Gå til innhold

lav puls og besvimelser

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en jente på 25 år, som har et stort problem. Jeg besvimer og går rundt og er svimmel veldig ofte. det er gjort en TILT-test hvor jeg besvimte. på testen sank pulsen min fra 80 til 40 på ca 1 min, og jeg besvimte. hva kan det skyldes, og har du noen ide om hva som kan gjøres med det? jeg har tidligere vært svært aktiv innen idrett, men for tiden (siste året) har jeg ikke tålt belastning i det hele tatt, da besvimer jeg oftere. håper du har noen ide om hva jeg kan gjøre, og eventuelt hvor jeg kan henvende meg for å få bukt med dette problemet. Dette er svært slitsomt for meg!

takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36025-lav-puls-og-besvimelser/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Snoopydoo.

Beklager sent svar. Se forøvrig et annet svar om dette tema idag.

De besvimelser (synkoper) som provoseres ved en Tilt-test, karakteriseres som nevrogent medierte synkoper. Disse kan være av forskjellig type, og forholdet mellom puls og blodtrykksfall vil være avgjørende for hvilken behandling som skal gis. Det er dessverre liten effekt av medikamenter ved denne tilstanden. Enkelte får en vesentlig reduksjon / eller eliminasjon av sine plager ved hjelp av spesielle pacemakere, men det krever meget av diagnostikken for å plukke ut denne pasientgruppen.

Det er dessuten enkelte som ved å følge andre råd kan oppnå en tilfredsstillende "abortering" av synkopene, slik at de ikke blir så hyppige og overveldende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...