol eller ligget på benken. Det irriterer meg. Og så har vi gipsvegger, så det er litt knotete å bore. For 3 uker siden fikk jeg endelig kjøpt knagg (ja, det var jeg som hadde somlet med å kjøpe). Har sikkert spurt mannen min 4 ganger om å henge den opp. Men han sier bare at det ikke haster.

Så var de stolene. Jeg skrudde av setene og byttet trekk på to av dem på mandag. Brukte drill, men det var tungt. Spurte om han kunne ta de to siste. Men nei. Så nå har vi to grå og to hvite.....

Og til jul for OVER et år siden, fikk han dvd spiller av meg, som vi skulle ha i stua. Han fikk ikke koplet det skikkelig, var visst noe med ledningen som ikke funket. Tror du han har vært tilbake i butikken og fått det som manlget? Nei. Så vi kan ikke se på film her i stua. Det irriterer meg noe veldig,

Skjønner du blir irritert.

Hva med å si at nå gjør vi det og det, så lager vi en god middag sammen etterpå? F.eks? Så oppfatter han det kanskje ikke som mas? Jeg kan gå veldig i vranglås dersom jeg føler at jeg blir mast på. Sånn er vel sambo også egentlig. Så vi tar ofte ett raid sammen, han noe, jeg noe annet, så gjør vi noe koselig sammen etterpå.

Sånn med ledningen, så hadde jeg dratt i butikken selv jeg, tatt med meg hele spilleren om så var, og bedt om hjelp.

Nei, jeg er ikke den rette til å komme med råd her altså. Vi har flatpakka fra IKEA stående her, jeg husker ikke en gang når jeg kjøpte den! ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359930-endelig/#findComment-3109755
Del på andre sider

candyqueen_83

''Jeg starta med kjøkkenet: skap for skap - heiv ut alt som var overføldig/ikke i bruk på lang tid/dobbelt opp av/lei av/skår i osv. Sortert til gjenbruk, og noe til kast -> det er ut av huset nå! Deilig.''

Det tror jeg faktisk jeg skal begynne med til uka! Ett og ett skap må være overkommelig :o) Er nok masse som kan kastes/gis bort.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359930-endelig/#findComment-3109758
Del på andre sider

Du er ikke alene om å ha det sånn :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359930-endelig/#findComment-3109772
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...