Gå til innhold

Candida sopp?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Candida i underlivet skyldes ofte at den naturlige pH-balansen i underlivet er forstyrret, slik at sopp lettere trives her. Det mange anbefaler er å smøre yoghurt i skjeden, evt. bruke reseptfrie vivag-stikkpiller (sistnevnte inneholder lactobacillus acidophilus - bakterie som lager et surt miljø).

Ellers viser forskningen at søtsaker (sukker) bør unngås når man har candida i underlivet.

Candida er ikke spesielt smittsomt med mindre din partner av en eller annen årsak har nedsatt immunforsvar.

Håper dette var til noe hjelp :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36044-candida-sopp/#findComment-138227
Del på andre sider

Candida i underlivet skyldes ofte at den naturlige pH-balansen i underlivet er forstyrret, slik at sopp lettere trives her. Det mange anbefaler er å smøre yoghurt i skjeden, evt. bruke reseptfrie vivag-stikkpiller (sistnevnte inneholder lactobacillus acidophilus - bakterie som lager et surt miljø).

Ellers viser forskningen at søtsaker (sukker) bør unngås når man har candida i underlivet.

Candida er ikke spesielt smittsomt med mindre din partner av en eller annen årsak har nedsatt immunforsvar.

Håper dette var til noe hjelp :)

Takk for svaret.Jeg har prøvd alt det der, så jeg spør av fortvilelse forde jeg ikke blir kvitt det.Vivag kapsler å lignende har jeg brukt mye av.Legemidler på resept også uten hjelp.

Men takk likevel, håper en lege kan svare meg.

OL

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36044-candida-sopp/#findComment-138236
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...