Gå til innhold

Angustia


nitty-gritty

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, så koselig at du husker det, takk for omtanken!

Vel, jeg holder stand bortsett fra to sprekker i forrige uke (to sprekker = to sigaretter).

Men jeg er litt desillusjonert nå, tror kroppen er i sjokktilstand ;-(

Jeg har vært konstant forkjøla siden jeg slutta, så den etterlengta "bedre smaks- og luktesansopplevelsen" merker jeg ikke.

Skulle også tro at stemmebåndene mine jubler, men nei da. Enten har jeg lumsk Siv Jensen-bass, eller en (om mulig) enda meir irriterende tynn pipestemme...

Akk, men jeg klamrer meg til at barna er stolte av meg samt at det ikke fins _en_ god grunn til å begynne igjen. Har tross alt overlevd verre ting, så dette bør gå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så koselig at du husker det, takk for omtanken!

Vel, jeg holder stand bortsett fra to sprekker i forrige uke (to sprekker = to sigaretter).

Men jeg er litt desillusjonert nå, tror kroppen er i sjokktilstand ;-(

Jeg har vært konstant forkjøla siden jeg slutta, så den etterlengta "bedre smaks- og luktesansopplevelsen" merker jeg ikke.

Skulle også tro at stemmebåndene mine jubler, men nei da. Enten har jeg lumsk Siv Jensen-bass, eller en (om mulig) enda meir irriterende tynn pipestemme...

Akk, men jeg klamrer meg til at barna er stolte av meg samt at det ikke fins _en_ god grunn til å begynne igjen. Har tross alt overlevd verre ting, så dette bør gå :-)

Så bra :) Og hold stand! Det er vanskelig nå og det er greit, men snart vil du se tilbake på den tiden du røkte og tenke: "Hvorfor i all verden trodde jeg at noe ble BEDRE med røyk?".

Det er 1,5 år siden jeg sluttet og det hender jeg tenker på røyken som noe positivt jeg savner. Da må jeg stoppe meg selv og huske hva de gode minnene EGENTLIG kommer av. Noen ganger er det et godt måltid, andre ganger en varm sommerdag på Akershus Festning med venner. Det var jo ikke røyken som ga meg positive følelser, egentlig, det var selskapet og tiden vi hadde sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) Og hold stand! Det er vanskelig nå og det er greit, men snart vil du se tilbake på den tiden du røkte og tenke: "Hvorfor i all verden trodde jeg at noe ble BEDRE med røyk?".

Det er 1,5 år siden jeg sluttet og det hender jeg tenker på røyken som noe positivt jeg savner. Da må jeg stoppe meg selv og huske hva de gode minnene EGENTLIG kommer av. Noen ganger er det et godt måltid, andre ganger en varm sommerdag på Akershus Festning med venner. Det var jo ikke røyken som ga meg positive følelser, egentlig, det var selskapet og tiden vi hadde sammen.

Takk for kloke ord, nitty-gritty! Har reflektert over svaret ditt i kveld, og du har veldig rett...

Skal ikke bruke deg som privatpsykolog nå (fordi om du som sagt egner deg godt), men nevner likevel et par ting:

Under svangerskap og ammeperioder hadde jeg røykfrie perioder i 1 - 1 1/2 år fordi fokuset var utenfor meg sjøl.

Og jeg har faktisk tidligere tenkt at halve vitsen med ferier og sosiale sammenkomster er tilnærma bortkasta om jeg ikke kunne ta en røyk i ny og ne. For ikke å snakke om "premiering" etter diverse strabaser..

Husker at jeg tok en test ifb med en HMS-undersøkelse for noen år siden. Der scora jeg skyhøyt på psykisk avhengighet og lavt på fysisk avhengighet, hm.

Food for thougt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kloke ord, nitty-gritty! Har reflektert over svaret ditt i kveld, og du har veldig rett...

Skal ikke bruke deg som privatpsykolog nå (fordi om du som sagt egner deg godt), men nevner likevel et par ting:

Under svangerskap og ammeperioder hadde jeg røykfrie perioder i 1 - 1 1/2 år fordi fokuset var utenfor meg sjøl.

Og jeg har faktisk tidligere tenkt at halve vitsen med ferier og sosiale sammenkomster er tilnærma bortkasta om jeg ikke kunne ta en røyk i ny og ne. For ikke å snakke om "premiering" etter diverse strabaser..

Husker at jeg tok en test ifb med en HMS-undersøkelse for noen år siden. Der scora jeg skyhøyt på psykisk avhengighet og lavt på fysisk avhengighet, hm.

Food for thougt!

''Food for thougt!''

Nei, du skal ikke spise dem!

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Food for thougt!''

Nei, du skal ikke spise dem!

;-)

Med vennlig hilsen

Hehe, dette var faktisk navnet på yndlingsrestauranten min i Washington DC. De hadde riktig nok gratis bøker til utlån, men jeg minnes at det er et "ordtak" også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, så koselig at du husker det, takk for omtanken!

Vel, jeg holder stand bortsett fra to sprekker i forrige uke (to sprekker = to sigaretter).

