Gjest Arnetor Skrevet 29. september 2001 Del Skrevet 29. september 2001 Jeg har hatt feber (37,5-38,5), småsår hals og vært slapp i fire måneder nå. Jeg har tatt en rekke prøver med følgende resultat: Blodplateverdier 80-100 i perioden, positivt resultat Anti tick borne virus, Borr AS neg, positiv EB V Early AG IgG og positiv EB V Nu As. Legen min mente at pos. Anti tick borne virus skyldes en hjernehinnebetennelse (virus) jeg hadde for 14 år siden. En annen lege sa at stoffer fra Anti tick borne-viruset forsvant fra kroppen etter 2-3 måneder. Så nå er jeg forvirret.... Jeg har derfor følgende spørsmål som jeg håper å få svar på: 1) Hvem har rett når det gjelder tid og Anti tick borne-stoffer i blodet 2) Kan en pos. anti tick borne ha noen betydning for mine nåværende symtomer ? 3) Viser de to EB-prøvene noe forskjellig eller er resultatet for begge at jeg har hatt monucluose på et eller annet tidspunkt ? (jeg viste ikke at jeg hadde hatt det) 4) Jeg løp i skogen daglig før jeg ble syk og tenker mye på om det kan være bitt av flått. Bør jeg be om at det tas prøver av spinalvæsken ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36061-virusdiagnose/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 7. oktober 2001 Del Skrevet 7. oktober 2001 Kjære Arnetor, Jeg tror at dine virusantistoff undersøkelser viser at du har hatt en tidligere infeksjon med begge virus. Infeksjon med EBV uten symptomer er svært vanlig, og faktisk de fleste av oss blir smittet på denne måten. Jeg vet også at det finnes endel mennesker i Norge med antistoffer mot TBE virus, selv om sykdommer er diagnostisert bare hos meget få personer og det kun i de site par årene. Jeg tror ikke at dine nåværende symtomer kan tilskrives infeksjon med disse virus Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/36061-virusdiagnose/#findComment-139271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.