Gå til innhold

Smerter i leggene


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Mannen min har hatt smerter i begge leggene i ca en måned. Har variert litt fra dag til dag om hvor vondt det har vært, men de siste dagene har det vært ille.

Han beskriver det som sårhet og svie i musklene. Blir ikke bedre av massasje. Vondt uansett om han bruker beina eller er i ro, uavhengig av belastning. Vondt når han våkner om morgenen. Vondt når han klemmer på muskelen.

Hva kan dette være? Han ringte lege i dag, og fikk time om to uker. I dag har det vært ekstra vondt. Kjedelig å måtte gå så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har han noen hevelser?

I mangel på annen behandling, så anbefaler jeg at han forsøker magnesiumtilskudd fram til legetimen.

Nei, vi kan ikke se noe galt utenpå leggene. Han er litt engstelig for blodpropp, men det er det vel liten sjanse for når det er begge leggene?

For meg høres det ut som betennelse. Men så rart å ha betennelse i leggene?

Hvorfor magnesium forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi kan ikke se noe galt utenpå leggene. Han er litt engstelig for blodpropp, men det er det vel liten sjanse for når det er begge leggene?

For meg høres det ut som betennelse. Men så rart å ha betennelse i leggene?

Hvorfor magnesium forresten?

Ja, det er vel sjeldent med blodpropp i begge bein. I tillegg er hevelser og misfarging typiske symptomer på det.

Det er svært vanlig å få muskel- og skjellettsmerter om man mangler magnesium. Ta det sammen med kalsium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel sjeldent med blodpropp i begge bein. I tillegg er hevelser og misfarging typiske symptomer på det.

Det er svært vanlig å få muskel- og skjellettsmerter om man mangler magnesium. Ta det sammen med kalsium.

Hva slags matvarer inneholder mye magnesium? Han drikker mye melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisee27

Sønnen min på ti år har akkurat det samme som mannen din. Jeg var til legen med han i går og legen kunne ikke se noenting uvanlig, han tok også en blodprøve for å utelukke infeksjoner. Han har hatt det en stund nå, jeg synes det er merkelig:( Får håper det går fort over dersom de ikke finner ut av noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Hva slags matvarer inneholder mye magnesium? Han drikker mye melk.

For å få i seg nok magnesium til å motvirke kramper bør man kjøpe magnesiumtilskudd på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi kan ikke se noe galt utenpå leggene. Han er litt engstelig for blodpropp, men det er det vel liten sjanse for når det er begge leggene?

For meg høres det ut som betennelse. Men så rart å ha betennelse i leggene?

Hvorfor magnesium forresten?

Er det foran/på siden av leggene så kan det være beinhinnebetennelse, typisk når man har kjøpt nye sko, eller funnet fram et par man ikke har brukt på lenge.

http://www.sportsskader.no/?mod=plink&id=1086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til det som allerede er foreslått i denne tråden, så _kan_ slike smerter komme fra ryggen.

I perioden frem til han skal til legen, så ville jeg vært påpasselig med å bruke godt støtdempende skotøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til det som allerede er foreslått i denne tråden, så _kan_ slike smerter komme fra ryggen.

I perioden frem til han skal til legen, så ville jeg vært påpasselig med å bruke godt støtdempende skotøy.

Smertene ble verre i går kveld og i natt (han følte også det gikk oppover lårene), så i morges ringte han igjen til legen og fikk akutt-time i dag.

Liker ikke dette :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stress kan sette seg bak på leggene og lårene.

Det har jeg alri hørt om. men han sliter jo innimellom med panikkanfall, og i går fikk han det igjen fordi han er redd for hva som er galt med beina.

Han er egentlig ikke stressa nå pga jobben, men det sliter nok på ham å ha en gammel mor langt borte som han føler han burde ha hjulpet med mye praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg alri hørt om. men han sliter jo innimellom med panikkanfall, og i går fikk han det igjen fordi han er redd for hva som er galt med beina.

Han er egentlig ikke stressa nå pga jobben, men det sliter nok på ham å ha en gammel mor langt borte som han føler han burde ha hjulpet med mye praktisk.

Jeg har vært mye plaget med det. Prøv og masser leggene med Ibuxsalve eller tigerbalsam. Få mannen til å slappe av ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Smertene ble verre i går kveld og i natt (han følte også det gikk oppover lårene), så i morges ringte han igjen til legen og fikk akutt-time i dag.

Liker ikke dette :-(

Hvordan gikk det med han?

Jeg har mye smerter i leggene, og det forverres kraftig ved stress. Så mannen din har min medfølelse, det er ikke noe særlig med leggsmerter, vi skal jo stå og gå på disse leggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1297672893' post='4529433]

Hvordan gikk det med han?

Jeg har mye smerter i leggene, og det forverres kraftig ved stress. Så mannen din har min medfølelse, det er ikke noe særlig med leggsmerter, vi skal jo stå og gå på disse leggene.

Han var til legen, og legen mente det var muskulært, absolutt ikke blodpropp. Ble tatt crp og noen andre blodprøver som skulel sendes til analyse. Han var litt usikker på hva de skulle teste på.

Uansett, leggene har vært bedre i helga og nå etterpå, Tror det hjalp psykisk (og dermed fysisk) å komme til legen å få avkreftet at det var noe farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min på ti år har akkurat det samme som mannen din. Jeg var til legen med han i går og legen kunne ikke se noenting uvanlig, han tok også en blodprøve for å utelukke infeksjoner. Han har hatt det en stund nå, jeg synes det er merkelig:( Får håper det går fort over dersom de ikke finner ut av noe

Hvordan har det gått med beina til sønnen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...