Gå til innhold

Stive muskler i skuldre, rygg og nakke...

Anbefalte innlegg

Kjære noean av dere her på doktoronline.

Jeg har et heidundranes problem... Har nå såvidt begynt å jobbe, etter nesten et helt år sykemeldt. Jeg har åtte timers dag, og trives med det. Arbeidet er ikke alt for krevende. Faktisk har jeg et ganske lett og meget variert arbeid. Det som er problemet, er at jeg har så forferdelige stive muskler i nakke skuldre og rygg. Legen min kaller det stressmuskler, men hva betyr det? Jeg føler meg ikke som noen stresset person. Kan dette ha sammenheng med min incestbakgrunn å gjøre? Min eneste forklareing er at jeg er "stressa" i psyken...!??

Hva tror dere?

Er det noe jeg kan gjøre for å få det bedre?

Håper og venter på raskt svar!

go'klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36131-stive-muskler-i-skuldre-rygg-og-nakke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Hvorfor du er eventuelt er stresset, er det vanskelig for meg å ha en mening om, men som du skriver kan indre uro f.eks. på tidligere vonde opplevelser spille inn.

Ved stramme muskler vil generell fysisk aktivitet, tøyningsøvelser samt varmt bad/dusj og eventuell massasje ha god virkning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...