Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 32 år og frustrert over lite energi om dagen.Jeg jobber i turnus hvilket er slitsomt da jeg stadig må skifte døgnrytme. Vi har i flere år slitt med barnløshet hvor vi har prøvd mange prøverørsforsøk uten hell. Det tærer. Vi er nå i gang med adopsjon og det gleder meg veldig. I juni ble jeg og min mann veldig skremt da han fikk beskjed om at han kanskje hadde lymfekreft. Det var heldigvis sarkoidose.

Den siste tiden føler jeg at jeg er helt tappet for energi. Jeg sover godt, men jeg er trett døgnet rundt. Har sjelden lyst til å gå på jobb, har mye magevondt og er sliten i hodet. Prøver å gå turer med bikkja, men føler meg like trett.

Har også nylig vært på ferie med noen venninner uten at det hjalp på energien. Ble heller mye værre.

Føler at det kanskje er en reaksjon på alt vi har vært igjennom. Er det noe jeg kan gjøre? Det eneste jeg virkelig ser fram til er omsorgspermisjon til neste år.

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed
Skrevet

Jeg er enig i at det er nærliggende å tenke at trettheten kanskje er en psykisk reaksjon. Hvordan du best kan takle den, er det vanskelig å gi deg råd om uten å kjenne deg og din livssituasjon bedre. Mitt råd er at du og mannen din snakker sammen om situasjonen og kontakter legen din for en vurdering av plagene og en samtale om hvordan du kan få det bedre.

Gjest (Anonymous)
Skrevet

Jeg er enig i at det er nærliggende å tenke at trettheten kanskje er en psykisk reaksjon. Hvordan du best kan takle den, er det vanskelig å gi deg råd om uten å kjenne deg og din livssituasjon bedre. Mitt råd er at du og mannen din snakker sammen om situasjonen og kontakter legen din for en vurdering av plagene og en samtale om hvordan du kan få det bedre.

Hei! Har du sjekket stoffskiftet ditt? Gå til legen og få tatt prøver! Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...