Gondor Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 Selvdisiplin- er det noe som kan læres eller er det en egenskap? 0 Siter
Gondor Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Skrevet 4. mars 2011 Det kan så avgjort øves opp. Og hvordan gjør man det? 0 Siter
Gjest liåk Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 Og hvordan gjør man det? Man praktiserer uttrykket "just do it". 0 Siter
Gondor Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Skrevet 4. mars 2011 Man praktiserer uttrykket "just do it". Joda. På visse områder kan jeg "just do it", på andre områder virker det helt umulig. Hva er da nøkkelen? 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 Det kan læres. For meg hjelper det å tenke at jeg ikke trenger å ha lyst, jeg trenger bare å gjøre det. Så snart jeg sluttet å vente på den evinnelige lysten, så gikk ting mye lettere. 0 Siter
Colette Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 Det kan læres. For meg hjelper det å tenke at jeg ikke trenger å ha lyst, jeg trenger bare å gjøre det. Så snart jeg sluttet å vente på den evinnelige lysten, så gikk ting mye lettere. Og følge "lystprinsippet" er dømt til og mislykkes. Det meste av det som må gjøres her i livet er lite lystbetont. Og det man trenger da er VILJE til og gjøre det man skal. Og følger man viljen og ikke lysten, så kommer man langt. 0 Siter
Gjest bådeog Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 Tror det er begge deler. Jobber med å bli flinkere til å benytte selvdisiplin. For meg så handler det ofte om å rett og slett unngå veldig negative konsekvenser og det å grue seg. Da er det å få den ubehagelig aktiviteten ute av verden en motivasjon i seg selv. Så hjelper det også å trene seg på å utholde ubehag nå for en mulig gevinst i fremtiden. På langt sikt er det å komme seg på arbeid hver dag bra fordi da vil en kanskje få en bedre jobb i fremtiden , karriere og alt det der. På kort sikt kan det være å unngå å få dårlig samvittighet for å være borte. 0 Siter
Gjest liåk Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 Joda. På visse områder kan jeg "just do it", på andre områder virker det helt umulig. Hva er da nøkkelen? Selvdisiplin 0 Siter
tonie Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 Det kan læres om viljen er tilstede. Er den ikke det er det like greit å la være å prøve. Å ha god selvdisiplin er inn i vassen mye enklere dersom det gjelder noe lystbetont. Da kommer det av seg selv, spør du meg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.