Gå til innhold

Protein/hormon v/dårlig sexlyst


Gjest l

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg leste for en tid tilbake i Vi Menn at kvinner som er plaget av dårlig sexlyst muligens kan mangle et protein eller et hormon (husker ikke hvem av delene det var). Vet du Dr Grünfeld hva det her er snakk om? (eller andre?). Jeg lever i et godt parforhold med en partner jeg er meget glad i. Jeg har ingen psykiske problemer, og har hatt en trygg og god oppvekst. MEN, jeg er plaget med veldig liten sexlyst. Jeg tenkte derfor det kunne være nyttig å først undersøke evt. biologiske årsaker, før man jobber videre på andre måter...På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kansje du har for lite testosteron.kvinner som har for lite har liten eller ingen sexlyst.gå til legen og forlang hjelp .han kan måle testosteron innhold,gi deg en injection m testosteron eller henvisa deg t gynokolog.eg står på ventelista hos gynokolog og der får eg antagelivis testosteronimplant

eg gleder meg til å bli kåt,gla,og galen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kansje du har for lite testosteron.kvinner som har for lite har liten eller ingen sexlyst.gå til legen og forlang hjelp .han kan måle testosteron innhold,gi deg en injection m testosteron eller henvisa deg t gynokolog.eg står på ventelista hos gynokolog og der får eg antagelivis testosteronimplant

eg gleder meg til å bli kåt,gla,og galen

Sikker på at det ikke er østrogen du mener da? ...hun vil vel ikke se ut som en kar. Kvinner har vel litt testosteron, men det er jo minimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aldri mer p-piller

Sikker på at det ikke er østrogen du mener da? ...hun vil vel ikke se ut som en kar. Kvinner har vel litt testosteron, men det er jo minimalt.

Det er ikke mye som setter ned sexlysten så mye som østrogen... tror jeg, da! Ihvertfall var p-pillene rene libido-dreper'n for min del, og i dem er det vel gjerne en del østrogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

kansje du har for lite testosteron.kvinner som har for lite har liten eller ingen sexlyst.gå til legen og forlang hjelp .han kan måle testosteron innhold,gi deg en injection m testosteron eller henvisa deg t gynokolog.eg står på ventelista hos gynokolog og der får eg antagelivis testosteronimplant

eg gleder meg til å bli kåt,gla,og galen

Du bør være forsiktig med bruken av testosteron. Det gir tross alt bivirkninger du ikke bør påvirkes av. Det skjer en viss maskulinisering, tendens til skjeggvekst o.l. Kan du ikke prøve å bli kåt på andre måter enn å bruke testosteron. jeg er klar over at det mannlige kjønnshormonet virker slik, mendet er unektelig en kunstig måte å bli seksuelt stimulert på for dehg som kvinne.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Grünfeld

lege/psykiater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Dessverre er det foreløpig ikke påvist med sikkerhet noen mangel på hormoner eller såkalte signalstoffer i hjernen som kan forklare svak eller opphevet seksuell lyst.

Personlig er jeg overbevist om at man før eller senere vil finne stoffer som kan påvirke lysten uten at man skader andre systemer i hjernen. Men det er nok en god stund frem til dette tidspunkt.

Det hormonet som kan være til hjelp er det mannlige kjønnshormonet testosteron. Vi vet at det hjelper, men det har sine sidevirkninger, særlig hvis det skal brukes over tid. Det virker maskuliniserende. Kvinner får skjeggvekst, grovere røst, etter hvert kraftigere muskultur. Det minner litt om effekten av anabole steroider.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Grünfeld

lege/psykiater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...