Men jeg er litt desillusjonert nå, tror kroppen er i sjokktilstand ;-(

Jeg har vært konstant forkjøla siden jeg slutta, så den etterlengta "bedre smaks- og luktesansopplevelsen" merker jeg ikke.

Skulle også tro at stemmebåndene mine jubler, men nei da. Enten har jeg lumsk Siv Jensen-bass, eller en (om mulig) enda meir irriterende tynn pipestemme...

Akk, men jeg klamrer meg til at barna er stolte av meg samt at det ikke fins _en_ god grunn til å begynne igjen. Har tross alt overlevd verre ting, så dette bør gå :-)

Hmmm.... jeg er litt usikker på om jeg skal si det er flott at du har holdt ut så langt, eller om jeg skal spørre om hva slags tull det der med de to sigarettene forrige uke var?!?

Jeg er skeptisk til hva sånne småsprekker kan føre til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... jeg er litt usikker på om jeg skal si det er flott at du har holdt ut så langt, eller om jeg skal spørre om hva slags tull det der med de to sigarettene forrige uke var?!?

Jeg er skeptisk til hva sånne småsprekker kan føre til...

Takk for den strenge omtanken, frosken!

Jeg syns sevfølgelig at disse sprekkene var høyst plausible, men jeg ser poenget ditt.

*Skuler mot veska med 4 krisesigaretter i*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den strenge omtanken, frosken!

Jeg syns sevfølgelig at disse sprekkene var høyst plausible, men jeg ser poenget ditt.

*Skuler mot veska med 4 krisesigaretter i*

Krise-sigaretter?! Nei, nei, nei... Fy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den strenge omtanken, frosken!

Jeg syns sevfølgelig at disse sprekkene var høyst plausible, men jeg ser poenget ditt.

*Skuler mot veska med 4 krisesigaretter i*

Hvorfor i all verden har du 4 (!) krisesigaretter? Det må da være mer enn nok med en...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden har du 4 (!) krisesigaretter? Det må da være mer enn nok med en...*s*

Tunisia, Egypt, Algeria, Jemen...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krise-sigaretter?! Nei, nei, nei... Fy!

Så bra at du også prøver få slutt på disse krisesigarettene. Jeg har foreløpig bare prøvd meg med at det må være nok med en - og ikke fire - ; hun mener nemlig at jeg er så streng så jeg må være litt moderat akkurat nå...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krise-sigaretter?! Nei, nei, nei... Fy!

Fysj, så strenge dere er! Dessuten aner jeg en aldri så liten konspirasjon her, akk o ve ;)

Men ved nærmere ettertanke innser jeg at jeg trenger all moralsk støtte jeg kan få, og at jeg setter pris på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj, så strenge dere er! Dessuten aner jeg en aldri så liten konspirasjon her, akk o ve ;)

Men ved nærmere ettertanke innser jeg at jeg trenger all moralsk støtte jeg kan få, og at jeg setter pris på det!

Jeg tror ikke du har gitt helt slipp på den røyken ennå, jeg. Inntil du erklærer deg selv som røykfri uansett "krise", så lener du deg fremdeles på nikotin-fiklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden har du 4 (!) krisesigaretter? Det må da være mer enn nok med en...*s*

Altså, 4 krisesigaretter er en høyst nødvendig buffer (og var det som gjensto i pakken 25.12.10) ;)

De to sigarettene jeg tok i forrige uke fikk jeg tilbudt av svake sjeler *kremt*- så jeg har fortsatt de 4 igjen, hah ;-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du har gitt helt slipp på den røyken ennå, jeg. Inntil du erklærer deg selv som røykfri uansett "krise", så lener du deg fremdeles på nikotin-fiklingen.

Veit du, jeg hater å innrømme det, men du har sørgelig nok rett :-(

Men slike tilbakemeldinger får meg til å tenke "Hah - jeg skal vise dere, jeg!!" - så bare vent, hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit du, jeg hater å innrømme det, men du har sørgelig nok rett :-(

Men slike tilbakemeldinger får meg til å tenke "Hah - jeg skal vise dere, jeg!!" - så bare vent, hehe :-)

Jeg synes du skal kaste dem i toalettet. Sånn toaletter-i-toalettet seremoni.

Nå!

Så kan du komme tilbake og bekrefte det etterpå.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal kaste dem i toalettet. Sånn toaletter-i-toalettet seremoni.

Nå!

Så kan du komme tilbake og bekrefte det etterpå.

Med vennlig hilsen

Nei, nei og atter nei!

En høyst respektert og klok nabo foreslo å ha en "kaste i bekken seremoni" (vi har en bekk / elv ipå 50 meters avstand), For min del er det bedre å tro at jeg sjøl velger røykfrihet, enn at andre skal finne på finurlige ritualer.

Men alt til sin tid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Altså, 4 krisesigaretter er en høyst nødvendig buffer (og var det som gjensto i pakken 25.12.10) ;)

De to sigarettene jeg tok i forrige uke fikk jeg tilbudt av svake sjeler *kremt*- så jeg har fortsatt de 4 igjen, hah ;-p

Tror du bare må bestemme deg for aldri å røyke mer, om du skal lykkes. Har kjent for mange som har diverse utveier og nødløsninger, og de har begynt å røyke igjen, alle som en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...