Gå til innhold

brun utflod i uke 7 - jordmor


vinterhåp

Anbefalte innlegg

Er syv uker gravid og har begynt å få litt lysbrun utflod. Spesielt etter at jeg har vært på toalettet kommer det ut litt.

Jeg bekymrer meg veldig for at det kan være en truende abort. Har ikke menssmerter og kommer ikke rødt blod men jeg liker ikke den brune utfloden.

Er det for tidlig å evt. ta en ultralyd for å se hjerteslag.

Håper på snarlig svar. Mistet i uke tolv forrige gang og er ganske nervøs nå.

takk

vinterhåp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke jordmor, men har opplevd det samme i to av tre svangerskap. Den ene gangen begynte det etter 8-9 uker, og det endte med spontanabort etter 11 uker. Den andre gangen begynte det tidligere, men stoppet igjen, og jeg fikk en fin gutt. Det er ikke uvanlig, og det kan gå aldeles utmerket.

Med moderne utstyr kan man se hjerteslag og bevegelse etter 7 uker. Hvis du får se det, har du statistikken på din side mht. abortrisikoen.

Ikke få panikk hvis du ikke har smerter og det ikke er rødt.

Jeg vet hvordan du har det - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jordmor Åsa Prebensen

Brunaktig utflod er ikke uvanlig under en graviditet. Det hender også at en del kvinner får blödninger under graviditetne men at det enda utvikkler seg normalt. Du har dog sett en annen side av dette da du har oplevt en spontanabort. Så lenge som du ikke har blödninger synes jeg ikke at du treneger å bekymre deg. Hvis det derimot begynner å renne ferskt blod, synes jeg at du skal ringe din lege for en vurdering. I uke 7 går det oftest fint å se hjertaktivitet.Jeg önsker deg lykke til!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...