Gå til innhold

Tegretol - plagsomme bivirkninger

Anbefalte innlegg

Gjest Windsong

Hei!

For tida er jeg på vei til å bytte epilepsimedisin fra Lamictal til Tegretol. Skal opp til 400 mg Tegretol, og er nå oppe på 300mg (kort tid siden siste opptrapping, opptrapping med 100 mg av gangen med en ukes mellomrom). Samtidig går jeg fortsatt på Lamictal (totalt 150mg i døgnet, fordelt på to doser hvorav den minste om morgenen.) Dette skal jeg trappe ned når jeg er på effektiv vedlikeholdsdose med Tegretol.

Problemet er bare at etter jeg begynte med Tegretol, har jeg vært trøtt og svimmel hele tida. Jeg har seriøse problemer med å komme meg opp om morgenen, sover over vekkerklokkene mine. Det skal i det hele tatt litt av jobb til for å vekke meg, og når jeg først er "kontaktbar", tar det lang tid før jeg i det hele tatt kommer meg ut av senga. På dagtid har jeg vanskeligere for å følge med/konsentrere meg om ting enn jeg liker.

Jeg sliter også med mye magesyre og luftplager, noe jeg ikke gjrode før jeg begynte med Tegretol.

Er det noe jeg kan gjøre for å redusere bivirkningene i startfasen? Skal til kontroll om en og en halv uke.

Med det samme: Går det bra å ta Pepcid mot magesyren sammen med Tegretol/Lamictal?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36126-tegretol-plagsomme-bivirkninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...