Gå til innhold

Aktivitet ved bekkenløsning


Pernile

Anbefalte innlegg

Jeg har bekkenløsningssmerter på baksiden av lårene (i benfestene liksom), og ofte når jeg reiser meg opp etter å ha sittet eller ligget stille. Klarer fint å gå en tur hver dag og det gjør at jeg føler meg vel. Men bør jeg egentlig slutte med den type aktivitet for å forhindre eventuell videre problemer med bekkenet? Er bare 23 uker på vei så jeg vil nødig risikere å bli "invalid" etterhvert bare fordi jeg ikke holder meg helt i ro nå....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke jordmor. Men jeg holder på med mitt tredje svangerskap med bekkenløsning, så jeg har jo litt erfaring...

Det er ikke noe galt i å gå tur, tvertimot. Bare husk at du ikke stresser, beveger deg innenfor smertegrensen, og ikke glemmer at tilbakeveien er like lang.

Uke 23 - da har du vel ikke termin før i januar ? Hvis det blir glatt på veien, skaff deg brodder eller antisklibelegg til støvlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jordmor Åsa Prebensen

Jeg synes ikke at du skal slutte å gå turer hvis du ikke har smerter når du går. Pröv å ta små korte skritt å kjenn etter så du ikke overbelaster ryggen. Sov gjerne på siden med pute imellom beinen, pröv også å unngå å krysse beinen. Svömming kan også anbefalles. Lykke til videre!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke jordmor. Men jeg holder på med mitt tredje svangerskap med bekkenløsning, så jeg har jo litt erfaring...

Det er ikke noe galt i å gå tur, tvertimot. Bare husk at du ikke stresser, beveger deg innenfor smertegrensen, og ikke glemmer at tilbakeveien er like lang.

Uke 23 - da har du vel ikke termin før i januar ? Hvis det blir glatt på veien, skaff deg brodder eller antisklibelegg til støvlene.

Hei Atene,

Det stemmer, jeg har termin 5. januar! Brodder skaffet jeg meg allerede da jeg hadde perm. med førstemann, jeg er nemlig litt gå-tur-gal og prøver å komme meg ut en tur hver dag.

Takk for dine erfaringer ang. bekkemløsning på graviditetsforum, nå skal jeg hvertfall prøve å ikke ha dårlig samvittighet for fortsatt full sykmelding dersom legen anbefaler det...

Stemmer det at du har termin i november en gang? Jenta mi på 21 mnd. er novemberbarn (25.11).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Atene,

Det stemmer, jeg har termin 5. januar! Brodder skaffet jeg meg allerede da jeg hadde perm. med førstemann, jeg er nemlig litt gå-tur-gal og prøver å komme meg ut en tur hver dag.

Takk for dine erfaringer ang. bekkemløsning på graviditetsforum, nå skal jeg hvertfall prøve å ikke ha dårlig samvittighet for fortsatt full sykmelding dersom legen anbefaler det...

Stemmer det at du har termin i november en gang? Jenta mi på 21 mnd. er novemberbarn (25.11).

Ja, jeg har termin 9. november. Jeg er glad for at jeg slipper å skli rundt på vinterføre denne gangen, slik jeg gjorde sist, men brodder hjalp godt. Har du sett den typen som liksom er et slags sandpapir som du fester under skosålen med gummistrikk ? Den var veldig grei, for det er ikke nødvendig å ta dem av når du går inn i butikker og sånt.

Siden du har novemberbarn, kanskje du kan svare meg på noe jeg lurer på ? Jeg har strikket ulltøy og helseteppe i ull, og skal kjøpe Voksipose. Hadde dere bruk for dynedress i minste størrelse også ? Jeg ser for meg at i vognen ligger hun godt innpakket, og i bilsetet kan vi bruke et ullteppe. I bæreselen blir hun hengende under pappaens ytterjakke. Jeg har en dress i str. 68 etter storebror, og innbiller meg foreløbig at det er nok ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har termin 9. november. Jeg er glad for at jeg slipper å skli rundt på vinterføre denne gangen, slik jeg gjorde sist, men brodder hjalp godt. Har du sett den typen som liksom er et slags sandpapir som du fester under skosålen med gummistrikk ? Den var veldig grei, for det er ikke nødvendig å ta dem av når du går inn i butikker og sånt.

Siden du har novemberbarn, kanskje du kan svare meg på noe jeg lurer på ? Jeg har strikket ulltøy og helseteppe i ull, og skal kjøpe Voksipose. Hadde dere bruk for dynedress i minste størrelse også ? Jeg ser for meg at i vognen ligger hun godt innpakket, og i bilsetet kan vi bruke et ullteppe. I bæreselen blir hun hengende under pappaens ytterjakke. Jeg har en dress i str. 68 etter storebror, og innbiller meg foreløbig at det er nok ?

Jeg har brodder av typen med gummiknottlignende saker under - er godt fornøyd med dem.

Tror ikke du trenger noen vinterdress til babyen, nei. Vi hadde ikke det i det hele tatt første vinteren, utendørs og i bilen lå hun alltid i voksiposen (dvs vi har Vanvik-pose, men det er jo samme prinsippet.) Brukte ellers mye ullundertøy og strikkegensere så det var ingen fare der i gården (og vi var ute på tur ned til minus 15 hele vinteren:).

Hvordan går det med kynnerene, jeg regner med at det går bedre siden vi ikke har lest noen dramatiske meldinger?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brodder av typen med gummiknottlignende saker under - er godt fornøyd med dem.

Tror ikke du trenger noen vinterdress til babyen, nei. Vi hadde ikke det i det hele tatt første vinteren, utendørs og i bilen lå hun alltid i voksiposen (dvs vi har Vanvik-pose, men det er jo samme prinsippet.) Brukte ellers mye ullundertøy og strikkegensere så det var ingen fare der i gården (og vi var ute på tur ned til minus 15 hele vinteren:).

Hvordan går det med kynnerene, jeg regner med at det går bedre siden vi ikke har lest noen dramatiske meldinger?!

Takk for omtanken ! Jeg var hos legen igår, han kalte det faktisk "truende premature rier", men siden det hadde gitt seg, trodde han ikke det var noe å bekymre seg for, så lenge jeg tar det med ro.

Så idag lå jeg til halv elleve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...