Gå til innhold

Vondt i kjeven


mumitrollet

Anbefalte innlegg

Noen her som gnisser tenner på natta/ har vondt i kjeven? Skal få meg en sånn skinne til bruk om natta, men det tar minst en måned. Det hjelper litt å massere kjeven, men det er utrolig plagsomt.

Annen behandling som kan prøves? Fysipterapi, akupunktur, fotsoneterapi - osv. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg også hadde/har det sånn, men det ble mye bedre etter at jeg fikk den biteskinnen... Jeg vet ikke helt hva som kan hjelpe mot det.. Kanskje gape litt, og bevege på kjeven? Tror det kan komme av stramme muskler i nakke og skuldre også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk bittskinne og øvelser jeg skulle gjøre for å tøye kjevemusklene og løse opp alle muskelknutene.. øvelsene hjelper selv om jeg føler meg ganske dum der jeg står og gaper og tøyer... og så er det jo det med å følge opp.. der er jeg ikke så flink... så vi får se. tannlegen mener at skinna og øvelsene ikke hjelper nok, så dersom jeg fortsatt har problemer når jeg skal tilbake så snakket han om å søke om stimuleringsboks eller no sånt til meg.. med små elektroder som skal festes på kinn og tinninger som gir bittesmå støt hver gang jeg spenner musklene ubevisst for å lære musklene å ikke gjøre det. han påstår jeg ikke vil merke noe til støtene, bare at musklene vil reagere med å slappe av.. men vi får se hva det ender med.. har gått og bitt tenna hardt sammen hele tiden stort sett i våken tilstand og biter+ gnisser når jeg sover ihvertfall i 30år nå så er en prosess å lære seg av med uvanen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...