Gjest skulleha Skrevet 6. mars 2011 Skrevet 6. mars 2011 Hei! I dag har jeg ikke jobbet så mye som jeg burde, og grunnen er rett og slett latskap. Så tv, gikk en tur og falt ned i sofaen og ble veldig daff. Da var det jammen i meg gjort. Lurer på om noen har noen synspunkter på hvordan man kan forhindre latskap og ha selvdisiplin i kjedelige perioder? Hvordan motiverer man seg når man finner på alle slags unnskyldninger for å ikke gjøre det man vet man burde gjøre? Har rett og slett mye å lese og gjøre, men er nå redd for å ikke få gjort det jeg må. Takknemlig for alle tips! :-) 0 Siter
Sara Bernard Skrevet 6. mars 2011 Skrevet 6. mars 2011 Du utsetter bare enda mer ved å skrive dette innlegget og vente på svar ;o)) Men for all del, slike dager har vi nok alle. Helt normalt. Selv liker jeg å skrive lister med en liten boks til avkryssing ved siden av. Det er veldig tilfredsstillende å hake av i den lille boksen :-) 0 Siter
Gjest skulleha Skrevet 6. mars 2011 Skrevet 6. mars 2011 Du utsetter bare enda mer ved å skrive dette innlegget og vente på svar ;o)) Men for all del, slike dager har vi nok alle. Helt normalt. Selv liker jeg å skrive lister med en liten boks til avkryssing ved siden av. Det er veldig tilfredsstillende å hake av i den lille boksen :-) Ja, jeg vet jeg utsetter mer ved å skrive her. ;-) Det er kanskje det som er litt feil med tankegangen: Jeg tenker at jeg nå ikke rekker å gjøre noe særlig allikevel. Helt feil å tenke slik. Dette med å hake av hva som er gjort på ei liste, var slett ingen dum idè. Tror jammen jeg skal forsøke den "avhakningsstrategien" din. Takk for tips! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.